משפט הארווי ויינשטיין נמשך גם הלילה (בין חמישי לשישי) כשאשלי מתאו, עדה מטעם התביעה, עלתה לדוכן העדים וסיפרה איך ויינשטיין אונן עליה בחדר מלון ב-2003.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
(צילום: AP)
השחקנית לשעבר, שהמעשים אותם ביצע בה לכאורה המפיק אינם חלק מהתביעה בת 11 סעיפי התקיפה המינית בפניה הוא עומד, נראתה מעורערת ולא רגועה במהלך עדותה, כך על פי "וראייטי". ידה רעדה בזמן שהיא הושבעה והיא החלה לדמוע עוד לפני שהתחילה לדבר. השופטת ליסה ב. לנץ' עודדה את מתאו לקחת הפסקה כשהיא לוותה מחוץ לאולם.
לאחר מכן היא העידה שויינשטיין אונן עליה בחדר המלון שלו ב-2003 בפוארטו ריקו, בזמן שהיא צולמה לתפקיד קטן בסרט ההמשך של "ריקוד מושחת", "ריקוד מושחת: לילות הוואנה". מתאו הביטה ישירות בפניו של ויינשטיין כשהיא התבקשה לתאר את שקרה.
בזמן המקרה לכאורה, מתאו הייתה רקדנית בת 22 בתיאטרון הבלט האמריקני. היא טענה שויינשטיין הגיע אליה לסט וביקש ממנה לצאת החוצה כדי לשוחח. אחרי שטען כי היא יפה, הוא ביקש ממנה לשלוח לו הודעה מינית, אך היא סירבה וענתה כי היא מאורסת. הוא בתגובה שאל לשמו של בן זוגה - הבמאי צ'רלי מתאו, בנו של השחקן המנוח וולטר מתאו - וטען כי הוא מכיר אותו והוסיף כי זו תהיה "הודעה מינית בין חברים".
לאחר הפסקת ארוחת הצהריים, היא העידה כי ויינשטיין המתין לה על הסט יחד עם העוזרת שלו, בוני האנג. "אני אהיה איתכם לכל אורך הפגישה. הוא רק רוצה לדבר על פרויקטים עתידיים", מתאו נזכרת שהאנג אמרה לה. בהמשך טענה כי השלושה נכנסו ללימוזינה ונסעו למלון של ויינשטיין, כשהאנג השאירה אותם לבדם כשהם נכנסו לחדרו.
2 צפייה בגלריה
הארווי ויינשטיין
הארווי ויינשטיין
ויינשטיין במהלך העדויות נגדו
(צילום: EPA)
מתאו החלה לבכות כשתיארה איך ויינשטיין החל להיות אגרסיבי ודחף אותה על המיטה בזמן שהפשיט אותה. "זה לא כאילו אנחנו מקיימים יחסי מין, אנחנו רק מתכרבלים בעירום", הוא אמר לה בזמן שהיא נכנסה להיסטריה והחלה לבכות, טענה בעדותה.
מתאו אמרה שהוא רכן מעליה, חפן את שדיה ואונן עד שבא על סיפוקו. "לא היה לי מושג מה לעשות. הייתי מבועתת", היא אמרה.
"אני הייתי אסירת תודה שלא נאנסתי. אני זוכרת שחשבתי על זה בזמן שניקיתי את עצמי. ואז התלבשתי במהירות ועזבתי הכי מהר שיכולתי", היא אמרה.