הוסרו הכפפות: תאגיד השידור הציבורי משיב מאבק לשר התקשורת שלמה קרעי: אחרי מכתבו היום (ד'), שבו טען כי תאגיד כאן הפר לכאורה את חוק השידור הציבורי בדיווחיו על המהפכה המשפטית. מנכ"ל התאגיד גולן יוכפז ויושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר, תקפו חזרה את שר התקשורת קרעי וכתבו: "ניסיון של גורם פוליטי לשמש צנזור על גוף תקשורת מקצועי והגון".
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי גולן יוכפז
שלמה קרעי גולן יוכפז
שלמה קרעי גולן יוכפז
(צילום: יובל חן / מוטי קמחי)
"המכתב", הוסיפו, "כך נדמה, הוא שיאו של הליך מתמשך, מצידך ומצד מי מטעמך, לפגוע בכל דרך בתאגיד השידור הישראלי ובהישגים יוצאי הדופן שאליהם הגיע מאז הקמתו".
עוד נכתב: "חוק השידור הציבורי הישראלי, תשע"ד-2014 מונע התערבות מכל סוג שהוא מצד גורמים פוליטיים ומצד נושאי משרה בתכנים המשודרים בתאגיד, ומדגיש את ההכרח בשמירה על עצמאותו המלאה. לא לחינם מוגדרים שידורי התאגיד כשידור ציבורי ולא שידור ממשלתי. מיום הקמתו, לא קיבל התאגיד מכתב מעין זה משום שר תקשורת, ללא קשר לשיוכו הפוליטי או המפלגתי, ולא בכדי".
יוכפז ועומר הוסיפו כי בתאגיד "דוחים מכל וכל את הטענות העולות ממכתבך. תאגיד השידור הישראלי הוא גוף התקשורת המאוזן והמגוון בישראל - הן מבחינת עובדיו והן מבחינת תכניו, הוא עומד בכל דרישות ויעדי החוק ואף מעבר לכך, וזוכה לאהדה ואמון ציבורי חוצי מגזרים, גילאים, דעות והשקפות. גם אם ישנן בעיות או תקלות, הן תיפתרנה ע"י אנשי המקצוע של התאגיד, ללא התערבות גורמים פוליטיים וללא לחץ חיצוני. מכתבך האחרון מתווסף להתבטאויותיך הפומביות ולהדלפות מגמתיות. המכנה המשותף לכל אלה הוא תחושה כבדה, כי מאז כניסתך לתפקיד, מירב זמנך נתון לפגיעה בתאגיד ובעובדיו: באיומים החוזרים ונשנים כי יש לסגור אותו לאלתר, בניסיון לפגוע בהפקות המקור של כאן, בניסיונות להכניס אל חוק ההסדרים סעיפים המצרים את צעדיו, ולאחרונה, ברצון לגרוע מתדרי השידור שלו ולהביא לסגירת תחנות רדיו ובניסיון למנוע מהתאגיד לשדר פרסומות וחסויות".
כאמור, תגובתם של הבכירים בתאגיד מגיעה לאחר ששר התקשורת שלח היום מכתב, שלו מכותבים יושב ראש מועצת התאגיד גיל עומר וחברי המועצה ומנכ"ל התאגיד גולן יוכפז. בתוכנו, טען השר קרעי כי אלו עברו לכאורה על חוק השידור הציבורי בסיקור המהפכה המשפטית. "כידוע לכם, סעיף 7(ב) לחוק התאגיד שמכוחו אתם פועלים קובע כי התוכן שיספק התאגיד 'ייתן ביטוי הוגן, שוויוני ומאוזן למגוון ההשקפות והדעות הרווחות בציבור בישראל'", כתב קרעי.
שר התקשורת אף נתן דוגמאות שלטענתו מפרות את החוק, כך לדוגמה ציין כתבה ששודרה החודש בתאגיד המסקרת את "מחאת המילואימניקים", תחת הכותרת "מספרי ברזל להתפקד", כשבמהלך שידור הכתבה הופיעה שקופית עם הכיתוב "הטובים נגד ה'טפילים'".