לאחר האסון ב-7 באוקטובר, הייתה זו תמונה אחת שתפסה במיוחד את תשומת ליבו של יוסי בוזין, מתופף ובעל בית חרושת של תופים בתל אביב. "התמונה הייתה של סט התופים של יותם חיים, כשרואים בה בבירור שמה שנשאר מהסט זה רק פדל חרוך", מספר בוזין. לפני הפסקת האש, פנה ליוסי לקוח שלו מאשקלון, חבר של יותם - שהיה מתופף בלהקת המטאל Persephore - וסיפר לו על הרעיון ליצור סט חדש עבורו. "הוא סיפר לי שהוא וחברים נוספים מגייסים כספים כדי להכין ליותם סט תופים חדש, שיחכה לו כשיגיע. מיד נרתמתי ליוזמה. לא עניין אותי כמה כסף נאסף, רציתי לקחת חלק. הכנתי לו סט תופים חדש תוך פחות משבוע, כשבדרך כלל זה לוקח כחודש וחצי".
4 צפייה בגלריה
יותם חיים
יותם חיים
יותם חיים
חיים, כזכור, נחטף מביתו שבכפר עזה בבוקר ה-7 באוקטובר והוחזק בשבי חמאס מעל לחודשיים. בכל יום במהלך הפסקת האש, בוזין חיכה לרשימת החטופים המשתחררים, ייחל לשמוע את שמו של יותם. "שמרתי את הסט אצלי במפעל. החלום שלי היה שאני מרכיב לו את הסט בחצרים, שיראה אותו מיד כשהוא מגיע ארצה. לא ידעתי אם הוא בכלל מודע לעובדה שהסט שלו בבית נשרף כליל, אז היה לי חשוב שהוא יקבל אותו מיד כשחוזר. דמיינתי איך זה ישמח אותו, הוא חי את המוזיקה", משתף בוזין.
4 צפייה בגלריה
סט התופים שהכין יוסי בוזין לזכרו של יותם חיים ז"ל
סט התופים שהכין יוסי בוזין לזכרו של יותם חיים ז"ל
סט התופים שהכין יוסי בוזין לזכרו של יותם חיים ז"ל
(צילום: יוסי בוזין)
אחרי שחודשה האש, בוזין נשאר דרוך, חיכה לפעימות הבאות של שחרור החטופים, בתקווה שיותם עוד ישוב. לפני ימים ספורים פורסם אסון: שלושה חטופים, ובהם יותם, נורו בשוגג על ידי אש כוחותינו ונהרגו. "חששתי לשמוע את השמות", שיתף בוזין, "בן דוד שלי נהרג באסון המסוקים, אני יודע מה זה לקבל ידיעה כזו על אדם שקרוב אליך".
אחרי ששמו של יותם פורסם, בוזין מספר כי היה בהדחקה מוחלטת. בבוקר יום ראשון, כשנכנס לבית החרושת וראה את הסט עומד דומם - לא הצליח לדבר. אלא שאז הוא החליט שסט התופים, שצבעו כשיערו הג'ינג'י של יותם ושהיה אמור לקרוא להשבתו הביתה - יהפוך לסט שינציח את זכרו. "החלטתי שחייבים לסגור את המעגל עם סט התופים ועם סיפורו של יותם. כדי שהזיכרון שלו יגיע לכמה שיותר נגנים ואנשים - החלטתי לחרוט את שמו בחלק הקדמי של הבייס-דראם ואני אשכיר אותו בכל פעם לנגן אחר בהופעות מוזיקה שונות. ככה אני מרגיש שאני משאיר אותו בחיים", מסביר בוזין, "השם שלו יהיה על כל הבמות. זה יעורר סקרנות אצל הקהל בהופעות וגם אצל הנגנים שישכירו אותו. מבחינתי זו הדרך הטובה ביותר להנציח אותו ואת אהבתו לנגינה".
4 צפייה בגלריה
יוסי בוזין וסט התופים שהכין לזכרו של יותם חיים ז"ל
יוסי בוזין וסט התופים שהכין לזכרו של יותם חיים ז"ל
יוסי בוזין וסט התופים שהכין לזכרו של יותם חיים ז"ל
היום (ד') הגיע בוזין לבית משפחת חיים, שם מתקיימת השבעה לזכרו של יותם ז"ל. איריס, אימו, מיד זיהתה אותו בעקבות הסרטון שהפיץ, שבו הציג את סט התופים שהכין במיוחד לקראת שובו. "היא החליטה לקחת את הרעיון שהצעדתי צעד קדימה ומייעדת את הסט לנגנים מחוסרי יכולת כלכלית או בעלי מוגבלויות. היא אישה מדהימה, באתי לחזק אותה והיא זו שחיזקה אותי. סיפרתי לה שאני כל כך מתוסכל וכואב מזה שלא זכיתי להעניק לו את המתנה שהכנתי לו, והיא אמרה שהיא בטוחה שיותם יודע. אני שוקל להוסיף לסט תופים גם מגבירי גיטרה ובס, כדי לאפשר ללהקה שתבקש להשכיר ציוד לקבל את כל מה שנדרש כדי להרים הופעה", סיפר בוזין.
4 צפייה בגלריה
יוסי בוזין עם אימו של יותם חיים ז"ל, איריס
יוסי בוזין עם אימו של יותם חיים ז"ל, איריס
יוסי בוזין בשבעה לצד אימו של יותם חיים ז"ל, איריס
(צילום: אתי יוחנן)
"מהשמחה הכי גדולה שהייתה יכולה להיות לעצב הכי גדול שאפשר לשאת - זה היה כפסע. כל כך חיכיתי להעניק לו את התופים. לפחות עכשיו נזכה להנציח את הסיפור של יותם על הבמות", סיכם.