השאלה הבעייתית - והתשובה של נציגת ישראל: עדן גולן ויתר נציגי המדינות שהעפילו לגמר תחרות השירה האירופית נכחו במסיבת עיתונאים שהתקיימה בתום משדר חצי הגמר השני, כשבמהלכה הופנו כלפי המתמודדים השונים שאלות מעיתונאים מכל רחבי העולם. כשהגיע תורה של עדן גולן לענות לשאלות העיתונאים, עיתונאי מפולין שאל את הזמרת בת ה-20 אם היא חושבת שבעצם התמודדותה היא מסכנת את יתר המתמודדים האחרים בתחרות.
גולן היססה אם לענות על שאלה זו, ומנחה האירוע אף הזכיר בפניה שהיא אינה חייבת לתת לו את תשובתה, ולאחר התלבטות עם יואב צפיר - במאי המופע - גולן החליטה לענות. "אני חושבת שכולנו כאן מסיבה אחת בלבד. איגוד השידור האירופי מקפיד על כל אמצעי הבטיחות כדי להפוך את זה למקום בטוח לכולם. "אני חושבת שזה בטוח לכולם, אחרת לא היינו כאן". זמן קצר לאחר מכן הגיעה תשובה ניצחת נוספת - כשעדן זינקה אל המקום השני בטבלאות ההימורים. מאוחר יותר שובצה גולן לשיר מספר 6 בגמר שייערך בשבת במאלמו.
איגוד השידור האירופי, אגב, לקח את שמו של עיתונאי הפולני - וזה התבקש להגיע לבירור על ידי צוות התקשורת של התחרות. תגובתו לזימון: "לא אכפת לי". הנוכחים בחדר מסיבת העיתונאים יכלו להבחין כי הנציג ההולנדי, יוסט קליין, כיסה את עצמו לאורך הזמן שבו גולן דיברה, וכשהיא נשאלה את אותה שאלה פרובוקטיבית הוא התערב ותהה "למה שלא [תענה]?".
לשאלת ynet על תחושותיה לאחר ההעפלה לגמר התחרות, השיבה גולן: "אני מוצפת רגשית, זה כבוד גדול להיות כאן, להופיע ולהשמיע את הקול שלנו ולייצג אותנו בכבוד. להגיע לגמר זה מדהים, ואני מודה לכל מי שהצביע לנו ותמך בנו. אני מתרגשת לעלות על הבמה שוב ולחלוק את האהבה שלי עם כולם".
2 צפייה בגלריה
עדן גולן נציגת ישראל במסיבת העיתונאים אחרי חצי הגמר השני
עדן גולן נציגת ישראל במסיבת העיתונאים אחרי חצי הגמר השני
עדן גולן, נציגת ישראל לאירווזיון 2024, ויואב צפיר במסיבת העיתונאים בתום חצי הגמר שני
(צילום: גיל נחושתן)
עוד הוסיפה גולן לשאלות שהגיעו מהגולשים בבית כי היא "נהנית להופיע, זה הכול בשבילי, נולדתי לזה וקיבלתי מתנה מאלוהים שאני רוצה לחלוק עם העולם ולגעת איתה בנשמות של אנשים. ברור שיש לחץ והתרגשות ומחשבות, אבל בסופו של דבר אני מפוקסת ורוצה לתת את הכול וליהנות מהזמן שלי. מה הלאה? זו רק ההתחלה, אני רוצה לחלוק את המוזיקה שלי ואת הסיפור שלי ולאפשר לאנשים להכיר אותי".
מוקדם יותר במהלך מסיבת העיתונאים, כשנציג לטביה Dons התייחס לשאלה מה המסר שלו לכל הלטבים בעולם, אמר: "אנחנו המדינה היחידה בעולם שיש לה צורה של פרפר. פרפר מסמל תקווה וחופש, וכל מדינה בעולם ראויה להיות חופשייה", ולמשמע סוף דבריו זכה לתשואות רמות בחדר העיתונאים.
כשנציג הולנד יוסט קליין נשאל אם הוא מאמין במוטו של התחרות - "מאוחדים על ידי המוזיקה" - הוא השתהה שניות ארוכות ולבסוף אמר "כדאי להפנות את השאלה לאיגוד השידור האירופי".
כאמור, במהלך משדר חצי הגמר השני של תחרות השירה האירופית ששודר אמש (ה'), נודע כי גולן הבטיחה את מקומה בגמר האירוויזיון שיתקיים בשבת. לצד ישראל עלו לגמר גם המדינות לטביה, אוסטריה, הולנד, נורבגיה, יוון, אסטוניה, שווייץ, גאורגיה וארמניה.
"תודה רבה-רבה לכולם. לכל מי שהצביע. עם ישראל חי", אמרה גולן לאחר תוצאות ההצבעה. "זו הרגשה מדהימה. היה לי כל כך חשוב לייצג את המדינה שלי בכבוד. עכשיו אנחנו עם הפנים לגמר", הוסיפה ל-ynet.
אחרי שבחזרות שקדמו למשדר נשמעו קריאות בוז רמות באולם בזמן הביצוע של "הוריקן", כשגולן נציגת ישראל עלתה לבמה בארנה בחצי הגמר נשמעו קריאות מעורבות - עם תחילת הביצוע נשמעו קריאות בוז רמות, אך לצידן גם מחיאות כפיים סוערות ותשואות שהלכו וגברו לאורך השיר. גולן העניקה ביצוע עוצמתי ומרגש, ושמרה על מקצוענות לאורך כל שלוש הדקות של השיר. "אין לי מילים", אמרה באושר בתום הביצוע. "לא שמעתי את הבוז", הוסיפה, "הייתי לגמרי מפוקסת. לא הרגשתי חשש ולא פחד".
2 צפייה בגלריה
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
מחאה פרו-פלסטינית ברחובות מאלמו
(צילום: גיל נחושתן)