קלארק (Clark)

מתי ואיפה: 5 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: הסדרה הסקנדינבית בת השישה פרקים מבוססת על חייו ו"עבודתו" של שודד הבנקים השוודי המפורסם קלארק אולופסון - שגרם למדינה כולה להתאהב בו על אף האשמותיו בניסיון רצח, תקיפה, איומים וסחר בסמים, ומי שבעקבותיו נולדה תופעת תסמונת שטוקהולם. שמה של התופעה, שמאפיינת קרבה רגשית בשבי, ניתן לה לאחר שוד בנק מפורסם שהתרחש בבירה השוודית בשנות ה-70, במעורבותו של אולופסון.
במהלך אותו השוד, שכמובן הסתבך, ארבעה אנשי צוות הוחזקו כבני ערובה במשך שישה ימים. לאחר ששוחררו, התגלה שאף אחד מהם לא מוכן להעיד נגד חוטפיהם - וכי הם מגייסים כסף עבור ההגנה שלהם בבית המשפט. על פי השמועות, היו אף יחסים רומנטיים בין אחת החטופות לאולופסון, אולם בתגובה נאמר כי היו אלה יחסי חברות טובה בלבד.
12 צפייה בגלריה
מתוך "קלארק"
מתוך "קלארק"
מתוך "קלארק"
(צילום: Eric Broms/Netflix)
מי בפנים: ביל סקארסגארד בתור אולופסון ("זה") ואליסיה אגנסון ("ויקיגים").

המדרגות (The Staircase)

מתי ואיפה: 5 במאי, HBO מקס.
מה הסיפור: מקרה הרצח של קתלין פיטרסון, שהתרחש לפני 21 שנה, עלה במשך שנים לכותרות העיתונים ואף הגיע לטלוויזיה בסדרת דוקו צרפתית ששודרה ב-2004 ואף זכתה בפרס פיבודי. ב-2018 עלתה הסדרה במלואה לנטפליקס, כאשר נוספו לה שלושה פרקים חדשים שנוצרו עבור שירות הסטרימינג. כעת, שנים רבות לאחר שהורשע בעלה של קתלין ברצח, ואז זוכה בעסקת טיעון במשפט שנפתח מחדש, מקבל הסיפור גם טיפול עלילתי כמיני-סדרת פשע אמיתי מבית HBO מקס.
בדצמבר 2001 נמצאה קתלין פיטרסון מתה, כשהיא שוכבת בשלולית דם בתחתית המדרגות באחוזה של משפחתה. בעלה, מייקל, שהיה החשוד המיידי ברצח אשתו, הורשע ונשלח למאסר עולם - אך הסיפור כאמור לא נגמר כאן. הסדרה תעסוק בסיפורו של מייקל, שמעולם לא הפסיק לטעון לחפותו.
12 צפייה בגלריה
מתוך "המדרגות"
מתוך "המדרגות"
מתוך "המדרגות"
(צילום: באדיבות HBO מקס)
מי בפנים: טוני קולט ("תורשתי"), סופי טרנר ("משחקי הכס"), קולין פירת' ("יומנה של ברידג'ט ג'ונס").

סודות בחצר האחורית (Landscapers)

מתי ואיפה: 12 במאי, ב-HOT, yes וסלקום tv.
מה הסיפור: אומנם אין בינה לבין "משחקים בחצר האחורית" הישראלית קשר, אך גם הסדרה הזאת עוסקת במקרה מזעזע שהתרחש במציאות. המיני-סדרת פשע של HBO נכתבה בהשראת אירועים אמיתיים שהתרחשו בבריטניה ב-2012 על ידי אד סינקלייר - בן זוגה של השחקנית אוליביה קולמן, שגם מככבת בתפקיד ראשי.
העלילה עוסקת בסוזן וכריסטופר, זוג בריטי רגיל לכאורה שבחצר ביתם במנספילד מתגלות יום אחד שתי גופות. לאחר הגילוי נמצאים בני הזוג במוקד חקירה משטרתית, שחושפת בהמשך את הפשע המזעזע שביצעו והסתירו בחצר ביתם במשך יותר מעשור.
12 צפייה בגלריה
מתוך "סודות בחצר האחורית"
מתוך "סודות בחצר האחורית"
מתוך "סודות בחצר האחורית"
(צילום: באדיבות HBO)
מי בפנים: אוליביה קולמן, ("הכתר"), דייויד ת'יוליס ("הארי פוטר", "וונדר וומן").

קנדי (Candy)

מתי ואיפה: 13 במאי, הולו.
מה הסיפור: מיני-סדרות הפשע המבוססות על סיפורים אמיתיים לא מפסיקות להגיע, ולצד HBO תעלה החודש אחת מהז'אנר גם בהולו. "קנדי", שיצרה חברת הסטרימינג, תגולל את סיפורה של קנדי מונטגומרי, אישה שהואשמה בשנות ה-80 ברצח הברוטלי של חברתה הטובה, בטי גור.
מונטגומרי היא עקרת בית מטקסס שעושה את הכול כמו שצריך - יש לה בעל טוב, שני ילדים, בית נחמד וחיים קונפורמטיביים לחלוטין. כל זאת עד שהיא פוצחת ברומן עם בעלה של חברתה, שמוביל להשתלשלות האירועים הרצחנית.
12 צפייה בגלריה
מתוך "קנדי"
מתוך "קנדי"
מתוך "קנדי"
(צילום מסך: הולו)
מי בפנים: ג'סיקה בייל ("החוטאת"), מלאני לינסקי ("יצורים שמימיים"), טימוטי סימונס ("ויפ"), פבלו שרייבר ("כתום זה השחור החדש").

הנחש מאסקס (The Essex Serpent)

מתי ואיפה: 13 במאי, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: באוגוסט 2020, כאשר הודיעה אפל tv פלוס על הסדרה החדשה שלה, קירה נייטלי לוהקה לתפקיד הראשי ואף הייתה אמורה להיות המפיקה שלה. אולם זמן קצר לאחר מכן הודיעה נייטלי שהיא עוזבת את הפרויקט בשל "סיבות משפחתיות", וכמה חודשים אחר כך כבר תפסה את מקומה שחקנית חדשה, אחת קלייר דיינס.
"הנחש מאסקס" (בתרגום חופשי) מבוססת על ספר באותו השם מאת שרה פרי, ומתרחשת בתקופה הוויקטוריאנית בבריטניה, בשנת 1893. היא מגוללת את סיפורה של קורה סיבורן, שמשתחררת מבעלה המתעלל (כי הוא מת) ועוזבת את לונדון לטובת כפר קטן באסקס. שם, היא מתחילה להתעניין באמונה התפלה המקומית - בהתאם לאמנות התפלות המקושרות לתקופה הוויקטוריאנית - שטוענת כי יצור מיתי הידוע כ"הנחש מאסקס" חזר לאזור. היא חוקרת את השמועה על היצור המוזר, מעין דרקון ים ששרד את ההכחדה, ומתעמתת עם הכומר המקומי שנחוש לפזר את השמועות המאיימות על השלווה באזור.
12 צפייה בגלריה
מתוך "הנחש מאסקס"
מתוך "הנחש מאסקס"
מתוך "הנחש מאסקס"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: קלייר דיינס ("הומלנד"), טום הידלסטון ("לוקי") ופרנק דילן ("אימת המתים המהלכים").

סנגור במבחן (The Lincoln Lawyer)

מתי ואיפה: 13 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: אחרי הסרט באותו השם שיצא ב-2011 בכיכובם של מתיו מקונוהיי, מריסה טומיי וראיין פליפה, שמבוסס גם הוא על סדרת המותחנים של מייקל קונלי - מגיעה הגרסה הטלוויזיונית לסיפורו של עורך הדין המצליח מלוס אנג'לס, כשעל האדפטציה הטלוויזיונית אחראי כעת היוצר זוכה האמי דייוויד אי. קלי ("אלי מקביל", "שקרים קטנים גדולים").
העונה הראשונה מבוססת על "משפט שדה" (The Brass Verdict), ספרו השני של קונלי בסדרת "סניגור במבחן". היא פוגשת את מיקי הולר, עורך דין שעובד מהמושב האחורי של מכונית הלינקולן שלו, כאשר הוא מנסה למצוא את דרכו לאחר שלא עסק בעריכת דין זמן רב. הוא חוזר ללוס אנג'לס ומוצא את עצמו נגרר שוב לעסקים עם תיק רצח ותעלומה חדשה שצריך לפתור.
12 צפייה בגלריה
מתוך "סנגור במבחן"
מתוך "סנגור במבחן"
מתוך "סנגור במבחן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מנואל גרסיה-רולפו ("שבעת המופלאים"), נב קמפבל ("צעקה").

האקס - עונה 2 (Hacks)

מתי ואיפה: 15 במאי, HOT ו-yes.
מה הסיפור: אחרי עונה ראשונה מוצלחת שזכתה למועמדויות באמי ולזכייה בפרס השחקנית הראשית, HBO מקס משיקה עונה שנייה לסדרה על הסטנדאפיסטית שנמצאת בשנות ה-70 לחייה והתסריטאית הצעירה שעובדת איתה - ומערכת היחסים הלא מתפקדת של השתיים.
בעונה הראשונה ראינו את דבורה ואווה נאלצות לעבוד ביחד, נלחמות על קריירת הסטנדאפ שלהן ומגלות שלמרות הקשיים הן יכולות להיות צוות טוב. הסדרה, שעסקה בדרך שנשים עוברות בתעשייה ההוליוודית, בפערי דורות ובבדידות, תמשיך לחקור בעונתה השנייה את הדינמיקה בין השתיים בעודן עוזבות את לאס וגאס, מטיילות ברחבי ארצות הברית עם האוטובוס של דבורה ועובדות על מופע הסטנדאפ החדש שלה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "האקס" - עונה 2
מתוך "האקס" - עונה 2
מתוך "האקס" - עונה 2
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: ג'ין סמארט ("הסודות של איסטאון"), האנה איינבינדר וכריסטופר מקדונלד ("האפי גילמור").

אשתו של הנוסע בזמן (The Time Traveler's Wife)

מתי ואיפה: 16 במאי, ב-yes ,HOT וסלקום tv.
מה הסיפור: כבר ב-2018 נודע כי HBO הזמינה את העיבוד הטלוויזיוני לרב המכר הספרותי הנודע, שכיכב כזכור בקולנוע ב-2009. כותבת הרומן אודרי ניפנגר לקחה חלק פעיל בהפקת הסדרה, שנכתבה על ידי התסריטאי של "שרלוק" ו"דוקטור הו", סטיבן מופאט.
הסדרה, כמו גם הספר והסרט, מתארת את חייהם של קלייר והנרי, זוג שמנסה לחיות חיים נורמליים למרות העובדה שהנרי סובל מפגם גנטי שגורם לו לנסוע בזמן ללא שליטתו ולפרקי זמן ארוכים. הסדרה תפרוש את סיפורם של בני הזוג דרך נקודות מבטם השונות של השניים, המתרחשות בזמנים שונים.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אשתו של הנוסע בזמן"
מתוך "אשתו של הנוסע בזמן"
מתוך "אשתו של הנוסע בזמן"
(צילום: באדיבות HBO)
מי בפנים: תיאו ג'יימס ("מפוצלים"), רוז לזלי ("משחקי הכס", "הטובות לקרב").

אנג'לין (Angelyne)

מתי ואיפה: 19 במאי, פיקוק.
מה הסיפור: הרבה לפני קים קרדשיאן הייתה אנג'לין - זמרת, שחקנית ודוגמנית אמריקאית שהתחילה את הקריירה שלה בדרך לא קונבנציונלית. המיני-סדרה החדשה של פיקוק מבוססת על הכתבה שפורסמה ב"הוליווד ריפורטר" ב-2017, ועסקה בתעלומת שלטי החוצות של אנג'לין שפוזרו ברחבי לוס אנג'לס בשנות ה-80.
השלטים, שכללו באורח מסתורי רק את שמה, תמונתה ומספר הטלפון שלה, הובילו לסקרנות רבה סביב האישה שהפכה למפורסמת רק על סמך היותה מפורסמת. כמתבקש, הסדרה תביא את סיפור ההצלחה יוצא הדופן של אנג'לין (שנולדה בפולין בשם רוניה תמר גולדברג), ועל פי תיאור הסדרה תעסוק בתהילה, זהות, הלבשה תחתונה, הישרדות, גברים שאובססיביים לנשים ונשים שמתגרות בגברים.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אנג'לין"
מתוך "אנג'לין"
מתוך "אנג'לין"
(צילום: באדיבות פיקוק)
מי בפנים: אמי רוסום ("חסרי בושה"), לוקאס גייג' ("הלוטוס הלבן", "אופוריה"), ג'פרסון הול ("טאבו").

שמי הלילה (Night Sky)

מתי ואיפה: 20 במאי, אמזון פריים.
מה הסיפור: סדרת המדע-בדיוני החדשה של אמזון עוסקת בזוג נשוי ומבוגר שגילה לפני כמה שנים חדר שנמצא מתחת לאדמה שבחצר האחורית בביתם, ובמקרה מוביל לכוכב לכת בלתי מיושב. מסוג הדירות שתמיד עוברות בין חברים, אתם יודעים איך זה.
איירין ופרנקלין יורק שמרו על התגלית שלהם בסוד ואת כוכב הלכת הנטוש לעצמם. אולם חייהם השקטים מתערערים במהירות כאשר גבר צעיר נכנס לתמונה - והחדר המסתורי שהם חשבו שהם מכירים כל כך טוב מתגלה כמשהו גדול בהרבה ממה שיכלו לדמיין.
12 צפייה בגלריה
מתוך "שמי הלילה"
מתוך "שמי הלילה"
מתוך "שמי הלילה"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: סיסי ספייסק ("קארי"), ג'י. קיי. סימונס ("ויפלאש"), אדם ברטלי ("לונגמייר").

שורסי (Shoresy)

מתי ואיפה: 27 במאי, הולו.
מה הסיפור: בקנדה כנראה באמת אוהבים הוקי, ומוציאים סדרת המשך לקומדיית המצבים Letterkenny, שהחלה כסדרת רשת ביוטיוב, עלתה לטלוויזיה ב-2016 וכוללת עשר עונות. הסדרה עקבה אחר התושבים ונבחרת ההוקי (שלרוב מפסידה) של העירייה הבדיונית לטרקני שבאונטריו, המבוססת על עיירת הולדתו של ג'ראד קיסו (שיצר את הסדרה ומככב בה). ב-2019 הודיעה חברת ההפקה על השקת ספין-אוף אחר לסדרת אנימציה בשם Littlekenny, וכעת מגיע תורו של ספין-אוף נוסף - "שורסי".
סדרת ההמשך הנוכחית תתמקד בשורסי, שחקן הוקי שהופיע גם בסדרת האם כדמות צדדית שעליה היה ידוע מעט מאוד. קיסו, ששיחק ב-Letterkenny את הדמות הראשית של וויין, גילם בה גם את דמותו של שורסי - אולם תמיד הצטלם באופן שלא חושף את פניו. בסדרה החדשה, שורסי עוזב את לטרקני ומצטרף לנבחרת ההוקי המתקשה של סודברי (איפה שצולמה סדרת האם), "סודברי בולדוגס".
מי בפנים: ראיין מקדונל, ג'ארד קיסו וטסיה טלס ("המאה").

דברים מוזרים - עונה 4 (Stranger Things)

מתי ואיפה: 27 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: העונה הרביעית לדרמת האימה של נטפליקס תעלה בחלקה הראשון החודש, כשחלקה השני יעלה ביולי. יוצרי הסדרה, האחים דאפר סיפרו כי "עם תשעה תסריטים, מעל 800 עמודים, כמעט שנתיים של צילומים ואלפי שוטים של אפקטים ויזואליים - העונה הרביעית הייתה המאתגרת ביותר עד כה, אבל גם המתגמלת ביותר". אולם למרבה הצער, היא גם מקרבת את הצופים צעד אחד קרוב יותר לסיומה של הסדרה, שיגיע בעונה החמישית.
העונה החדשה מתחילה שישה חודשים לאחר הקרב על סטארקורט, שהביא טרור והרס להוקינס. כשהם מתקשים לשאת בתוצאות, החבורה מפורקת לראשונה וממשיכה להתמודד עם הקשיים של החיים בתיכון. בזמן הזה, איום על-טבעי מפחיד חדש עולה על פני השטח ומציג תעלומה, שאם תיפתר היא עשויה לשים סוף לאימה המתרחשת במקום.
12 צפייה בגלריה
מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
מתוך "דברים מוזרים" עונה 4
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מילי בובי בראון ("אנולה הולמס"), פין וולפהארד ("זה"), קיילב מק'לאפלין ושאר הקאסט המוכר.

אובי-וואן קנובי (Obi-Wan Kenobi)

מתי ואיפה: 27 במאי, דיסני+.
מה הסיפור: "אובי-וואן קנובי" היא רק אחת מסדרת כותרות "מלחמת הכוכבים" שדיסני+ מתכננת לצופיה בשנים הקרובות. המיני-סדרה של שירות הסטרימינג, שמגיע בעוד חודש וחצי לישראל, נפתחת עשר שנים לאחר המאורעות של "מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית'", ומתרחשת בין הסרט הזה ל"תקווה חדשה" - כשלפי דיסני, יש ביניהם פער של 19 שנים.
כזכור, ב"נקמת הסית'" חזה אובי-וואן בחברו הטוב, אנאקין סקייווקר, מתמסר לצד האפל והופך לדארת' ויידר. הסדרה החדשה, ככל הנראה, מתרחשת כאשר אובי-וואן עדיין מתחבא בטטואין והרבה לפני שלוק סקייווקר לומד על הגורל שלו, בעוד האימפריה של הקיסר הרשע פלפטין משתלטת על כל חלקה טובה בגלקסיה.
12 צפייה בגלריה
מתוך "אובי-וואן קנובי"
מתוך "אובי-וואן קנובי"
מתוך "אובי-וואן קנובי"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: יואן מקגרגור והיידן כריסטיאנסן, שחוזרים לתפקידים שביצעו בטרילוגיה השנייה של סרטי "מלחמת הכוכבים", וגם קומייל ננג'יאני ("עמק הסיליקון", "נצחיים") ורופרט פרנד ("הומלנד").