שלוש שנים אחרי שהושק, סוף סוף מגיע שירות הסטרימינג דיסני+ לישראל. זה יקרה בחמישי הבא, ה-16 ביוני, והציפיות בשמיים. בשנתיים האחרונות הפכה דיסני למתחרה המשמעותית ביותר של נטפליקס, השחקנית הגדולה ביותר בשוק הסטרימינג עם 218 מיליון מנויים ברחבי העולם. לדיסני יש כיום 137 מיליון מנויים, אבל השירות צמח בקצב מהיר מאז שהושק בשנת 2019, ובשנה האחרונה פורסמו הערכות שלפיהן עד 2026 הוא יעקוף את נטפליקס במספר המנויים.
6 צפייה בגלריה
דיסני פלוס
דיסני פלוס
דיסני+
(צילום: shutterstock)
בישראל יעלה המנוי לדיסני+ 319 שקל בהרשמה מוקדמת לשנה ראשונה, שיש לממש אותה עד 26 ביוני. תשלום בהרשמה רגילה: 39.90 שקל לחודש או 399 שקל לשנה. השירות יכלול ממשק בעברית, כתוביות בעברית ודיבוב לילדים. אין עדיין כתוביות בערבית. ניתן יהיה לצפות בתכני השירות בארבעה מכשירים במקביל, שבעה פרופילי צפייה והורדות ללא הגבלה לצפייה אופליין. ישנה גם בקרת הורים. ניתן לצפות בתכנים באפל tv, כרום קאסט, טאבלטים, סלולרי וטלוויזיות חכמות.
ומה בגזרת התוכן המוצע במסגרת השירות? ובכן, דיסני+ צפויה להשקיע השנה 33 מיליארד דולר בתוכן, ואם לשפוט על פי התוכן הקיים בו כיום - מדובר בעולם ומלואו. השירות המלא מציע את כל קטלוג הסרטים והסדרות של דיסני - למעלה מ-1,000 סרטים, יותר מ-400 סדרות ומעל 120 תכנים מקוריים שנוצרו עבור השירות. זה כולל את התכנים של אולפני פיקסאר, היקום הקולנועי של מארוול, התכנים של נשיונל ג'אוגרפיק וכן סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" והסדרות שיצאו ועוד מתוכננות לצאת מהיקום של לוקאספילם, חברת ההפקה שמאחורי "מלחמת הכוכבים". תמורת תוספת תשלום ניתן יהיה לצפות גם בסרטים חדשים של דיסני, אשר מושקים בדרך כלל בשירות הסטרימינג בסמוך או במקביל להגעתם לבתי הקולנוע.
מה שלא יהיה זמין בשירות, לפחות לעת עתה, כולל את תכני הספורט בשידור ישיר של רשת ESPN שבבעלות דיסני, כמו גם חלק מתכני שירות הסטרימינג הולו, אשר בבעלות חלקית של דיסני. חלק מהתכנים של דיסני יוסרו משירותי התוכן של הכבלים והלוויין בישראל, לטובת תוספת אפיל לשירות הסטרימינג החדש.
התכנים שיהיו זמינים בישראל יתחלקו לשישה קטגוריות: תכני סטאר (בידור כללי, כולל בין היתר את סדרת המתח הקומית "רק רוצחים בבניין", "אבודים", "משפחת סימפסון" על שלל עונותיה, הסדרה המדוברת "פאם וטומי" שעלתה בהולו, "אטלנטה", "גלי" ועוד), תכני דיסני (כל סרטי דיסני וסדרות כמו "המופלאה: הרפתקאות ליידי באג" ו"גראוויטי פולס"), תכני פיקסאר (סרטים, סדרות וסרטים קצרים), תכני מארוול (סרטים וסדרות), תכני "מלחמת הכוכבים" (סרטים וסדרות) ותכני נשיונל ג'יאוגרפיק. פרט לכך יהיו זמינים בשירות שלל סרטים מהספריה האימתנית של דיסני, פוקס המאה-21 כמו גם סרטי האיכות של פוקס סרצ'לייט. עכשיו, בואו ניכנס לזה לעומק:

סרטים: הקלאסיקות, הנסיכות וגם הכוכבים החדשים

אחת מנקודות המשיכה העיקריות של מיזם הסטרימינג של דיסני היא הזמינות של ספריית סרטי דיסני הקלאסיים, אשר מרוכזים כולם פה. החל מהסנונית הראשונה של "שלגייה ושבעת הגמדים" (1937) ועד לפלאות הטכניים (והשירים הממכרים) של "אנקאנטו" (2021), כל קאדר "סרטי הנסיכות" של דיסני ממתינים למעריצים בדיסני+. אבל גם יתר סרטי דיסני האהובים נכללים בשירות, כמו "מרי פופינס", "מותק הילדים התכווצו", סרטי "שודדי הקאריביים" ושלל גרסאות הלייב-אקשן לקלאסיקות האנימציה של דיסני, כולם זמינים לצפייה בפלטפורמה. לצופה הישראלי ממתינות יצירות שבהן טרם הזדמן לו לצפות בארץ, כמו העיבוד החדש ל"היפהפייה והיחפן" מ-2019.
בהמשך, עשויים להכריז כי גם ספריית התוכן העצומה של אולפני המאה ה-20 תהיה בחלקה זמינה בדיסני+, כולל שוברי קופות כמו "שכחו אותי בבית", "אווטאר" וסרטי "עידן הקרח", כמו גם קלאסיקות על-זמניות מזן "צלילי המוזיקה".

מארוול: בלי הספיידרמנים הראשונים והענק הירוק, עם דדפול, לוגאן ואנשי אקס-מן

קודם כל, לחדשות הטובות: כמעט כל סרטי היקום הקולנועי של מארוול (MCU) מחכים לכם בדיסני+, מהסרט שהוציא את הפרויקט המונומנטלי הזה לדרך, "איירון מן" (2008), ועד לתוספת האחרונה (והלא מוצלחת, יש שיאמרו), "נצחיים" (2021) - 23 סרטים בסך הכול. אלא שמחמת שת"פים עם אולפנים אחרים, ישנם סרטי מארוול שלפחות בשלב זה נעדרים מהשירות. מי למשל? סרטי "ספיידרמן" שדיסני-מארוול הפיקו בצוותא עם אולפנים אחרים (וזמינים בנטפליקס), למשל, כמו הסרטים שהפיקה עם אולפני סוני, שבהם מככב טום הולנד, וסרטי "ספיידרמן" שקדמו לאלו - טרילוגיית סרטי "ספיידרמן" שבהם כיכב טובי מגווייר, צמד סרטי "ספיידרמן המופלא" בכיכוב אנדרו גארפילד, ו"ספיידרמן: ממד העכביש" זוכה האוסקר. גם "הענק הירוק" מ-2008, שמארוול הפיקה ואולפני יוניברסל הפיקו לא זמין כרגע בדיסני+.
אבל סרטי ה-MCU אינם סרטי מארוול היחידים שאצר שירות הסטרימינג של דיסני. תמצאו שם גם 12 מסרטי "אקס-מן", המותג של מארוול שדיסני צירפה לשורותיה כשרכשה את פוקס, כולל צמד סרטי "דדפול" ההיסטריים ו"לוגאן" המחוספס ועטור השבחים מ-2017. מאלו, נעדרים "אקס-מן: ההתחלה" מ-2011, ו"המוטנטים החדשים" - הניסיון הנואל מ-2020 למזג בין המותג ובין ז'אנר האימה לבני הנוער.
6 צפייה בגלריה
גם וורנר/DC רצו אחד כזה. "הנוקמים"
גם וורנר/DC רצו אחד כזה. "הנוקמים"
מתוך "הנוקמים"
(באדיבות yes)
ברמת התפוקה הטלוויזיונית של מארוול, העגלה של דיסני+ מלאה בכל טוב - כולל הסדרות המדוברות לבית ה-MCU: "וונדה-ויז'ן", "הפלקון וחייל החורף", "לוקי", "הוקאיי" ו"מון נייט". גם סדרות קודמות של מארוול עם קשרים ל-MCU, כמו "סוכני ש.י.ל.ד" ו"הסוכנת קרטר" נמצאות בפלטפורמה, וגם סדרות האנימציה ?...What If ו-M.O.D.O.K המשעשעת. במהלך התקופה הקרובה עתידים להצטרף לאלו סדרות נוספות מבית ה-MCU, ביניהן "מון נייט", "הענקית הירוקה", "מיס מארוול", "הפלישה הסודית" ו"אגת'ה: בית הארקנס" הסובבת את דמותה של המכשפה שגילמה קתרין האן ב"וונדה-ויז'ן".

עוד בנושא:

בתכנים הטלוויזיוניים של מארוול שנעדרים מהשירות, לפחות כרגע, תמצאו את הסדרות של מארוול שהופקו עבור נטפליקס - "דרדוויל", "ג'סיקה ג'ונס", "לוק קייג'", "איירון פיסט" ו"המגינים", כמו גם את הסדרה Cloak and Dagger על שתי עונותיה, שנוצרה עבור ערוץ הכבלים Freeform.

"מלחמת הכוכבים": הטרילוגיות, המנדלוריאן ופרויקט אנימה

תחילה, דעו לכם שכל סרטי "מלחמת הכוכבים" שנעשו עד כה ממתינים לכם בדיסני+: שתי הטרילוגיות שביים ג'ורג' לוקאס (שלושת הסרטים המקוריים ושלושת סרטי הפריקוול), הטרילוגיה החדשה שביימו ג'יי. ג'יי. אברהמס וריאן ג'ונסון, וצמד סרטי ה-Stand Alone "רוג 1: סיפור מלחמת הכוכבים" ו"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים". אבל אחרי הסיפתח המרשים של "המנדלוריאן", על צמד עונותיה, התפוקה הטלוויזיונית הקיימת והצפויה של המותג הם שבאמת מרגשים את המעריצים.
6 צפייה בגלריה
מתוך "המנדלוריאן"
מתוך "המנדלוריאן"
מתוך "המנדלוריאן"
(צילום: +Disney)
בתחילת ינואר 2022 הפציע בשירות הסטרימינג "הספר של בובה פט", ספין-אוף לדמות האגדית שהופיעה ב"המנדלוריאן", וממש לאחרונה עלתה הסדרה "אובי וואן קנובי", שבה יואן מקגרגור שב לגלם את דמותו של אביר הג'דיי האמיץ. בעתיד צפויה לוקאספילם, שבבעלות דיסני, לשגר את הסדרות "אנדור" שמהווה פריקוול לסיפור שנפרש ב"רוג 1", "אסוקה" שבה תשוב רוסריו דוסון לגלם את דמותה של אבירת הג'דיי אסוקה טאנו (שאותה גילמה בעונתה השנייה של "המנדלוריאן"), The Acolyte שאותה יוצרת לזלי הדלנד (מיוצרות "בובה רוסית" המצוינת בנטפליקס), ו"לאנדו" הסובבת את דמותו המפוקפקת של לאנדו קלריסיאן, שאותו גילם ב"סולו: סיפור מלחמת הכוכבים" השחקן דונלד גלובר.
6 צפייה בגלריה
מתוך "הספר של בובה פאט"
מתוך "הספר של בובה פאט"
מתוך "הספר של בובה פט"
(צילום: +Disney)
בנוסף, כולל ההיצע של לוקאספילם בדיסני+ גם את סדרות האנימציה לבית "מלחמת הכוכבים": "מלחמת הכוכבים: מלחמת המשובטים", "מלחמת הכוכבים: המורדים", "מלחמת הכוכבים: התנגדות", ו-The Bad Batch אשר מהווה סדרת ספין-אוף ל"מלחמת המשובטים". עוד כולל השירות גם את הפרויקט הנהדר Star Wars: Visions, במסגרתו תיקלו יוצרי אנימה נחשבים את הזיכיון המצליח. אל תפספסו.

פיקסאר: הלהיטים הגדולים, הסרטים הקצרים והספין-אוף של באז שנות אור

אחד מהנכסים הגדולים ביותר של דיסני+ הוא ההיצע של אולפן ההנפשה הבוטיקי פיקסאר, שנחשב לטוב ביותר מסוגו ונרכש על ידי התאגיד עוד ב-2006. מ"צעצוע של סיפור" (1995) שאיתו פרצה פיקסאר לשוק, ועד ל"אדומה אש" שיצא במרץ האחרון, כל 25 סרטי פיקסאר עד כה זמינים בשירות. "Tדומה אש" עלה בארצות הברית בבכורה בדיסני+, במהלך שהרגיז את בכירי פיקסאר - זו הייתה הפעם השלישית שבה סרט של פיקסאר עולה בבכורה בשירות הסטרימינג, להבדיל מאשר בבכורה קולנועית (הקודמים היו "נשמה" מ-2020 ו"לוקה"). סרט נוסף של פיקסאר-דיסני שללא ספק יגיע לדיסני+ בקרוב הוא "שנות אור", שמהווה ספין-אוף לסרטי "צעצוע של סיפור", ועתיד לצאת לאקרנים אצלנו ביום העלייה של דיסני+, ה-16 ביוני.
6 צפייה בגלריה
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר
מתוך הטריילר ל"שנות אור"
(צילום מסך)
מעבר לכך, גם הרשימה הארוכה של סרטי האנימציה הקצרים והנפלאים שיצרה פיקסאר קיימת בפלטפורמה של דיסני+ - ובנוסף, ישנה גם הסדרה Pixar in Real Life המתארת את מאחורי הקלעים של העבודה בפיקסאר, ואת סדרת האנימציה Monsters At Work שעלתה ביולי האחרון, מתרחשת בעולם של אחד מסרטיו האהובים ביותר של האולפן, "מפלצות בע"מ", וכוללת את קולותיהם של בילי קריסטל וג'ון גודמן. במהלך השנה הקרובה צפויה לעלות לשירות גם סדרת אנימציה קומית בשם Cars On the Road, שמהווה ספין-אוף לעולם של סרטי "מכוניות" מבית פיקסאר.

סדרות נוספות: "ביימקס", "ווילו" והדוקו של הביטלס

מעבר לסרטים ולסדרות שמציעים בדיסני+ המותגים הגדולים אשר בבעלות דיסני, קיימות יצירות נוספות אשר מחכות לכן בשירות, או יצטרפו אליו בקרוב. למשל הסדרה "ווילו", שמהווה סוג של המשך לסרט הפנטזיה האהוב "ווילו והנסיכה" מ-1988, פרי עטו של ג'ורג' לוקאס, ואמורה לעלות במהלך השנה הקרובה. גם סרט האנימציה "מואנה" יזכה לסדרה, אולם זו צפויה רחוק יותר במורד הדרך, מתישהו לקראת 2024. עוד קודם לכן תציג דיסני שתי סדרות אנימציה מצופות נוספות במסגרת שירות הסטרימינג: "טיאנה", שממשיכה את עלילותיה של גיבורת הסרט "הנסיכה והצפרדע" (2009), ו"ביימקס" שתגולל את עלילותיו של הרובוט החמוד בתבל, מגיבורי הסרט "שישה גיבורים" (2014).
בין הסדרות הנוספות שממתינות בשירות כבר עתה: "אגודת בנדיקט הסודית" בכיכובו של טוני הייל ("ויפ"), הסדרה המוקומנטרית "היי סקול מיוזיקל: המיוזיקל: הסדרה", דרמת הספורט הקומית "ביג שוט" בכיכובו של ג'ון סטיימוס ("צער גידול בנות"), ודרמת הספורט הקומית The Mighty Ducks: Game Changers בכיכוב לורן גרהאם ("בנות גילמור").
בנוסף, אוצר בחובו השירות שלל סדרות דוקומנטריות וסדרות דוקו-ריאליטי מבית נשיונל ג'יאוגרפיק, בהן "העולם על פי ג'ף גולדבלום" הקומית, בכיכובו ובהגשתו של השחקן האייקוני, סדרת הטבע "ברוכים הבאים לכדור הארץ" בהגשתו של וויל סמית', וכמובן, סדרת הדוקו המהפנטת ועטורת הבאזז של פיטר ג'קסון, The Beatles: Get Back, העוקבת אחר חברי הביטלס בעודם מקליטים ב-1969.
6 צפייה בגלריה
מתוך The Beatles: Get Back
מתוך The Beatles: Get Back
מתוך The Beatles: Get Back
(צילום: © Apple Corps Ltd)
במסגרת קטגוריית הבידור סטאר, אשר מבחינת דיסני+ מהווה אופציה לצופים הבוגרים יותר וכוללת תכנים של רשתות ABC ופוקס. בין הסדרות תמצאו קלאסיקות טלוויזיוניות - מ"אבודים", דרך "משפחת סימפסון" האגדית ועד "האנטומיה של גריי".
פורסם לראשונה: 15:10, 26.01.22