דנה מודן, גור קורן ועירד רובינשטיין כותבים כעת מחזה חדש לתיאטרון הקאמרי, שיעסוק במלחמה וייקרא "אהבה ומלחמה". "בתוך כל הזוועה שאנחנו חיים בה עכשיו, אני מאמינה שאמנות היא דבר להיאחז בו. היא עוזרת לנו לצאת לרגע מעצמנו, לנשום וגם לעבד את מה שעובר עלינו", אמרה מודן ל-ynet.
2 צפייה בגלריה
דנה מודן
דנה מודן
דנה מודן
(צילום: אוהד רומנו)
המחזה צפוי להיות מורכב משלושה סיפורים קצרים העוסקים במצב, כשהשלושה כאמור אמונים על כתיבתו, ורובינשטיין גם יביים. "כשהציעו לי להשתתף בפרויקט מיד הסכמתי. חיפשתי זווית שאוכל להתייחס אליה כי איך אפשר להגיד משהו כשנגמרות המילים", הוסיפה מודן וסיפרה על ההכנות לכתיבת המחזה, "החוויה היחידה שהרגשתי שאני יכולה לומר עליה משהו כרגע היא התחושה החזקה של שבריריות החיים, של חוט השערה שעובר בין חיים נורמליים עמוסי שטויות לזוועות שגורמות לנו להסתכל על הכול אחרת".
"אנחנו נמצאים בתוך אחת התקופות הכי דרמטיות בתולדות המדינה ואני מאמין שתיאטרון צריך להגיב למה שקורה", אמר גלעד קמחי, המנהל האמנותי של התיאטרון. "יש מחזות שתכננו להעלות אך איני מוצא אותם נכונים כרגע לרפרטואר התיאטרון, ולצד זה יש יצירות שייוולדו מתוך המציאות הכואבת והן, אני מאמין, יהיו גם המשמעותיות ביותר".
2 צפייה בגלריה
גור קורן
גור קורן
גור קורן
(צילום: נועה לבנת)
המחזה החדש הוא צעד נוסף בחזרה לפעילות של תיאטרון הקאמרי, שכמו רבים ממוסדות התרבות במדינה היה סגור למשך שבועות ארוכים. חזרתו החלה בשבוע שעבר עם עליית המופע "ימים טובים פי אלף", גם הוא בעקבות המלחמה. מדובר במופע מוזיקלי-אקטואלי המשלב טקסטים שנכתבו על ידי דויד גרוסמן, אתגר קרת, יאיר אגמון ונוספים, והוא בהשתתפות שחקנים שונים של התיאטרון, דוגמת דרור קרן, אולה שור-סלקטר, אודיה קורן ונוי הלפרין. מלבד הקאמרי, תיאטראות נוספים חזרו לפעילות לאחרונה, בהם הבימה שעלה עם ההצגה "מרציפנים" בכיכובה של ליא קניג, ובבית ליסין נערכים כעת לפסטיבל "פותחים במה" שייערך בתחילת דצמבר.