לאחר שנדקר בחודש אוגוסט - סוכנו של סלמן רושדי, אנדרו ווילי, סיפר בריאיון לעיתון הספרדי El Pais כי הסופר איבד את הראייה בעין אחת ואת יכולת השימוש באחת הידיים.
2 צפייה בגלריה
סלמן רושדי
סלמן רושדי
סלמן רושדי
(צילום: AP)
ווילי סירב לחשוף בריאיון שפורסם בשבת אם רושדי עודנו מאושפז, אך אמר כי מה שחשוב הוא שהוא צפוי לשרוד. "הפצעים שלו היו עמוקים, הוא איבד את הראייה בעין אחת... היו לו שלושה פצעים חמורים בצוואר. יד אחת מושבתת בגלל שהעצבים בזרועו נחתכו, ויש לו עוד כ-15 פצעים בחזה ובגו. זו הייתה מתקפה אכזרית", אמר על תקיפת הסופר בדקירות סכין על הבמה בכנס שנערך במערב מדינת ניו יורק.
עוד סיפר בריאיון כי הוא ורושדי דיברו על האפשרות של מתקפה כמו זו בעבר. "הסכנה העיקרית שעומדת בפניו כל כך הרבה שנים לאחר הטלת הפתווה היא מאדם אקראי שבא משום מקום ותוקף אותו", אמר. "אז אתה לא יכול להתגונן מפני זה כי זה לגמרי לא צפוי ולא הגיוני. זה היה כמו הרצח של ג'ון לנון".
עוד כתבות במדור ספרות:
בריאיון שעסק בנושאים נוספים מלבד רושדי - כדוגמת הרומן הגרפי על השואה, "מאוס", של ארט שפיגלמן שגם אותו מייצג ווילי - טען הסוכן כי ארצות הברית נמצאת כעת ב"תקופה בעייתית". "אני חושב שהלאומיות נמצאת במגמת עלייה, סוג של ימין פונדמנטליסטי עולה... מאיטליה ל... אירופה, אמריקה הלטינית וארה"ב, שם... נראה שחצי מהמדינה חושבת שג'ו ביידן גנב את בחירות מצד דונלד טראמפ. והם מעריצים את האיש הזה שהוא לא רק חסר יכולת לחלוטין ושקרן ונוכל, אלא הוא סתם פארסה. זה מגוחך".
2 צפייה בגלריה
סלמאן רושדי
סלמאן רושדי
סלמאן רושדי
(צילום: AP)
תקיפת רושדי מיוחסת לפתווה שיצאה נגדו ב-1988 עת פרסם את הספר "פסוקי השטן", שהפך אותו לאויב האסלאם הקיצוני בשל האופן שבו הוצגה בו דמותו של הנביא מוחמד. הספר גם כלל דמות של אימאם המזכיר מאוד את האייתוללה חומייני, מנהיג איראן דאז וגרם למהומות במדינות המוסלמיות ונאסר להפצה בהן. חומייני האשים את רושדי בכפירה והוציא נגדו פסק הלכה מוסלמי - הקורא לרציחתו.
מאז 1989 חי רושדי במחתרת עם אבטחה צמודה. ב-1998 הודיע כי יצא ממסתור, אחרי שהממשל האיראני - בראשות מוחמד חתאמי - הודיע כי איננו תומך בהסרת הפתווה אך גם לא תומך בה, וזאת על מנת לחדש את היחסים הבינלאומיים עם ממשלת בריטניה, שהציבה זאת כתנאי. אך במהלך השנים, המשיכו ארגונים פונדמנטליסטיים שונים באיראן הציעו פרס כספי עבור רציחתו של רושדי.