האמירה המזעזעת - והפיטורים: רמי הויברגר פוטר מהתיאטרון העברי בשל התנהגות לא נאותה, כך נודע היום (א'). גורמים בתיאטרון סיפרו ל-ynet כי מצד הויברגר - במאי וכוכב ההצגה "מבצע סבתא" - נאמרו אמירות קשות כלפי עובדים ושחקנים במקום, כשבין היתר אמר לשחקנית שעבדה איתו על ההצגה: "אם לא ייכנס הקיו - אני אאנוס אותך".
2 צפייה בגלריה
תמונת רמי הויברגר
תמונת רמי הויברגר
תמונת רמי הויברגר
(צילום: גיל נחושתן)
אנשי הפקה בתיאטרון סיפרו כי רמי התקבל לביים את ההצגה ולשחק בה מאחר שהיה כוכב הסרט משנת 2000. "לאורך העבודה התגלו קשיים בהתייחסות של רמי לשחקנים, לשחקניות, לעובדים, לסאונדמנים וגם לתאורנים", מספר אחד מעובדי המקום ל-ynet. "אחת לכמה ימים הוא דאג להתנצל על התנהגותו הבלתי נסבלת, ולהתחייב שמהיום הוא יהיה אדם מקסים, אבל למרבה הצער שוב ושוב נשמעו טענות על צרחות אלימות מילוליות קשה כלפי כל מי שנמצא בחדר החזרות. הוא אפילו אמר לאחת השחקניות מול כל הקהל, 'אם לא ייכנס הקיו (אות לפעולה מסוימת, י"ב) - אני אאנוס אותך'".
אשת הפקה נוספת שנכחה במקום בעת האמירה הקשה אמרה ל-ynet כי "בהצגה עצמה היה דיבור חריג לשחקנית, שלא באמת הבנת אם זה הטקסט מתוכנן או בדיחה מתוכננת. זה היה בוטה ומביך".
2 צפייה בגלריה
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך ״מבצע סבתא״
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך ״מבצע סבתא״
רמי הויברגר בתפקיד קרמבו מתוך "מבצע סבתא"
(צילום מסך מתוך הסרט)
סיבה נוספת לביטולה של ההצגה נבעה מכך שההפקה לא עמדה לקראת עלייתה. "רמי נמצא במצב נפשי רעוע", אמר גורם בתיאטרון העברי, "כתוצאה מכך הוא לא זוכר טקסטים, לא זוכר כניסות ויציאות לבמה - למרות שהוא במאי ההצגה. במהלך החזרה הגנרלית הוא גם נכנס כמה פעמים לבמה ושאל 'מה הסצנה הבאה?', או 'מה אני אמור להגיד?'. כבר באותו ערב הודיעו לו שהוא סיים את תפקידו. למחרת, אנשים שנכחו בחזרה שאלו אם זה חלק מהטקסט של ההצגה, הסברנו להם שלא".
ההצגה "מבצע סבתא", שמבוססת על סרט הקומדיה משנת 2000 שביים דרור שאול, עוקבת אחרי שלושה נכדים - אלון (קרמבו), סגן אלוף בצה"ל שנמצא בעיצומו של תרגיל, בני, מתקין כבלים בעל ידי זהב ועידן, מדריך בפנימייה - שמתארגנים למבצע שסובב סביב דרכה האחרונה של סבתם שהלכה לעולמה. הויברגר גילם בסרט את קרמבו, וגם בהצגה - שאותה ביים וכתב לצידו של שאול - היה צפוי כאמור לשוב לתפקידו המקורי.
בשנת 2007 הויברגר נחשד בביצוע מעשה מגונה במאפרת, אך פרקליטות מחוז המרכז החליטה לסגור את התיק מהיעדר אשמה.
גדי צדקה, מנכ"ל התיאטרון ובעליו, אמר בתגובה: "רמי הויברגר פוטר מהתיאטרון. התיאטרון העברי לא יסבול שום פגיעה או אמירה פוגענית כלפי אף אדם".
מטעם הויברגר טרם נמסרה תגובה לדברים.