את העונה השלישית של "חינוך מיני" פותח קולאז' נוטף זיעה של מגעים מיניים. מבוגרים, צעירים, לא משנה מאיזה מגדר או נטייה מינית. כולם משתגלים. אחרי המונטאז' המופתי שפתח את העונה השנייה, בה אוטיס (אסא באטרפילד), גיבור הסדרה, מענג את עצמו בכל טריטוריה אפשרית, אפשר להבין ש"חינוך מיני" מסמנת לצופים שלה שהסדרה עולה מדרגה.
אלא שבהמשך מתברר שמדובר בהרגל ותו לא. כל העיסוק במיניות של תלמידי תיכון "מורדייל", או כפי שמכנים אותו מאז סוף העונה הקודמת, "תיכון הסקס", ומה שהוא מייצג - המבוכה הנערית שהיא שילוב של תשוקה ובורות - נדחק הצידה לטובת קו עלילה אחר. מנהלת חדשה שהיא גם תלמידת התיכון לשעבר, הופ האדון (ג'מיימה קירק, ג'סה מ"בנות"), מגיעה לתיכון במטרה לתקן את המוניטין הסליזי של בית הספר. היא קשוחה לא פחות ממר גרוף, המנהל הקודם שנושל מתפקידו, אבל הרבה יותר מתוחכמת. על אף מראית עין של מנהלת שרואה עין בעין את המציאות עם התלמידים שלה, היא מפשיטה אותם, בנחישות וברגישות, מהזהות האינדיבידואלית שלהם והופכת עדר של פתיתי שלג ייחודיים ל-ובכן, עדר של פתיתי שלג מדוכאים בתלבושת אחידה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
החינוך המיני שהתלמידים מקבלים משנה את אופיו מחינוך למודעות ולפתיחות מינית, גם אם באופן מחתרתי על ידי הקליניקה של מייב ואוטיס, לחינוך רשמי להימנעות מסקס. במקביל, ההכחדה הפיזית והסופית של הקליניקה (מנוף שמרים את קירות המבנה, הכי "גבעת חלפון אינה עונה") מכחידה גם את הסתירה החיונית שעמדה בבסיס הסדרה: הניגוד בין נער שמסובך עם המיניות שלו עד מעל לראש אבל מצליח להעניק לנערים ונערות אחרים עצות מיניות נבונות ובונות. אוטיס הנוכחי הוא פשוט עוד נער שטוף הורמונים שמאוהב בנערה אחרת, ולומד בתיכון עם לוקרים וקבוצת מעודדות.
לצד העלילה הראשית מתפרשים התלמידים ללא מעט עלילות מקבילות, שלפרקים מעמיסים על הסדרה במקום להעשיר אותה. אריק (נקוטי גטווה) ואדם (קונור סווינדלס המצוין) עדיין מתקשים לממש את הזוגיות שלהם כשברקע אריק טס לטיול שורשים בניגריה. אוטיס (אסא באטרפילד) מתחיל לצאת עם רובי (מימי קין), הנערה הפופולרית שהיא לא מי שהייתם חושבים שהיא, מייב (אמה מקיי) ממשיכה להתמודד עם מערכת היחסים המורכבת עם אמא שלה והיא ואוטיס ממשיכים לחוג אחד סביב השני מבלי להכריז על אהבתם, הטריק הכי עתיק בספר הרומנטיקה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ברקע, ד"ר מילברן, אמא של אוטיס (ג'יליאן אנדרסון), ויאקוב (מייקל פרשברנדט) מחליטים לגדל את הילד העתידי שלהם יחד, איימי (איימי לו וודס) מתמודדת עם ההטרדה המינית שחוותה בעונה הקודמת ומספקת גם קו עלילה קומי יוצא מן הכלל, ואם עוד נשאר לכם מקום, ג'קסון (קדר ויליאם סטרלינג) מתאהב ביישות א-בינארית בשם קאל (דואה סאלח). הדחיסות מעלה את נקודת המבט למעלה, הופכת אותה לשטחית יותר ולפעמים גם מאלצת את הכותבים לקיצורי דרך - בני נוער שמאבחנים את עצמם כמו מבוגרים, מתנצלים ברגישות, מתנסחים כמו מטפלים, מביטים על עצמם מהצד במקום לקפוץ פנימה. סצנות הסקס, שבעונות קודמות היו רלוונטיות כחלק מהגיחוך שכרוך במיניות נעורים, הופכות לא פעם לכלי מאומץ להבעת תעוזה או ניעור של הצופה. הקז'ואליות היפה שאפיינה את הסצנות האלו הופכת בעונה הזאת לטפיחה עצמית על השכם.
3 צפייה בגלריה
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
מתוך "חינוך מיני", עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"חינוך מיני" היא עדיין הסדרה החכמה והנועזת שהייתה בעונתה הראשונה והשנייה, בעיקר הודות לחיבה שהדמויות הרוויחו ביושר עד כה והיסטוריית היחסים בינן ובין הצופה, אבל חייבים להודות שהיא מידרדרת. אם קווי העלילה לא ידוללו בעונה הבאה ו"חינוך מיני" לא תאתחל את עצמה לטובת הניקיון והנאיביות הראשוניים, היא תאבד את הקסם שלה כמו במערכת יחסים שהולכת ודועכת עד שאחד הצדדים מתעורר. האם יש דרך חזרה? לא בטוח. האם נטפליקס יתנו לאוטיס ולהקתו עוד צ'אנס לפני שהם מתפזרים לקולג'? סביר להניח שכן.