אחרי האזהרות, עברו לשלב המחאות: שחקני תיאטרון היידישפיל הפגינו היום (א') מול המשרד לשוויון חברתי בירושלים, בשל עיכוב בקבלת התקציבים הממשלתיים.
1 צפייה בגלריה
הפגנה של תיאטרון היידישפיל בעקבות אי העברת תקציבים לתיאטרון
הפגנה של תיאטרון היידישפיל בעקבות אי העברת תקציבים לתיאטרון
מימין לשמאל: חנן יובל, בני רוזנבאום, יונה אליאן, ששי קשת, זליג רבינוביץ, דודו פישר, ישראל גוטסדינר ויעקב בודו - בהפגנה של תיאטרון היידישפיל מול המשרד לשוויון חברתי
מנכ"ל התיאטרון, זליג רבינוביץ', הבהיר לפני כשבוע ב-ynet כי בהיעדר קבלת הקצבאות התיאטרון עלול להפסיק פעילות, והיום כאמור עלו שחקניו לירושלים ומחו.
בין המוחים נמנו השחקנים ששי קשת, יונה אליאן, דודו פישר וגם יעקב בודו בן ה-92 - אחד מהשחקנים הוותיקים שפעילים בישראל. בודו, שמשחק בתיאטרון, מחה יחד עם חבריו בקריאות "מספיק עם הסחבת - תשלמו".
מתחילת השנה, כך לפי רבינוביץ', לא התקבל תקצוב הקצבאות לתיאטרון שמוערכות בכשני מיליון שקלים, כשהרקע לכך לפי גורמים היא העברת הסמכויות בין המשרד לשוויון חברתי של השר עמיחי שיקלי למשרד הנגב והגליל של השר יצחק וסרלהוף. רבינוביץ' אמר אז בשיחה עם ynet כי "הממשלה לא משלמת לנו. אם לא נקבל את הכסף שחייבים לנו השייך לפעילות ברבעון הראשון של שנה זו, לא אוכל לשלם משכורות ופעילות התיאטרון תיעצר לחלוטין. למה העובדים בתיאטרון צריכים לסבול בגלל בירוקרטיה בין משרדית? הם חייבים לי כשני מיליון שקל, בלי זה התיאטרון לא יוכל להמשיך להתקיים".
ממשרד הנגב והגליל נמסר בתגובה: "משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מקבל לידיו, בימים אלו, את האחריות על אגף הוותיקים מהמשרד לשוויון חברתי. מתוך הכרה משותפת של שני המשרדים בחשיבותה של התרבות היהודית כערך מרכזי בחיי החברה והקהילה, המשרדים פועלים יחדיו במלוא הנחרצות ליישוב הסוגייה. בימים האחרונים הוצגה להנהלת היידישפיל טיוטת התקשרות לחתימה אשר תאפשר, מרגע חתימתם, לשוב לפעילות סדירה ומלאה."