"ארגון עובדי פיקסאר הלהטב"ק" פרסם הצהרה בה נטען כי גורמים ניהוליים בדיסני דרשו מעובדיהם להוריד "כמעט כל רגע בו ניתן ביטוי להבעת חיבה בין דמויות בנות אותו המין… מבלי להתחשב במחאתם של מחלקות הקריאייטיב וההפקה", כך דיווח לפנות בוקר (ה') "וראייטי". הצהרה זו מצטרפת לתהליך רחב שמתרחש בדיסני בתקופה האחרונה, וזאת בהמשך להצעת חוק שעברה לאחרונה בפלורידה המוכרת בשם "אל תגידו הומו", שצפויה להגביל את קיומם של דיונים בנושא נטייה מינית וזהות מגדרית בבתי הספר במדינה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "אדומה אש"
מתוך "אדומה אש"
מתוך "אדומה אש"
בהודעה מטעם מנכ"ל חברת דיסני, בוב צ'אפק, שנשלחה לכל עובדי החברה ביום שני האחרון, נאמר כי "השפעתה הגדולה ביותר של החברה היא ביצירת עולם מקבל יותר, וזאת באמצעות התוכן מעורר ההשראה שאנו מפיקים".
לפי מכתב עובדי פיקסאר, הצהרתו של צ'אפק עומדת בסתירה מוחלטת לחוויותיהם של העובדים, המדווחים על ניסיון כושל לייצר תוכן בו מופיעה הבעת חיבה בין דמויות בנות אותו המין, שלטענתם אינו מאושר על ידי הגורמים הניהוליים. "אנחנו בפיקסאר חזינו ביצירתם של סיפורים יפהפיים המלאים בדמויות מגוונות, שחזרו מביקורות ארגוניות כשהם מגולחים לכדי פירורים של מה שהיו כשיצרנו אותם", כך נכתב. "אם יצירה של תוכן להטב"ק הייתה התשובה לתיקון החוק המפלה ביותר בעולם - אז נאסר עלינו לייצר תוכן שכזה".
עד כה, פיקסאר שילבה תפקידים מזעריים של דמויות מהקהילת הלהטב"ק; בסרט "להציל את דורי" (2016) הופיעו למשך שניות ספורות שתי נשים עם עגלת תינוק. צופים רבים פירשו אז כי מדובר בזוג אימהות לסביות, אך מעולם לא ניתן לכך אישור רשמי. בסרט "קדימה" (2020) הופיעה דמותה של השוטרת ספקטר, שעל סמך שורה בודדה מתוך הסרט, בה היא מזכירה את "בתה של בת זוגה" מובן כי דמות זו מזדהה כלסבית. על אף האג'נדה של פיקסאר בקידום דמויות מהקהילה הגאה, לכאורה, הסרט "קדימה" הוחרם מבתי קולנוע רבים ברחבי העולם; בכוויית, עומאן, קטאר, ובערב הסעודית, בגלל הסצנה הזו. באותה השנה, אולפני האנימציה שחררו לשירות הסטרימינג את הסרט הקצר בן 9 הדקות, Out, שמתאר את קשייו גבר בשם גרג לצאת מהארון בפני הוריו.
2 צפייה בגלריה
השוטרת ספקטר
השוטרת ספקטר
השוטרת ספקטר, דמות להט"ב בסרט "קדימה"
(מתוך הסרט)

עוד במדור הקולנוע:

במכתב העובדים מופיעה גם דרישה מפורשת מדיסני להפסיק את תמיכתם הכספית בכל בתי המחוקקים שתמכו בהצעת החוק "אל תגיד הומו" וכנגד חקיקה והצעות חוק דומות ברחבי ארצות הברית. צ'אפק התייחס לראשונה להתנגדותה של דיסני להצעת החוק "אל תגידו הומו" במהלך אסיפת בעלי המניות של החברה, לאחר שספג ביקורת רחבה בנוגע לטיפולו בנושא. צ'אפק הודיע ​כי החברה תתרום חמישה מיליון דולר לקמפיין זכויות האדם (HRC) ולארגוני זכויות להטב"ק נוספים, ואמר כי הוא צפוי להיפגש עם מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כדי לדון ב"חששות" של דיסני לגבי החקיקה, לאחר שהשניים שוחחו בטלפון.
"המושל דה-סנטיס התחייב בפני שהוא רוצה לוודא שהחוק הזה לא יהפוך לנשק נגד הומואים, לסביות, לא-בינאריים, או טרנסג'נדרים, משפחותיהם וילדיהם", אמר צ'אפק. למרות הצהרתו, קמפיין זכויות האדם הודיע ​​כי יסרב לתרומתו של צ'אפק עד שזו "תנקוט פעולה משמעותית כדי להילחם" בחקיקה.
נשיאה הזמני של הקמפיין לזכויות אדם, ג'וני מדיסון, אמר כי הם "מעודדים את דיסני ואת מעסיקיהם להמשיך להילחם למען העובדים שלהם, שרבים מהם התבטאו באומץ וטענו כי שתיקתו של המנכ"ל שלהם לא מקובלת. להצעות שוויון שפוגעות בחברי קהילת הלהטב"ק, משפחותיהם ובילדיהם - אין מקום בפלורידה. לכל תלמיד מגיע שיראו אותו, ולכל תלמיד מגיע חינוך שיכין אותו לבריאות ולהצלחה - בלי קשר למי שהוא. זו צריכה להיות נקודת הפתיחה של מאמצי ההסברה של דיסני". נציגיהם של דיסני ושל פיקסאר לא הגיבו בשלב זה.
סרטה החדש של פיקסאר, "אדומה אש", ייצא לבתי הקולנוע בסוף השבוע הקרוב.
פורסם לראשונה: 11:44, 10.03.22