לאחת ההחלטות החשובות בקריירה שלה, נועה קירל נדרשה כשהיא נחתה מצילומי קליפ בפולין. הטלפון של מנהלה בשנים האחרונות, רוברטו בן שושן, צלצל, ועל הקו הייתה הבשורה המשמחת: קירל נבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון. דקות ספורות לאחר מכן הגיעה גם ההסכמה של בן שושן, שהודיע לתאגיד כי הם החליטו להיענות לאתגר.
3 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום מסך, כאן 11)
"כשמדינת ישראל קוראת לך, אתה נקרא לדגל", הוא אמר בשיחות סגורות. תאגיד השידור כאן, שהודיע על בחירתה אבל סייג כי ממתינים להחלטה, הודיע באופן רשמי כי קירל הסכימה למהלך. "נועה קירל היא הזמרת שתייצג את ישראל באירוויזיון 2023", נכתב בהודעה הרשמית מטעם התאגיד. "נועה הביעה את הסכמתה לייצג את ישראל על בימת הזמר הגדולה בעולם".
הבחירה בקירל הייתה עם קונצנזוס מאוד גדול. לפי גורמים המעורים בפרטים, ההחלטה לבחור בקירל זכתה ברוב מוחץ בוועדה, וזאת כשהיא מול 77 מתמודדים שבלטו במצעדים של גלגלצ וכאן ג' בשלוש השנים האחרונות. "כשעה מרגע ההתכנסות היה ברור שהבחירה בקירל", אמרו הגורמים. "רובם חשבו שהיא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר, ורק אז נעשתה הפניה לרוברטו בן שושן".
למרות הסכמת מנהלה של קירל, הזמרת הצעירה, כך אומרים בסביבתה, בכלל לא התלהבה מהרעיון. מסתבר כי במהלך ההכנות לוועדה, עוד בטרם התכנסה, נעשתה בדיקה עקרונית עם נציגי הזמרת - האם תהיה מוכנה לייצג את ישראל. אולם אז קירל, לפי גורמים בסביבתה, הביעה חששות כבדים מהמהלך, ונטיית ליבה הייתה שלא ללכת למהלך כזה - כך אמרה בשיחות סגורות. יש לציין כי גורמים בתאגיד מוסיפים כי מנהליה של קירל השיבו בחיוב ברמה העקרונית כבר אז, וכי בדיקה כזאת נעשתה גם עם מתמודדים נוספים. "זה היה רק כדי לראות שאנחנו מכוונים בגובה הנכון", אמרו גורמים בתאגיד.
3 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה מאוקראינה, זוכי אירוויזיון 2022
(צילום: SARAH LOUISE BENNETT, EBU)
"זה סיכון גדול", אמרו בסביבתה של קירל, "יש הרבה אנשים שאומרים לנועה שיש לה הרבה מה להפסיד מהשתתפות באירוויזיון. מספיק מבצע צבאי אחד של ישראל בעזה, והיא עלולה לשלם מחיר. זאת החלטה מאוד לא קלה, ונועה חוששת ממהלך כזה". החששות של קירל נותרו בעינם גם אחרי ההחלטה הרשמית לבחור בה. "היא חששה, היא בשיא הקריירה שלה, וזה מהלך עם סיכונים", כך לפי גורמים מקורבים.
על אף ההודעה הרשמית של כאן וההסכמה של נציגיה, מקורביה מסבירים כי בשעות הראשונות מאז היוודע על הבחירה - פניית פרסה הייתה על הפרק. "היא לא בהתלהבות רבה סביב ההשתתפות באירוויזיון". ככל שעוברות השעות, כך מסבירים בסביבתה, קירל משלימה יותר ויותר עם המהלך, והסיכויים להפיכת ההחלטה - קטנים. עם זאת, ענו אותם גורמים לשאלה האם היא צפויה לשנות את ההחלטה בתשובה: "ימים יגידו", והוסיפו כמה שהם מקווים כי קירל היא לא תשנה את ההחלטה.
3 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
תשנה את החלטתה? נועה קירל
(צילום: GettyimagesIL\Kate Green)
בריאיון ל-ynet סיפרה קירל על מידת מעורבותה בקריירה שלה: "יש לי מנהלים, אבל הם לא מנהלים אותי. אני כן יודעת להקשיב לצוות שלי, ואני חושבת שזה מדהים שיש לי אנשים כל כך מנוסים סביבי - אבל בסופו של דבר אני זו שמחליטה מה אני עושה. אני יודעת מה אני רוצה, ואיך זה ייראה. אני כותבת את החומרים שלי, אני מלחינה את הרעיונות שלי, אני בתהליך הבימוי במאה אחוז. כל פרויקט שאני עושה, כל פיפס".
לכן מדגישים בסביבתה של קירל כי "ההופעה תהיה בהתאם לדרישות הגבוהות שלנו, על מנת לייצר את ההופעה הטובה ביותר מבחינתה".
אחד הלבטים של קירל היה קשור גם להסכמת חברת התקליטים "אטלנטיק" שבה היא חתומה מעבר לים. זמן קצר אחרי הבחירה בה, לפי גורמים בסביבתה, הגיע האישור המיוחל וברכת הדרך מצד חברת התקליטים - דבר משמעותי נוסף שחיזק את קירל דווקא כן ללכת עם המהלך.
נכון לכתיבת שורות אלה, קירל בעצמה כאמור טרם הגיבה או התייחסה לנושא, אלא מנהליה הסתפקו בהודעה רשמית מטעמה שבה נכתב: "קיבלנו את הבשורה בהפתעה מוחלטת, אנחנו שמחים ומודים על הבחירה בנועה וגאים לייצג את מדינת ישראל בכבוד!".
במידה וההחלטה של קירל תשתנה, יגשו בוועדה לארבעה שמות אופציונליים נוספים שהגיעו לשלב הגמר, ומביניהם ייבחר אחד. אם גם הוא ייסרב, ימשיכו לבא בתור.