בתקופה האחרונה השחקן ארנולד שוורצנגר מוביל קמפיין נגד אנטישמיות ושנאה על בסיס גזע בצל ריבוי המקרים בארצות הברית ובכלל. לפנות בוקר (בין רביעי לחמישי) הוא התראיין בהרחבה ל-CNN וסיפר על הסיבה מאחורי הקמפיין וההיסטוריה המשפחתית הבעייתית שלו, שהביאה אותו כדי לפעול נגד התופעה.
1 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
(צילום: AP)
"אבי, כמו גם מיליוני גברים אחרים, נשאב לתוך מערכת מתודלקת בשנאה שפועלת בחסות שקרים ומרמה. וראינו לאן זה הוביל אותנו", אמר שוורצנגר בריאיון לאחר שהוקרן וידאו שלו נואם בפני סטודנטים באוניברסיטת דרום קרוליינה ואומר: "נולדתי לאב שהיה נאצי".
ראיתי מקרוב כמה שבור היה האדם הזה", המשיך השחקן הוותיק (75). "כל הזוועות שקרו... כמה מיליונים של אנשים היו צריכים למות כשבסוף הם סיימו בצד המפסיד, בצד של הקונפדרציה, לוזרים, כמו שהם תמיד היו, זה פשוט לא עובד כך. למה שכולנו פשוט לא נלמד להסתדר יחד. אהבה חזקה יותר משנאה".
שוורצנגר נולד ב-1947 באוסטריה, שנתיים אחרי תום מלחמת העולם השנייה והגיע לארצות הברית בגיל 21. זו לא הפעם הראשונה שהוא מדבר על החלק של אביו בזוועות שעשו הנאצים במהלך השואה. בסרטון שהעלה במרץ האחרון הוא התייחס בעקיפין לאביו וקרא לכל אלו שנמצאים ב"דרך הקלה של השנאה" לבחור ב"חיים של כוח ולהילחם במלחמה נגד עצמם".
(הסרטון שהעלה שוורצנגר בחודש שעבר)
דבריו של שוורצנגר מגיעים כאמור בעקבות נסיקה באנטישמיות. בדוח של הליגה נגד השמצה ששוחרר לפני כחודש נמצא כי התקריות האנטישמיות בארה"ב נמצאות בשיא של כל הזמנים מאז שהארגון החל לאסוף נתונים ב-1979. דוח נוסף של ה-FBI גילה כי מספר פשעי השנאה שדווחו בשנה החולפת עלה לעומת 2021.
"אני חושב שאנחנו צריכים למצוא דרך למזער אותם", הוסיף מי שהיה בעבר מושל קליפורניה. "אני חושב שזה ברור שככל שנלך לכיוון יותר ליברלי בנושאים הסוציאליים שלנו, הצד השני יכעס יותר ויותר, ותהיה גם יותר שנאה".