השנה של גולדה מאיר: אחרי "גולדה", סרטו המדובר של גיא נתיב בכיכובה של הלן מירן, שתתארח בסוף שבוע הבא בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בירושלים - גם לעולם התיאטרון שלנו יש גולדה משלו. ל-ynet נודע שלאורה ריבלין, מבכירות השחקניות בארץ, תיכנס לנעליה של ראשת הממשלה לשעבר בהצגה "גולדה - הגברת הראשונה". ההצגה שתעלה בהבימה מתוכננת לעלות בסתיו, בסמוך לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים - אותה מלחמה דרמטית בתולדות המדינה שראש הממשלה לשעבר נכשלה במאמציה למנוע אותה.
1 צפייה בגלריה
לאורה ריבלין
לאורה ריבלין
לאורה ריבלין
(צילום: דינוזאאורה)
על הכתיבה של ההצגה חתום מוטי לרנר, כשמשה קפטן, המנהל האמנותי של התיאטרון, יביים אותה. העלילה תתמקד בתקופה שלאחר מלחמת יום הכיפורים, שלהי 1973, עם פרוץ המחאה הציבורית נגד מאיר ומשה דיין, שהאשימה אותם בכשל המדיני שהביא למלחמה ובכשל הצבאי שגרם לאבדות רבות כל כך. אז, למרות זיכוייה בוועדת אגרנט, שהוקמה בעקבות הכשל המודיעיני, החליטה גולדה מאיר להתפטר מתפקידה ולפרוש מהחיים הציבוריים.
"את גולדה חייתי באינטנסיביות בתקופת מלחמת יום הכיפורים ולאחריה, ואהבנו לא לסבול אותה", אמרה ריבלין, שמשחקת בימים אלו ב"שישה אפסים", ל-ynet. "אני שמחה שהמחזה מתייחס לתקופת אגרנט בעקבות המלחמה הקשה. עכשיו, כשאני קוראת ביוגרפיה שלה אני מרותקת ממנה ומתעכבת בפליאה על חייה הפרטיים שהיו מלווים סערות ורומנים גדולים. היא הצליחה לנווט בהכול כשמה שהנחה אותה הוא טובת המדינה עוד לפני הקמתה. אני גם מאוד נרגשת מכל מה שהקימה עוד לפני קום המדינה, כמו הביטוח הלאומי, קופת חולים ודאגה לזכויות נשים, כשזה עוד לא היה פופולרי. מאוד מרתק לי".
כתבות נוספות בנושא:
"אני שמח על חזרתה של לאורה לתיאטרון הלאומי הבימה ובתפקיד המשמעותי של ראשת הממשלה היחידה שהייתה למדינת ישראל, גולדה מאיר", מסר קפטן. "זהו פרויקט חשוב, מסמך היסטורי של ממש ותפקיד מורכב מאין כמוהו, ואני נרגש לקראת המפגש עם החומר ועם לאורה. היא שחקנית נפלאה ואין מתאימה ממנה לשאת על כתפיה תפקיד מאתגר כזה. אני משוכנע שצפויה לקהל חוויה יוצאת דופן".
מלבד סרטו המדובר של נתיב וההצגה החדשה - ב-2021 דווח כי השחקנית הישראלית שירה האס, שהייתה מועמדת לפרסי האמי וגלובוס הזהב על תפקידה בסדרה "המורדת", תככב בסדרה בינלאומית על חייה של מאיר, בהפקתה של ברברה סטרייסנד.