בשיתוף מפעל הפיס
סמל ראשון גל מישאלוף ז"ל היה לוחם בגדוד צבר של גבעתי, אבל עוד לפני כן הוא היה אוהד מושבע של הפועל תל אביב, בכדורגל ובכדורסל, ממש כמו אחיו, רז. העניין המשפחתי במועדון הספורט כלל את כל המשפחה וגם את סבם, לו דאגו להנגשה עם כיסא הגלגלים שלו.
גל נפל ב-19 בנובמבר 2023 בקרבות בצפון רצועת עזה, כשהוא מוביל אחריו חיילים. רז סיפר שגל הלך אחריו גם לגדוד צבר. "הוא היה אני בקטן, פשוט קצת יותר טוב, קצת יותר יפה. שנינו שיחקנו כדורגל בעירוני מודיעין, למדנו באותו בית הספר, היינו עם אותם תחביבים", הוא אומר. "גם בצבא הוא הגיע בדיוק לאותו תפקיד שאני הייתי, באותו גדוד, באותה פלוגה, באותה מחלקה. כשאני השתחררתי, הוא התגייס".
רז גויס גם הוא למלחמה, אבל יצא לאפטר בזמן שגל נכנס לעזה. "הגעתי הביתה, הלכתי לישון, וכשקמתי בבוקר ראיתי שהוא כתב לי שהוא סוגר את הטלפון, כנראה כי הם נכנסו", הוא נזכר. "גל כתב לי מה להגיד לאמא ולאבא וביקש שאתפעל את ההזמנה שלו לגופיה של הפועל של השחקן בריאן אנגולה (שחקן כדורסל, ל.ז.)".
2 צפייה בגלריה
גל מישאלוף
גל מישאלוף
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל
(באדיבות המשפחה)
רז מספר שגל נהרג מהדף ירי לכיוונם, כשהיו בפעילות מבצעית ליד בית החולים רנטיסי. "הוא היה החבר הכי טוב שלי. חד משמעית בן האדם שהכי אהבתי בעולם", סיפר רז בלב שבור.
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא. רז ביקש להזמין לאולפן את עילי בוטנר, להקדיש לאחיו את השיר "מכתב לאחי".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל ואימו
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל ואימו
סמ"ר גל מישאלוף ז"ל ואימו
השיר "מכתב לאחי" הוא המנון של מדינה שלמה. עילי כתב את השיר לאחיו ושר אותו עוד ב-2010 יחד עם קובי אפללו, אבל השיר מושמע רבות לאורך השנים וקיבל משנה תוקף בימים אלה."זו תקופה מאוד מאוד קשה לכולם, אבל אני גם מרגיש שבעולם שלנו, בתחום שלנו, יש הזדמנות יקרה מפז לפגוש את הסיפורים הכי מקרוב, לפגוש את המשפחה, לפגוש את האחים, לפגוש את ההורים, לשמוע דברים", אומר עילי על גל. "תראה איזה דמויות נפלאות חיו לידינו, ובעצם כל העננים האלה, של השנים האחרונות הסתירו לנו אותה".
בשיתוף מפעל הפיס