לצלם סרט אקשן, ועוד תחת שרביטו של במאי תזזיתי וחובב פירוטכניקה ופיצוצים כמו מייקל ביי ("ארמגדון", "רובוטריקים"), הוא לא עניין פשוט במיוחד - אבל לצלם סרט אקשן של מייקל ביי שבחלקו הגדול מתנהל בתוך אמבולנס דוהר, ובכן, זה כבר עניין לא פשוט בעליל. רק תשאלו את ג'ייק ג'ילנהול, שמככב ב"אמבולנס" - סרטו החדש של ביי שעולה לאקרנים בישראל החל ממחר (ה'), שבו מגלם ג'ילנהול פושע מיומן שיחד עם אחיו המאומץ (יאיא עבדול-מאטין השני, "מטריקס: התחייה"), מבצע שוד בנק שמסתבך ושולח את שניהם לבריחה נואשת מכוחות החוק. ואיך הם בורחים? ובכן, באמבולנס, כמובן, כפי שהיה בסרט הדני מ-2005 שעליו מבוסס "אמבולנס", כשאיתם ברכב השועט גם שוטר פצוע ופראמדיקית אמיצה (אייסה גונסאלס) שמנסה להציל את חייו.
"בזמן שקראתי את התסריט לא ידעתי כמה צפוף הוא הולך להיות", נזכר ג'ילנהול בריאיון ל-ynet, "לא ידעתי כמה מעט מקום יהיה לתמרן ולזוז שם. וכשהיינו שם ועבדנו על הסצנות, וכולן סצנות מאוד מותחות, אתה מתחיל לחשוב על כוחות הרפואה והפראמדיקים שעושים את העבודה הזו כל יום בחלל כל כך קטן, ובאמת עובדים שם ומצילים חיים של אנשים. זה גרם לי לחשוב ונדהמתי. זה היה קשה לנו לשחק שם, אז להציל חיים של מישהו בחלל כזה זה פשוט מדהים. זה מה שחשבתי עליו לא מעט. ובפעמים אחרות פשוט ניסיתי לשמור את הפינות החדות והחפצים החדים הרחק ממני בזמן שנסענו 80 קמ"ש במורד הכביש. אבל זה היה מדהים".
ריאיונות וידאו נוספים:
"הרגשתי שהיה עליי המון לחץ", משתפת גונסאלס. "זאת אומרת, כמובן, גם כשקראתי את התסריט, הייתי מבועתת לעשות חיקוי נוראי של פראמדיק, במיוחד בזמן שאנחנו כל כך תלויים בהם יותר מאי פעם. הסיבה האמיתית שבגללה רציתי את התפקיד הזה היא כדי לכבד אותם ולומר להם תודה, זה כאילו מכתב האהבה שלי. הייתי בת-מזל לדבר עם מנתחים, אחיות, פראמדיקים ולוחמי אש, וככל שלמדתי יותר, הבנתי שהם גיבורי-על אמיתיים, הם מה שאנחנו חולמים ומפנטזים עליו. הם קיימים בחיים שלנו בשגרה והם האנשים שמקריבים את החיים שלהם. וכן, התכוננתי הרבה לתפקיד והרגשתי טוב מאוד כי למדתי כל כך הרבה וזה היה כל כך כיף".
1 צפייה בגלריה
ג'ייק ג'ילנהול, אייסה גונסאלס
ג'ייק ג'ילנהול, אייסה גונסאלס
ג'ייק ג'ילנהול ואייסה גונסאלס
עבור גונסאלס, הייתה חשיבות רבה לעובדה שגיבורת הסרט היא ממוצא לטיני. "זה היה חשוב לי כאישה, מהגרת, שגדלה כמעט ללא ייצוג על המסך ובאמת לא ראתה נשים ששיקפו את הנשים שהיו בחיי, הנשים שגידלו אותי ועיצבו את דמותי", היא אומרת. "כשהתחלתי לקבל הזדמנויות קטנות, ולא הייתי כוכבת גדולה בשום קנה מידה, היה לי חשוב לגלם דמויות שמציגות נשים ממוצא לטיני באור חיובי. פעם אהבו לעשות דמויות סטריאוטיפיות וכולנו שיחקנו בתפקידים כאלו בזמן כלשהו בקריירה שלנו, כי זו גם הזדמנות להציג את עצמנו, במיוחד לפני עשר שנים. זה מטורף לראות את השוני בין התפקידים שהציעו לי לפני עשר שנים לעומת עכשיו. במיוחד באל-איי, אני לא צוחקת, לפחות 60 אחוז מכוחות הרפואה הם ממוצא לטיני. הנשים הללו, שבאמת מצילות את החיים שלנו, נראות כמוני. זה חשוב להציג נשים שנראות כמונו על המסך, ואני לא צריכה לצעוק מהצד השני של החדר שאני ממוצא לטיני, אבל אני ממוצא לטיני - ואני חושבת שילדה קטנה שרואה אישה שנראית כמוה על המסך ועושה עבודה כל כך נעלה ותפקיד כל כך מעצים של גיבורה אמיתית, והיא גיבורה אמיתית, זה בדיוק מה שאני הייתי אוהבת לצפות בו כשהייתי ילדה". צפו בריאיון המיוחד.