ערוץ ה-BBC חשף היום (ה') את האמנים שיופיעו בחצאי הגמר של האירוויזיון - לצד המתחרים מהמדינות השונות - כאשר ריטה אורה עומדת בראשם וצפויה להופיע בחצי הגמר הראשון שישודר ב-9 במאי ושבו כידוע, תתחרה הנציגה הישראלית נועה קירל עם השיר Unicorn.
1 צפייה בגלריה
ריטה אורה
ריטה אורה
תעלה על הבמה בליברפול. ריטה אורה
(צילום: Gettyimages)
על פי הדיווח אורה, כוכבת הפופ הבריטית שנחשבת לזמרת מצליחה ברמה בינלאומית עם למעלה מעשרה מיליארד האזנות בשירותי הסטרימינג, תבצע במהלך חצי הגמר מחרוזת מלהיטיה הגדולים, כמו גם ביצוע בכורה לסינגל החדש שלה Praising You.
לכתבות נוספות בנושא אירוויזיון 2023:
פרט לאורה בחצי הגמר הראשון יופיעו גם אמנים אוקראינים בהם ג'וליה סנינה, שנמנית גם בין מנחות התחרות השנה לצדם של גרהאם נורטון והאנה וודינגהאם, ושתפתח את חצי הגמר בביצוע של השיר Маяк ("מגדלור" בתרגום חופשי) יחד עם להקתה Hardkiss, כביטוי למסר של התחרות הנוכחית - United by Music. כזכור, התחרות נערכת השנה בליברפול, לאחר שאוקראינה שניצחה בשנה שעברה לא מסוגלת לארח את התחרות בשל המלחמה המתמשכת עם רוסיה. לאמנים מאוקראינה יצטרפו גם אמנים בריטים.
כך הזמרת האוקראינית אליושה, שאף ייצגה את המדינה בתחרות ב-2010, תופיע יחד עם הזמרת המוערכת ילידת ליברפול - רבקה פרגוסון. כמו נשים רבות באוקראינה ב-2022, אליושה נאלצה להימלט מהמדינה, במופע היא תשתף במסע האישי שעברה באמצעות עיבוד חדש ומרגש לשיר Ordinary World של להקת דוראן דוראן.
בחצי הגמר השני שייערך ב-11 במאי תופיע מריה ירמצ'וק, שייצגה את אוקראינה באירוויזיון בשנת 2014, ותציג כמה מהיצירות המוזיקליות הבולטות מהמדינה לאורך השנים. המופע המוזיקלי יכלול גם שיתוף פעולה עם הראפר האוקראיני OTOY ונציג אירוויזיון הילדים זלטה דזיונקה בן ה-14.
עוד יעלה בחצי הגמר השני מופע בשם "תהיה מה שאתה רוצה להיות" שחוגג את האינקלוסיביות של האירוויזיון ומציג שלושה מופעי דראג פופיים שמלווים ברקדנים. רשימת האמנים שישתתפו במופע הגמר שייערך ב-13 במאי טרם פורסמה.