"גולדה", סרטו של הבמאי הישראלי זוכה האוסקר גיא נתיב יצא לדרך, ומתוכו נחשפת הצצה ראשונה לשחקנית הבריטית זוכת האוסקר הלן מירן, שמגלמת את תפקידה הראשי של ראשת הממשלה המנוחה, גולדה מאיר.
4 צפייה בגלריה
הלן מירן בצילומי הסרט "גולדה"
הלן מירן בצילומי הסרט "גולדה"
הלן מירן בצילומי הסרט "גולדה"
( צילום: ג'ספר וולף)
עלילת הדרמה התקופתית, שמצטלמת בימים אלה בלונדון, מתרחשת בימים המתוחים של מלחמת יום כיפור, שבהם מאיר נאלצה להתמודד מול החזית הצבאית הבוערת מדרום ומצפון, במקביל לחזית האישית המאתגרת: "מוקפת, מבודדת ומתוסכלת על ההתגוששויות בין הקבינט הגברי שלה, עם תקווה מעטה להצלחה, לרשות אישה אחת עומדות שעות ספורות להציל חיי מיליונים משני צדי הקונפליקט", כך הוא מתואר על ידי הפקת הסרט.
4 צפייה בגלריה
גולדה מאיר
גולדה מאיר
גולדה מאיר
(צילום: דוד רובינגר)
4 צפייה בגלריה
פנלופה קרוז
פנלופה קרוז
הלן מירן
(צילום: GettyImages)
"במשך זמן רב אני מעריץ של הלן מירן הנהדרת, שנכנסה בצורה כל כך מבריקה לדמותה של גולדה מאיר. בכישרון, אינטליגנציה, עומק ורגש מדהימים היא עושה צדק עם העושר והמורכבות של האישה יוצאת הדופן הזאת", אמר גיא נתיב על השתתפותה.
לצד מירן, ישתתפו בסרט גם השחקנית הצרפתייה קאמי קוטן ("10 אחוז"), כמו גם השחקנים הישראלים ליאור אשכנזי, רמי הויברגר ועוד.
4 צפייה בגלריה
גיא נתיב
גיא נתיב
גיא נתיב
(צילום: Thro and Juliet)
נתיב, כזכור, זכה לפני שנתיים באוסקר על סרטו הקצר "סקין". מייקל קוהן הבריטי יוביל את הפרויקט כמפיק וניקולס מרטין, שעבד איתו על התסריט של הסרט "פלורנס פוסטר ג'נקינס", אמון על התסריט.
הסרט הנ"ל מצטרף לפרויקט אמריקני אחר שעוסק בגולדה מאיר, אולם בימיה כאישה צעירה. מי שמובילה אותו היא ברברה סטרייסנד כמפיקה, ושירה האס הישראלית תככב בדמותה של מאיר. מלבד הפרויקט על גולדה, נתיב מפתח דרמה אמריקנית נוספת בשם "הרמוניה" המבוססת על סיפור משפחתי.