המהומה בהופעה של איתי לוי בקיסריה: אחרי תחקור ראשוני, גורמים שעסקו באבטחת האירוע מספרים על שני אירועים שונים שקרו בעת ובעונה אחת, שהובילו להפסקת ההופעה טרם סיומה ולמהומת הענק שהתרחשה בסיום.
2 צפייה בגלריה
מתפרעים עולים על הבמה בהופעה של איתי לוי
מתפרעים עולים על הבמה בהופעה של איתי לוי
מתפרעים עולים על הבמה בהופעה של איתי לוי
(צילום: אביתר משולם)
לדברי הגורמים, אירוע אחד התרחש כשמעריצים התפרצו לבמה, מה שגרם להורדתו של איתי לוי מהבמה במהלך שיר האחרון, אולם האירוע הגדול יותר היה עימות בין מאבטח לבליין.
גורמים שעסקו באבטחת באירוע אמרו כי "המאבטח הותקף באגרופים ולכן ריסס את גז הפלפל". מיד אחרי ריסוס הגז החל הקהל להתפזר. נועה, עדת ראייה שהייתה במקום תיארה את הכאוס מיד אחרי ריסוס הגז: "זה היה נורא. פתאום כולם התחילו לרוץ החוצה, היינו בטוחים שיש מחבל שיורה, אנשים התחילו להתעלף שם. הופעה מדהימה שנגמרה רע מאוד".
מרשף ביטחון, החברה שאמונה על האבטחה בהופעה נמסר: "בסיום הופעתו של איתי לוי, אחד האורחים תקף את המאבטח בצורה ברוטאלית וכחלק מההגנה העצמית הוא הפעיל גז פלפל. בשל הרצון לאפשר יציאה מהירה של הקהל, המאבטחים הונחו לפתוח את כלל היציאות ולסייע לאורחים לצאת מהמתחם".
2 צפייה בגלריה
איתי לוי
איתי לוי
איתי לוי
(צילום: אלי סגל)
גורם שעבד בהפקת האירוע אמר בשיחה עם ynet: "החלו דחיפות בין המאבטח לבליין, והמאבטח ריסס את גז הפלפל. אסור בתכלית האיסור לרסס גז פלפל במתחם כזה. הכמות שרוססה פגעה במבלים במקום. אני לא אומר שהקהל היה טלית שכולה תכלת, אבל אפשר וצריך היה למצוא פתרון אחר. מספיק שהמאבטח היה קורא לסיוע ואירוע היה נגמר אחרת. לא הקטטה הביאה לכאוס הזה אלא ריסוס הגז. אסור שיקרה דבר כזה".
הזמר איתי לוי בעצמו התייחס לאירועים בחשבון האינסטגרם שלו ודרש הסברים איך אירע המקרה: "מבטיח לכם שמי שצריך לתת את הדין ייתן אותו. העניין נמצא בבדיקה מול חברת האבטחה של קיסריה, תהיו בטוחים שאני לא הולך לישון עד שאני מקבל תשובות ושאני יודע שדברים מהסוג הזה לא יקרו יותר. לא אצלי ולא בשום הופעה עד כמה שזה תלוי בי".
גם הערב לוי יעלה על הבמה בקיסריה כשבהפקה מקווים שהיא תעבור בשלום ושהאירוע היה חד-פעמי.