שר הטבעות: טבעות הכוח (The Lord of the Rings: The Rings of Power)

מתי ואיפה: 2 בספטמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: עולמו של הסופר ג'יי. ר. ר. טולקין, שבמובנים רבים ברא את ז'אנר הפנטזיה שאנו מכירים כיום, מגיע לראשונה למסך הקטן. עלילת הסדרה החדשה תתרחש בעידן השני של הארץ התיכונה של טולקין, אלפי שנים לפני ההתרחשויות המתוארות בטרילוגיית "שר הטבעות". מדובר גם בסדרה היקרה ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה, עם תג מחיר של 465 מיליון דולר - כ-58 מיליון דולר לפרק בממוצע.
בשל הגבלות שהטילו בעלי עזבונו של הסופר על אמזון, אירועי הסדרה לא יתייחסו לעידן השלישי, שבו מתרחשת העלילה של ספריו הנקראים ביותר של טולקין - "שר הטבעות" ו"ההוביט". השלב שבו מתחילה "טבעות הכוח" הוא שלב של שלום ושגשוג יחסי: מאות רבות של שנים חלפו מאז שהביסו כוחות האלפים את אדון האופל מורגות'/מלקור, הרשע הגדול של העידן הראשון. אולם כל זה עתיד להסתיים כעת, שכן אדון אופל חדש עולה – סאורון, מי שהיה משרתו הנרצע של מורגות', אך כעת מנצל את שעת הכושר שלו על מנת להשתלט על הארץ התיכונה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
מתוך "שר הטבעות: טבעות הכוח"
(צילום מסך, אמזון פריים)
מי בפנים: מורוויד קלארק ("סיינט מוד"), רוברט ארמאיו ("מאחורי עיניה"), מרקלה קבנאה ("הבכי"), בנג'מין וולקר ("הבחירה"), מקסים בלדרי ("השנים"), נזאנין בוניאדי ("איך פגשתי את אמא").

המטרה: מינכן (Munich Match)

מתי ואיפה: 6 בספטמבר, HOT.
מה הסיפור: דרמה גרמנית-ישראלית בת שישה פרקים שתעלה בדיוק 50 שנה לאחר טבח הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן 1972. הסדרה נוצרה בשיתוף פעולה ישראלי-גרמני, כשאת החלק הכחול-לבן מילאה התסריטאית מיכל אבירם, שכתבה את הסדרה לצד התסריטאי הגרמני מרטין בנקי.
13 צפייה בגלריה
מתוך "המטרה: מינכן"
מתוך "המטרה: מינכן"
מתוך "המטרה: מינכן"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
הסדרה עוקבת אחר משחק ידידות בין קבוצת כדורגל ישראלית לקבוצה גרמנית במינכן. ברקע המשחק ישנו איום טרור על הישראלים ומאבק בין גופי הביון של ישראל וגרמניה על האבטחה והביטחון האישי של השחקנים - מה שמהדהד לאירועים שהתרחשו במציאות.
13 צפייה בגלריה
מתוך "המטרה: מינכן"
מתוך "המטרה: מינכן"
מתוך "המטרה: מינכן"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: יוסף סוויד ("הבועה"), דבל'ה גליקמן ("שטיסל"), יבגניה דודינה ("שבוע ויום"), עומר פרלמן ("שבאבניקים"), יגאל נאור ("מכתוב"), שאדי מרעי ("פאודה", "ג'ודה") ורומי אבולעפיה ("שבתות וחגים").

Last Light

מתי ואיפה: 8 בספטמבר, פיקוק.
מה הסיפור: אחרי שנעדר מהטלוויזיה במשך 12 שנים, מתיו פוקס ("אבודים") חוזר למסך עם מיני סדרה חדשה של פיקוק, שמבוססת על רב המכר האפוקליפטי של אלכס סקארו מ-2007. הסדרה צולמה בפראג בבימויה של דני גורדון ("מה שבחורה רוצה", "ג'ק ראיין"), ותכלול חמישה פרקים בלבד.
Last Light עוקבת אחר משפחה שנאבקת לשרוד בתוך כאוס מוחלט, שמתחיל כשכימאי בשם אנדי ווילסון מגלה במהלך טיול למזרח התיכון כי אספקת הדלק של העולם נגמרה. הוא מנסה לחזור למשפחתו שמפוזרת ברחבי אירופה בזמן שהכול מתחיל להסתבך. במקביל למאמציו להגיע למשפחתו, הוא גם מגלה מי נמצא מאחורי משבר הדלק שעורר את המהומה - ולמה הוא עשה זאת.
13 צפייה בגלריה
מתוך Last Light
מתוך Last Light
מתוך Last Light
(צילום מסך, פיקוק)
מי בפנים: לצד פוקס מככבים ויקטור עלי ("בלפסט", "מוות על הנילוס"), ג'ואן פרוגט ("אחוזת דאונטון") ואמבר רוז ריווה ("המעניש").

הטובות לקרב - עונה 6 ואחרונה (The Good Fight)

מתי ואיפה: 9 בספטמבר, yes.
מה הסיפור: הספין-אוף המוערך של "האישה הטובה", מאת אותם היוצרים רוברט ומישל קינג, חוזרת לעונת הסיום שלה. העונה השישית תמשיך לעקוב אחר משרד עורכי הדין האמריקני, ותעסוק כמו תמיד בנושאים חברתיים ואקטואליים.
העונה החמישית נגמרה כאשר דיאן החליטה לפנות את מקומה בניהול המשרד לליז, ובכך להחזירו לשורשיו כמשרד עורכי דין אפרו-אמריקני. כעת תפגוש הסדרה את דיאן כשהיא מדוכאת ופונה למטפל לא קונבנציונלי, שאיתו היא מפתחת מערכת יחסים סבוכה. במקביל, דיאן וליז נאלצות להתמודד עם שותף חדש בעל תרבות אחרת משלהן - ובעיקר חזון שונה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "הטובות לקרב"
מתוך "הטובות לקרב"
מתוך "הטובות לקרב"
(צילום מסך, paramount)
מי בפנים: אלן קאמינג יחזור בתור היחצן הפוליטי איליי גולד. לצידו יופיע ג'ון סלאטרי ("מד מן") והשחקניות המוכרות מהעונות הקודמות, כריסטין ברנסקי ("האישה הטובה", "העידן המוזהב"), קוש ג'אמבו ("מים שקטים") ואודרה מקדונלד ("העידן המוזהב").

נועזת (Gutsy)

מתי ואיפה: 9 בספטמבר, אפל tv פלוס.
מה הסיפור: מזכירת המדינה של ארצות הברית והגברת הראשונה לשעבר הילרי קלינטון ובתה צ'לסי חוקרות בסדרת דוקו מה זה אומר להיות אישה "נועזת". הסדרה בוחנת את הקשר בין האם לבת בעוד הן יוצאות לרוד-טריפ ברחבי ארצות הברית, נפגשות ומשוחחות עם נשים אמיצות ונועזות, בהן אמניות, מנהיגות ואקטיביסטיות שהותירו את חותמן בעולם.
הסדרה בת שמונת הפרקים, שהילרי וצ'לסי השתתפו גם בהפקתה, מבוססת על ספרן רב המכר של השתיים, "הספר של נשים נועזות", שיצא ב-2019. הסדרה כוללת גם פרטים אישיים של הנשים לבית קלינטון עצמן, כאשר בטריילר חושפת הילרי כי הדבר הנועז ביותר שהיא עשתה אי פעם היה להישאר נשואה לביל.
13 צפייה בגלריה
מתוך Gutsy
מתוך Gutsy
מתוך Gutsy
(צילום: באדיבות אפל טיוי)
מי בפנים: קים קרדשיאן, איימי שומר, גולדי הון, גלוריה סטיינהם, קייט הדסון, מייגן די סטליון, ג'יין גודול, וונדה סייקס ומרישקה הרגיטאי.

סיפורה של שפחה - עונה 5 (The Handmaid's Tale)

מתי ואיפה: 15 בספטמבר, HOT.
מה הסיפור: יממה לאחר שתשודר בארצות הברית תגיע העונה החמישית של "סיפורה של שפחה" אלינו, כששני פרקי הבכורה שלה ישודרו ברצף. העונה החדשה של הסדרה הדיסטופית, בה נשים הופכות לרכוש המדינה ונלקחות בכפייה לשרת כשפחות, עולה בתזמון מעניין - כמה חודשים לאחר שבית המשפט העליון בארצות הברית ביטל את הפסיקה ההיסטורית מ-1973, שקבעה כי לנשים יש את הזכות להחליט על גופן ולבצע הפלה.
סדרת הדרמה של הולו מבוססת כזכור על רב המכר של הסופרת מרגרט אטווד ("עין החתול"), כשעל העיבוד הטלוויזיוני אמון היוצר ברוס מילר ("4400", "המאה"). בעונתה החמישית תתמודד גיבורת הסדרה ג'ון עם ההשלכות של הריגת המפקד ווטרפורד, ותתקשה להגדיר מחדש את מטרתה וזהותה. סרינה האלמנה הטרייה תנסה לחזק את השפעתה בקנדה, בעוד רפובליקת גלעד תתחיל לחלחל לאט אל תוך המדינה.
13 צפייה בגלריה
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
מתוך "סיפורה של שפחה"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: לצד אליזבת מוס ("מד מן") המגלמת את ג'ון, ישובו גם זוכת האמי אן דאוד ("הנותרים"), איבון סטרהובסקי ("צ'אק", "דקסטר"), מקס מינגלה ("הרשת החברתית"), או.טי פגבנל ("האלמנה השחורה") וסמירה וויילי ("כתום זה השחור החדש").

הקרב על אובר (Super Pumped: The Battle for Uber)

מתי ואיפה: 18 בספטמבר, HOT.
מה הסיפור: כחצי שנה לאחר שעלתה ברשת Showtime תגיע "הקרב על אובר" לישראל. הסדרה שנוצרה על ידי התסריטאים והמפיקים בראיין קופלמן ודייויד לוויין - שכתבו ביחד את "משחק המושבעים" ויצרו את "מיליארדים" - עוסקת בסיפור האמיתי מאחורי עלייתו ונפילתו של מייסד חברת "אובר", טרוויס קלאניק.
הסדרה מבוססת על הספר באותו השם מאת מייק אייזק, ובין במאיה ניתן למצוא את דניאל גריי לונגינו ("מי זו אמריקה?") ואלן קולטר ("הסופרנוס", "אימפריית הפשע"). העונה אף מלווה בקריינותו של הבמאי קוונטין טרנטינו. הסדרה חודשה כבר לעונה שנייה שתבוסס על ספר חדש נוסף של אייזק, שעתיד לעסוק בעלייתה של חברת פייסבוק.
13 צפייה בגלריה
מתוך "סופר-נלהב: הקרב על אובר"
מתוך "סופר-נלהב: הקרב על אובר"
מתוך "הקרב על אובר"
(צילום: SHOWTIME)
מי בפנים: ג'וזף גורדון-לוויט ("התחלה", "500 ימים עם סאמר"), אומה ת'ורמן ("להרוג את ביל"), קייל צ'נדלר ("הזאב מוול סטריט") וקרי בישה ("נרקוס").

אנדור (Andor)

מתי ואיפה: 21 בספטמבר, דיסני+.
מה הסיפור: הפריקוול לסרט הספין-אוף "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים" מ-2016 תעלה החודש לאחר שעלייתה נדחתה בחודש. הסדרה תתמקד בדמותו של קסיאן אנדור, מנהיג "רוג אחת", במהלך חמש השנים שקודמות לאירועים שתוארו בסרט, שבוים על ידי גארת' אדוורדס.
עלילת הסרט עקבה אחר קבוצת מורדים שיצאה למשימה לגנוב את התוכניות של כוכב המוות, באמצעותן ניתן להשמיד כוכב לכת. לפי דיסני+, הסדרה תעקוב אחר התפתחות המרד נגד האימפריה. בתקופה המסוכנת והמסקרנת הזאת, קסיאן עתיד להפוך לגיבור מורד.
13 צפייה בגלריה
מתוך "אנדור"
מתוך "אנדור"
מתוך "אנדור"
(צילום: +Disney)
מי בפנים: דייגו לונה ("ריקוד מושחת 2"), ג'נבייב אוריילי ("מלחמת הכוכבים - פרק 3: נקמת הסית'"), סטלאן סקושגורד ("חולית"), אדריה ארחונה ("אירמה ופ").

החילוץ מהמערה בתאילנד (Thai Cave Rescue)

מתי ואיפה: 22 בספטמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: ביוני 2018 נלכדו 12 נערים, חברי קבוצת כדורגל, יחד עם המאמן שלהם במערה מוצפת מים בתאילנד. חילוצם סוקר בתקשורת ברחבי העולם, נמשך ימים ארוכים וכלל יותר מאלף מחלצים וצוותים מיוחדים שנשלחו מבריטניה, סין, אוסטרליה, ארצות הברית ומדינות נוספות. ארבע שנים לאחר המקרה המפורסם והדרמטי, נטפליקס תעלה מיני-סדרה המבוססת עליו.
מדובר ביצירה הטלוויזיונית הרביעית שעוסקת בחילוץ הנערים, אך בנטפליקס הגדירו את הסדרה שלהם כגרסה "הכי אותנטית ויקרה עד כה" למקרה. אחד מבמאיה הוא הבמאי התאילנדי-אמריקאי קווין טנחרוין ("תהילה", "הספר של בובה פט"), וצילומיה התקיימו בביתם של הנערים האמיתיים ואף במערה האמיתית שבה נלכדו - טאם לואנג. בהפקה דאגו כי כל אחד מהנערים יקבלו תשלום של כ-86 אלף דולר, ותשלומים נוספים הועברו אף לארגונים שהיו מעורבים בחילוץ.
13 צפייה בגלריה
מתוך "חילוץ הנערים מהמערה בתאילנד"
מתוך "חילוץ הנערים מהמערה בתאילנד"
מתוך "חילוץ הנערים מהמערה בתאילנד"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: הקאסט מורכב משחקנים תאילנדים, בהם פפנגקורן לרקהלאמפוטה, פראטייה פאטונג וסונגפון קאנטאוונג.

יפה לך (I Love That for You)

מתי ואיפה: 22 בספטמבר, HOT.
מה הסיפור: קומדיה חדשה מאת הקומיקאים בוגרי "סאטרדיי נייט לייב", ונסה באייר (שגם מככבת בה) וג'רמי ביילר. בין במאי הסדרה נמצא אף יוצר "משלחת חיפוש", מייקל שוואלטר ("חולי אהבה").
הסדרה עוקבת אחר ג'ואנה גולד, שבילדותה החלימה ממחלת הלוקמיה ומאז היא רודפת אחר חלומה להיות מנחה בערוץ הקניות. לראשונה בחייה הבוגרים היא פותחת ברומן סוער, עוברת מבית הוריה ומתחברת עם גיבורת ילדותה, הכוכבת של הערוץ. אולם כדי למנוע את פיטוריה מהעבודה בערוץ היא מספרת למנהליה שהסרטן שלה חזר - שקר שהופך לכדור שלג ומאלץ אותה להתמודד עם ההשלכות של הגשמת החלום.
13 צפייה בגלריה
מתוך "יפה לך"
מתוך "יפה לך"
מתוך "יפה לך"
(צילום: HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: מולי שאנון ("וויל וגרייס", "הלוטוס הלבן"), ונסה באייר ("סאטרדיי נייט לייב"), ג'ניפר לואיס ("שחור כזה").

האיש הזקן (The Old Man)

מתי ואיפה: 28 בספטמבר, דיסני+.
מה הסיפור: סדרה נוספת שהייתה אמורה לעלות לפני כמה חודשים אך נדחתה תעלה גם היא החודש. הסדרה מבוססת על הרומן רב המכר של הסופר תומאס פרי, ולגרסה הטלוויזיונית אחראים ג'ונתן איי. שטיינברג ורוברט לוין, שיצרו ביחד ב-2014 את הסדרה "מפרשים שחורים" - פריקוול לאירועי הספר "אי המטמון".
"האיש הזקן" עוסקת בדן צ'ייס, סוכן CIA לשעבר שעזב את תפקידו לפני יותר מ-20 שנה וכעת חי בבדידות ובניתוק מהציביליזציה. כאשר מתנקש מגיע ומנסה לחסל אותו, צ'ייס יוצא במנוסה ומבין שעל מנת להבטיח את עתידו - עליו ליישב את עברו. הסדרה כוללת גם פלאשבקים לשנותיו הצעירות של צ'ייס, כשהוא ברח עם מיליוני דולרים.
13 צפייה בגלריה
מתוך The Old Man
מתוך The Old Man
מתוך "האיש הזקן"
(צילום: HULU)
מי בפנים: ג'ף ברידג'ס ("ביג לבובסקי"), ג'ון לית'גו ("מפגשים מהסוג האישי"), ג'סיקה הרפר ("אישה בצל הפחד"), איימי ברנמאן ("היט") ואלייה שאוקט ("הזוג ריקרדו").

הכי גאים שיש 2022 (Queer as Folk)

מתי ואיפה: 20 בספטמבר, HOT ו-yes.
מה הסיפור: חידוש לדרמה הבריטית המצליחה מתחילת שנות ה-2000 שיצר ראסל טי. דייויס, וכבר קיבלה בעבר גרסה אמריקנית על ידי ערוץ Showtime. האחרונה רצה במשך חמש עונות ועקבה אחר חייהם של חמישה גברים הומואים וזוג לסביות שחיים בעיר פיטסבורג. לצד סצנות שופעות מין, סמים והרפתקאות פרועות כללה הסדרה גם עיסוק בנושאים פוליטיים שקשורים לקהילה הגאה.
הסדרה החדשה, שעלתה לראשונה בשירות הסטרימינג פיקוק לפני כשלושה חודשים, עוקבת אחר קבוצת חברים צעירים מניו אורלינס, שחייהם משתנים ללא היכר כתוצאה מירי במועדון לילה להט"בי. לאחר הפיגוע מתמודדת החבורה עם אבל, פגיעות, התמכרויות ומערכות יחסים מעורערות.
13 צפייה בגלריה
מתוך "הכי גאים שיש"
מתוך "הכי גאים שיש"
מתוך "הכי גאים שיש"
(צילום מסך, Showtime)
מי בפנים: ג'וני סיבילי (Hacks), קים קטרל ("סקס והעיר הגדולה"), ג'ולייט לואיס ("מה עובר על גילברט") ואד ביגלי ג'וניור ("סמוך על סול").