אחרי הסערה בעקבות דבריה על החרדים - הבוקר (א') התקיים בירור אצל מנהליה, שבו הוחלט כי המגישה תתנצל בשידור חי ביום חמישי הקרוב.
1 צפייה בגלריה
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
גלית גוטמן, מתוך תוכנית הבוקר של קשת
(צילום מסך, קשת 12)
"לאור חומרת דבריה של גלית גוטמן בתוכנית הבוקר ששודרה בשישי, נערך הבוקר בירור", נמסר מקשת, "במהלך הבירור הובהר לגלית כי התבטאויות מן הסוג הזה אינן מקובלות בשום דרך ואופן בגוף השידור. גוטמן, שהתנצלה כבר על הדברים, ביקשה לעשות זאת בשידור ולהבהיר את הדברים גם לצופי התוכנית. סוכם שהיא תעשה זאת בפתיחת התוכנית הבאה, בחמישי הקרוב".
כזכור, גוטמן עוררה סערה בתוכנית הבוקר בקשת כשאמרה "תגידו, אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל אתם יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת, בשביל להחזיק בסוף את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם?", אמרה גוטמן בשידור, "זאת המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה. הצעירים שלנו, אלה שמשרתים בצבא והולכים לאוניברסיטה, לא יישארו פה".
האמירה זכתה לגינויים רבים, בראשם ראש הממשלה נתניהו שכתב בטוויטר "אני מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל, שמזכירה אמירות אפלות שהופנו נגד בני עמנו בעבר. אין לכך שום מקום - כל ישראל אחים!".
גוטמן עצמה פרסמה התנצלות עוד בשישי כשכתבה באינסטגרם: "אני מבקשת להתנצל מעומק הלב אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת את מדינת ישראל, ומתוך דאגה לעתידה, יש לי ביקורת חריפה כלפי נציגי המגזר החרדי בכנסת. הדברים נאמרו בתוך דיון על תקציב הממשלה וקרן הארנונה, אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל במגזר. אני מתנצלת בפני כל מי שנפגע מהדברים".