הוסרו הכפפות נגד ה-BBC הבריטי: נשיא המדינה, יצחק הרצוג תקף את הרשת על כך שהיא מסרבת לקרוא לחמאס ארגון טרור.
1 צפייה בגלריה
נשיא המדינה יצחק הרצוג בתדרוך לכתבים זרים
נשיא המדינה יצחק הרצוג בתדרוך לכתבים זרים
נשיא המדינה יצחק הרצוג בתדרוך לכתבים זרים
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
"בעיניי הדיווח של ה-BBC הוא מזעזע", אמר הנשיא לעיתון הבריטי "הדיילי מייל", "העובדה שהערוץ לא מכיר בחמאס כארגון טרור מחייבת מאבק משפטי ומאבק ציבורי מוחלט. זה לא ייאמן.
"איזה עוד סוג של עינויים הם רוצים לפני שהם יחליטו שזה ארגון טרור?", המשיך הרצוג, "ראיתי ראשים כרותים, ראיתי תמונות מחרידות, ילדים ירויים וסיפורים כואבים של משפחות שלמות שנמחקו מעל פני האדמה. מה עוד הם צריכים כדי שיודו שיש לנו עסק עם ארגון הטרור הגרוע בעולם?".
בפגישה שהתקיימה בהמשך עם ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק, העלה שוב הרצוג את הנושא. "אני רוצה להעלות את הנושא של מה שאני מכנה 'דיווח אובייקטיבי או לא אובייקטיבי' על הטרגדיה הזו", קבל הרצוג באוזני סונאק, "כי אנחנו מרגישים, וגם אמרתי את זה, שהדרך שבה ה-BBC מציגה את חמאס היא עיוות של העובדות. יש לנו עסק עם אחד מארגוני הטרור הגרועים בעולם. אני יודע שבדמוקרטיות מודרניות - כמו שלנו ושלך - אתה לא יכול להתערב בכל, אבל מכיוון של-BBC יש קשר לממשל ושהוא פניה של בריטניה בכל העולם, צריכה להיות זעקה כדי שחמאס יוגדר גם שם כארגון טרור. מה עוד הם צריכים לראות כדי להבין את הזעזוע?".
הפנייה של הרצוג מצטרפת לצעדי מחאות שונים נגד הרשת: הרב הראשי של בריטניה, סר אפריים מירביס, תקף את ה-BBC בשידור והפציר בהם לקרוא לחמאס ארגון טרור. בהמשך רוססו אולפני הרשת בצבע אדום, ואף נתלו תמונות החטופים על קירות המטה.