Three Pines

מתי ואיפה: 2 בדצמבר, אמזון פריים.
מה הסיפור: דרמת מתח ומסתורין המבוססת על דמותו של הפקד ארמאן גמאש ממשטרת מחוז קוויבק - לפי סיפוריה של הסופרת לואיז פני. העלילה מהווה עיבוד לספרה "טבע דומם" (שגם תורגם לעברית), ובו גמאש מגיע לכפר קטן ונידח בדרום מזרח קוויבק על מנת לחקור מוות מסתורי שהתרחש בו, של אחת מהנשים הבולטות בכפר.
11 צפייה בגלריה
מתוך Three Pines
מתוך Three Pines
מתוך Three Pines
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
תחילה, נראה שמדובר בתאונת ציד ותו לא, כפי שבטוחים תושבי המקום. אולם גמאש המשופשף כבר ראה דבר או שניים בחייו, וחוש הריח שלו אומר לו שמשהו אפל יותר התרחש כאן. ומכיוון שכבר ראיתם סדרה או שתיים מהז'אנר הספציפי הזה, אתם יודעים שהוא צודק.
מי בפנים: אלפרד מולינה ("פרידה", "ספיידרמן: אין דרך הביתה"), רוסיף סאת'רלנד ("ממלכה", וכן, בנו של דונלד וחצי-אח של קיפר), ועוד.

בית הספר היסודי אבוט (Abbott Elementary)

מתי ואיפה: 7 בדצמבר, דיסני+.
מה הסיפור: הסיטקום המוקומנטרי של קווינטה ברונסון קטף שני פרסים בטקס האמי האחרון בספטמבר - הראשון הוענק ליוצרת על כתיבת סדרת הקומדיה הטובה ביותר והשני ניתן לשריל לי ראלף על שחקנית המשנה בקומדיה. הסדרה עצמה עם זאת, כבשה כבר הרבה לפני כן את לבבות הקהל האמריקאי וזכתה לביקורות משבחות, גם לעונה השנייה שלה שעלתה בארצות הברית בספטמבר.
הקומדיה עוקבת אחר ג'אנין גיטס, מורה בכיתה ב' שעושה הכול כדי לעזור לתלמידיה בבית הספר העני שבו היא מלמדת בפילדלפיה, ושממש לא במקרה כל התלמידים שבו שחורים. לצדה עובדים קבוצת מורים (בהם צעירים וותיקים) ומנהלת אחת קצת חסרת רגישות. ביחד ובנפרד הם מנסים לצלוח את החיים בבית הספר ולמרות שכל הסיכויים נגדם, הם לא מוותרים על הרצון לעזור לתלמידים שלהם להצליח בחיים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "בית הספר היסודי אבוט"
מתוך "בית הספר היסודי אבוט"
מתוך "אבוט אלמנטרי"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: קווינטה ברונסון ("מצחיקה בשחור"), שריל לי ראלף ("מואישה"), טיילר ג'יימס וויליאמס ("כולם את שונאים") וג'אנל ג'יימס.

טוקיו וייס (Tokyo Vice)

מתי ואיפה: 11 בדצמבר, ב-HOT.
מה הסיפור: אחרי שעלתה ב-HBO מקס כבר באפריל האחרון והספיקה לזכות באישור לעונה שנייה, מגיעה "טוקיו וייס" גם אלינו. מדובר בעיבוד לספרו האוטוביוגרפי של העיתונאי האמריקאי ג'ייק אדלשטיין, עליו אמון זוכה פרס הטוני ג'יי. טי. רוג'רס ("אוסלו") ובין במאיה נמנה גם מייקל מאן ("היט", "מיאמי וייס").
סדרת הדרמה, המבוססת כאמור על סיפור אמיתי, עוקבת אחר אדלשטיין בעוד הוא עובר לטוקיו והופך לעיתונאי הזר הראשון שכותב בעיתון יפני גדול. בלש לשעבר במחלק המוסר של משטרת טוקיו לוקח אותו כבן חסותו ולאט לאט הוא נכנס לעולמה האפל והמסוכן של היאקוזה היפנית.
11 צפייה בגלריה
מתוך "טוקיו וייס"
מתוך "טוקיו וייס"
מתוך "טוקיו וייס"
(צילום: קרדיט HOT ו-NEXT TV)
מי בפנים: אנסל אלגורט ("בייבי דרייבר"), קן ווטאנבה ("הסמוראי האחרון", "התחלה"), רייצ'ל קלר ("פארגו", "לגיון") ואלה רומפף ("נא").

אין מוצא (From)

מתי ואיפה: 14 בדצמבר, yes.
מה הסיפור: סדרת מתח ומסתורין מבית היוצר של "אבודים" והאחים ג'ו ואנתוני רוסו ("הנוקמים"). משפחה אמריקאית נוסעת ברחבי ארצות הברית ונתקלת בעיירה מסתורית שלוכדת את כל מי שנכנס אליה. גם אם ינסו לצאת, יגלו שהם נוסעים על כביש מעגלי שמחזיר אותם לאותה נקודה. תושבי העיירה מנסים למצוא דרך לצאת מהמקום, אבל הדרך קשה במיוחד כשמסביב לעיירה שוכנים יצורים מפחידים והסודות רבים יותר מהתשובות. מה הסיפור של העירייה? איך אפשר לצאת ממנה?
הסדרה שודרה ברשת EPIX בארצות הברית, זכתה לשבחי הביקורות וחודשה לעונה שנייה מיד בתום עונתה הראשונה. לארבעת פרקיה הראשונים אחראי הבמאי ג'ק בנדר, שעשה לעצמו שם כשביים כמה מפרקיה המוצלחים ביותר של "אבודים".
מי בפנים: הרולד פרינו ("אוז"), איון ביילי ("אחים לנשק") וקטלינה סנדינו מורנו (המועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "מריה הקדושה" מ-2004) בתפקידים הראשיים.

הרכש החדש (The Recruit)

מתי ואיפה: 16 דצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: נואה סנטינאו, החתיך האהוב על כל מנויות נטפליקס מאז "לכל הנערים שאהבתי", משיק תפקיד חדש ובוגר יותר (אבל רק בכמה שנים). ב"הרכש החדש" מגלם סנטינאו את אוון הנדריקס, עורך דין צעיר בן 24 שמתחיל לעבוד ב-CIA וכצפוי מגלה שהג'וב החדש שלו מגלם בתוכו גם כמה סיכונים.
אחרי יומיים בלבד בתפקיד שולחים אותו למקס מלדז, סוכנת CIA לשעבר עם עבר מפוקפק, שמאיימת לחשוף את הסוכנות ואת כל העבירות שביצעו אם לא יעזרו לזכות אותה מפשע חמור שהואשמה בו. להוט להוכיח את עצמו, הוא מגיב בחיוב לאתגר ובמהרה דברים יוצאים משליטה עד שאוון עצמו הופך למטרה של כמה אויבים.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הרכש החדש"
מתוך "הרכש החדש"
מתוך "הרכש החדש"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: נואה סנטינאו כאמור (שלאחרונה כיכב גם ב"בלאק אדם"), לורה האדוק ("הסודות של דה וינצ'י"), ארטי מאן ("המפץ הגדול"), וונדי קרטיס-הול ("דרדוויל") ועוד.

אימה אמריקאית - עונה 11 (American Horror Story)

מתי ואיפה: 16 בדצמבר, yes.
מה הסיפור: אחרי ההצלחה הגדולה של "דאהמר" ו"הצופה", מגיעה העונה החדשה לסדרת האנתולוגיה של היוצר ריאן מרפי. אל דאגה, לא מדובר בעונה אחרונה או משהו כזה, שכן "אימה אמריקאית" חודשה כבר ב-2020 לעונה 13. שמה של העונה הנוכחית הוא NYC, ובהתאם היא מתרחשת בניו יורק - אך זו המסוכנת של תחילת שנות ה-80.
אדם, בחור צעיר ותמים חושד ששותפו לדירה הוא אחד הקורבנות של רוצח סדרתי (המכונה Big Daddy) שקורבנותיו הם גברים הומוסקסואליים. הוא פונה למשטרה ומגלה שהיא לא מתעניינת במקרי היעלמות בקהילה הגאה, ולכן פונה לשוטר אחר בשם פטריק במטרה לחקור לגלות מיהו הרוצח. לצד העלילה הזו תעסוק העונה גם ברופאה שמגלה וירוס חדש שפוגע בעיקר בגברים מהקהילה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "אימה אמריקאית", עונה 11
מתוך "אימה אמריקאית", עונה 11
מתוך "אימה אמריקאית", עונה 11
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: ראסל טובי ("כמעט אנושיים", "השנים") וצ'רלי קארבר ("זאב צעיר"), שמופיעים באנתולוגיה לראשונה (קארבר גם השתתף בכתיבת חלק מהפרקים). לצדם יופיעו כמה מהשחקנים הקבועים, בהם זכארי קווינטו ("גיבורים") וסנדרה ברנהרד ("רוזאן").

להיות אליזבת (Becoming Elizabeth)

מתי ואיפה: 18 בדצמבר, ב-yes ו-HOT.
מה הסיפור: אחרי ש"דם, כתרים וסקס: תולדות בית המלוכה הבריטי" כיכבה בטופ 10 של נטפליקס עם סיפורה הטרגי של אן בולין, מנשותיו של המלך הנרי השמיני, מגיעה דרמה היסטורית נוספת שעוקבת דווקא אחר בתם הצעירה, מי שלימים תהפוך למלכה אליזבת הראשונה.
"להיות אליזבת" עוסקת בדרמה המלכותית שמתרחשת בעקבות מותו של הנרי, שמוביל למאבק על הכתר בין אליזבת המתבגרת והיתומה הטרייה לבין בנו בן התשע, אדוארד השישי. בשמונת פרקי הסדרה - שבוטלה לאחר עונה אחת על אף תגובות חיוביות מהקהל והמבקרים - נחזה באליזבת לומדת להתנהל כפוליטיקאית בעולם גברי ונלחמת כל הדרך אל כס המלוכה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "להיות אליזבת'"
מתוך "להיות אליזבת'"
מתוך "להיות אליזבת'"
(צילום: Nick Briggs, באדיבות yes)
מי בפנים: בתפקיד הראשי מככבת אליסיה פון ריטברג ("זעם"), ולצידה כמה פרצופים מוכרים יותר - רומולה גראי ("אמה"), בלה רמזי (ליאנה מורמונט מ"משחקי הכס", ובקרוב גיבורת הסדרה המצופה The Last of Us), טום קאלן ("אחוזת דאונטון") וג'יימי פרקר (שגילם את הארי פוטר במחזה "הארי פוטר והילד המקולל").

לו הייתי פיראט (Our Flag Means Death)

מתי ואיפה: 20 בדצמבר, HOT.
מה הסיפור: קומדיה תקופתית המבוססת על קורותיו של הפיראט הנודע סטד בונט. הסדרה בוימה בין היתר על-ידי הבמאי והשחקן זוכה האוסקר טאיקה וואטיטי ("ג'וג'ו ראביט", "ת'ור"), שגם מככב בה. היא עלתה לראשונה במרץ האחרון וחודשה בינתיים לעונה נוספת.
הסדרה מתרחשת במאה ה-18 ועוסקת כאמור בחייו של בונט - אדם אמיד שמחליט באמצע חייו למכור את כל רכושו, לעזוב את חייו הנוחים ולהפוך לפיראט. למרות שאין לו שום כישורים שקשורים לחיים על הספינה, הוא קונה אחת כזאת, מגייס צוות (לא מאוד תפקודי) ומפליג איתם לים. במהלך מסעותיהם מתמודדים חברי הצוות עם איומים מצד פיראטים אחרים ונתקלים בשודד הים הנודע אדוארד טיץ' (שידוע בכינוי "שחור הזקן"), ובינו לבין בונט מתפתחת מערכת יחסים מפתיעה.
11 צפייה בגלריה
מתוך "לו הייתי פיראט"
מתוך "לו הייתי פיראט"
מתוך "לו הייתי פיראט"
(צילום: HOT)
מי בפנים: רייס דארבי ("טיסת הקונקורדים"), קון אוניל ("צ'רנוביל", "באטמן"), ג'ואל פריי ("משחקי הכס") ולזלי ג'ונס (SNL, "מכסחות השדים").

שככה יהיה לי טוד (So Help Me Todd)

מתי ואיפה: 20 בדצמבר, ב-yes.
מה הסיפור: דרמה משפטית קלילה שעוקבת אחר טוד - חוקר פרטי מוכשר שנוטה לפעול בשיטות לא קונבנציונליות בעבודתו, כאלה שגרמו לשלילת רישיון העבודה שלו ולהכנסתו לכלא. אמו מרגרט, גרושה טרייה, מציעה לבנה להצטרף לחברת עורכי הדין שלה כחוקר פרטי וטוד מסכים.
אלא שטוד נחשב לכבשה השחורה במשפחתו, וההתנגשויות עם אמו בלתי פוסקות. אך למרות שהשניים מתנגשים באופיים, העבודה המשותפת דווקא מקרבת אותם לעבר תיקון מערכת היחסים הלא-מתפקדת שלהם.
מי בפנים: מרשה גיי הארדן ("מיסטיק ריבר") וסקיילר אוסטין ("פיץ' פרפקט") ועוד.

אמילי בפריז - עונה 3 (Emily in Paris)

מתי ואיפה: 21 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: ברכות, צפיית השנאה שלכם חזרה! "אמילי בפריז" של דארן סטאר, הסדרה שלנצח תזכירו לנו את הקורונה וכמה נואשים היינו בה, חוזרת עם עונה שלישית. כעת מתברר שלא רק ישראל סובלת מבחירות חוזרות ונשנות, אלא גם אמילי קופר.
בעונה החדשה אמילי נאלצת להתחיל לקבל כמה החלטות כואבות. האם להישאר עם הבוסית האמריקנית שלה או לחבור למשרד הפרסום הצרפתי החדש? האם להישאר עם אלפי, איש העסקים הבריטי השנון, או ללכת אחרי ליבה ששייך לגבריאל, השכן הצרפתי הלוהט? יש לנו עשרה פרקים לגלות ולשחק את עצמנו מופתעים בסיומם.
11 צפייה בגלריה
מתוך "אמילי בפריז" - עונה 3
מתוך "אמילי בפריז" - עונה 3
מתוך "אמילי בפריז" - עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: לילי קולינס ("מראה מראה: הסיפור האמיתי") שבה לנעלי העקב של אמילי, וכמוה גם אשלי פארק ("בנות לנצח"), פיליפין לרוי-בוליו ("10 אחוז"), לוקאס בראבו, קאמי ראזה, סמואל ארנולד ולושיאן לביסקאונט ("מלכות הצעקה").

המכשף: מקור הדם (The Witcher: Blood Origin)

מתי ואיפה: 25 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: הסדרה - שעלילתה מהווה חלק מהעולם של "המכשף" (לפי סיפוריו של הסופר הפולני אנדז'יי ספקובסקי) - מתרחשת 1,200 שנה לפני זמנם של גראלט, ינפר, סירי ושאר גיבורי סדרת הפנטזיה המהנה של נטפליקס. היא מספרת סיפור שאבד בין דפי ההיסטוריה – על בריאתו של המכשף הראשון ועל האירועים שהובילו להתנגשות העולמות הגורלית שמיזגה בין העולמות של המפלצות, האלפים ובני האדם.
"המכשף: מקור הדם" היא הניסיון הגדול הראשון של נטפליקס להרחיב את הזיכיון, אחרי סרט האנימה (הנהדר) "המכשף: סיוטו של הזאב" שעלה באוגוסט 2021. אולם מדובר בסדרה מוגבלת: נכון לעכשיו, ארבעה פרקים בלבד הופקו, אם כי סביר מאוד להניח שקבלת פנים נלהבת לפריקוול הזה תגרור עמה ניסיונות נוספים להרחיב את העולם של "המכשף".
11 צפייה בגלריה
מתוך "המכשף: מקור הדם"
מתוך "המכשף: מקור הדם"
מתוך "המכשף: מקור הדם"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: מישל יאו ("נמר דרקון", "הכל בכל מקום בבת אחת"), סופיה בראון ("המאבק של קנזו"), לורנס או'פאריאן ("ויקינגים"), לני הנרי ("שר הטבעות: טבעות הכוח") ומיני דרייבר ("סיפורו של וויל האנטינג").

הפרת אמונים (Treason)

מתי ואיפה: 26 בדצמבר, נטפליקס.
מה הסיפור: מותחן פוליטי מאת מאט צ'רמן, תסריטאי "גשר המרגלים", שתואר כסדרה שמפגישה בין "שומר הראש" לכתביו של הסופר ג'ון לה קארה. אדם לורנס סיים זה עתה את מחנה האימונים של MI6 ומוכן להשיק את הקריירה המבטיחה שלו כסוכן ביון בריטי.
11 צפייה בגלריה
מתוך "הפרת אמונים"
מתוך "הפרת אמונים"
מתוך "הפרת אמונים"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אולם אז, כדרכו של עולם, העבר של לורנס שב לרדוף אותו בדמותה של קארה - מרגלת רוסייה שעימה הוא חלק היסטוריה מורכבת. ההפצעה הלא צפויה שלה מאלצת אותו להטיל ספק בכל מה ומי שהוא מכיר, כולל אשתו, מאדי.
מי בפנים: צ'רלי קוקס ("דרדוויל", "אבק כוכבים"), אולגה קורילנקו ("אבדון", "קוונטום של נחמה"), אונה צ'פלין ("משחקי הכס" וכן, גם נכדה של צ'רלי) ועוד.

למה לא שאלו את אוונס? (?Why Didn't They Ask Evans)

מתי ואיפה: במהלך דצמבר ב-yes וב-HOT.
מה הסיפור: אגתה כריסטי ממשיכה להיות אחד מהטרנדים החמים של השנים האחרונות, והפעם סיפור שלה חוזר בתצורת מיני-סדרת מתח בשלושה חלקים, שביים לא אחר מיו לורי ("האוס"). כמו בספרה של כריסטי מ-1934, שתורגם בעברית ל"מדוע לא ביקשו את אוונס?", הסדרה מתמקדת בקצין ים צעיר בשם בובי ג'ונס שמבחין באדם גוסס שרוע על קצה צוק.
שם, על ערש דווי, האדם מספיק לשאול את בובי "למה לא ביקשו את אוונס?", נושם את נשימתו האחרונה - ומת. כדי להבין מה קרה שם ועל מה לעזאזל הוא דיבר, ג'ונס נעזר בחברתו הוותיקה פרנקי, ויחד הם צוללים לעומק התעלומה, שמכילה בתוכה גם הונאה, בגידה ואולי אף מניע לרצח.
11 צפייה בגלריה
מתוך "למה לא שאלו את אוונס?"
מתוך "למה לא שאלו את אוונס?"
מתוך "למה לא שאלו את אוונס?"
(צילום: Alex Bailey, באדיבות yes)
מי בפנים: וויל פולטר ("הרץ במבוך"), לוסי בוינטון ("רפסודיה בוהמית"), אמה תומפסון ("על תבונה ורגישות") וגם יו לורי עצמו מתארח בתפקיד משנה.