חגיגות יום העצמאות שחלו אמש (ג') לכבוד ציון יום ההולדת ה-75 למדינה, כללו הופעות רבות ברחבי הארץ, בהן של הנציגה לאירוויזיון, נועה קירל, שלאורך הערב החגיגי הגיעה לשלוש ערים דרומיות - קריית מלאכי, שדרות וקריית גת.
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: מוטי קמחי)
הסיפור מבחינתה של הזמרת החל בקריית גת, שם בעקבות תקלת סאונד הופעתה התעכבה, מה שעיכב גם את הופעתו של אביב גפן, שהמתין בחדר האמנים למעלה מחצי שעה. בשלב מסוים עזב גפן את המקום מבלי להופיע, בגלל לוח זמנים צפוף והתחייבותו להופעה בתל אביב.
מעיריית קריית גת התנצלו בפני התושבים, אמרו כי מדובר בתקלת סאונד והבטיחו לבדוק את הנושא. אולם אחרי העיכוב בקריית גת, גם הופעתה של קירל בעיר שדרות החלה באיחור של יותר משעה. בסביבתה של הזמרת טענו כי גם שם תקלת הסאונד היא זו שגרמה לאיחור משמעותי. "אנחנו הגענו בזמן, שתי ההופעות התעכבו בגלל תקלות סאונד שלא קשורות אלינו".
בעיריית שדרות הגיבו באופן רשמי וטענו כי התקלה כלל לא שלהם: "אנו מתנצלים בפני ההורים והילדים שהמתינו זמן רב לנועה קירל. העיכוב נבע מהופעה קודמת שגרר איחור בהגעתה לעיר. לאחר מכן היו גם בעיות בסאונד בהפקה שלה, שלא אפשרו לה לעלות לבמה".
תגובת העירייה עומדת בניגוד גמור לטענה מצד סביבתה של קירל. גורם בעירייה אף אמר כי "ראש העיר בעצמו הגיע בשלב מסוים למיניבוס שלה וביקש ממנה שתעלה, כי כבר מאוחר". לפי גורמים שהיו במקום הוא ביקש מקירל לעלות לבמה לפני שסודרה התקלה. היא השיבה שאכן תעלה, אך רק לאחר שיסדרו את תקלות הסאונד. הזמרת אכן עלתה בסופו של דבר להופיע. "מילה של נועה זאת מילה", אמרו בסביבתה.
בשדרות הוסיפו כי "לאחר שכבר עלתה לבמה, שמחנו לראות את הילדים נהנים מהופעתה המצוינת"."זה היה פשוט מאכזב", כתבה רויטל, תושבת העיר, בעמוד הפייסבוק של העירייה. "הבת שלי התאכזבה, היא חיכתה לנועה קירל ובסוף לא ראתה אותה". בתגובות נוספות טענו תושבי העיר כי עצם הזמנתה של קירל להופעה אחרי השעה 10 בלילה היא הטעות, שכן הילדים לא מצליחים להישאר ערים בשעות הללו. מטעמה של נועה קירל סירבו להגיב לידיעה.
2 צפייה בגלריה
מחייכים למרות העיכוב. ראש עיריית שדרות אלון דוידי ונועה קירל בערב העצמאות
מחייכים למרות העיכוב. ראש עיריית שדרות אלון דוידי ונועה קירל בערב העצמאות
מחייכים למרות העיכוב. ראש עיריית שדרות אלון דוידי ונועה קירל בערב העצמאות
(צילום)
בימים אלה קירל משלימה את ההכנות האחרונות לקראת האירוויזיון שייערך בחודש הבא, כשהיא והצוות שלה צפויים להמריא לליברפול, כאמור בעוד פחות משבוע. הזמרת שובצה לשיר מספר תשע בחצי הגמר הראשון, כאשר הגמר הגדול יתקיים ב-13 מאי.