אחרי שהגיש שאלת רב כדי להופיע בעצמאות במהלך השבעה על אביו, יהונתן גפן ז"ל - הזמר אביב גפן עלה הערב (ג') על הבמות בחגיגות יום ההולדת ה-75 למדינה בתל אביב ובראשון לציון. צפו בביצועים מההופעות:
"כמו שאתם יודעים לישראל זה חג שמח, רק שלי נורא עצוב", אמר גפן על הבמה בתל אביב. "איבדתי אדם יקר שהייתי מאוד מחובר אליו, שגידל אותי ושבעצם חינך אותי לאהוב את השפה העברית ואת ישראל, והיה פטריוט גדול שנתן הרבה מחייו ומשיריו. אני יודע שצפויה לי תקופה לא קצרה של כאב גדול, וגם כשאתבגר ואגדל יהיה לי בור בלב ובנשמה שגם אותו כנראה אכסה בשירים ובהופעות".
בהמשך ההופעה התייחס גפן למציאות הפוליטית בארץ ברקע הרפורמה המשפטית. "התקופה היום בישראל מאוד מורכבת ואני חייב לומר לכם שאני מאוד אופטימי", אמר. "אני בתחושה שהרוב והרחוב התעורר פתאום ורוצה את חייו בחזרה. את השפיות והשקט, הכבוד העצמי, כבוד לילדיו. רוצה להחזיר את ישראל לפסים המדויקים והיפים שלה, ואני כל כך גאה במה שקורה ברחבי הארץ מדי שבוע. אנשים עומדים על שלהם, אנשים קמו עם דגלים ואמרו 'אנחנו לא סקרים, אנחנו לא מנדטים. אנחנו בני אדם שרוצים לחיות כישראלים בארץ דמוקרטית וליברלית'. אני גאה בכל אחד ואחת מכם שקמים להילחם על זכותם לחיות בישראל החופשית".
בסוף הופעתו הוסיף גפן: "העם שלנו זקוק היום לאחדות, רוצים לחיות ביחד - ימין שמאל, החילוני והדתי, האשכנזי והמזרחי. כולנו בני אדם. חג שמח, בני האדם ינצחו. ננצח! אני אוהב אתכם".
מוקדם יותר הערב הזמר עלה על הבמה בראשון לציון ואמר: "שיהיה לכם חג שמח, כמו שאתם יודעים החג שלי פחות שמח ובכל זאת אנחנו כאן". גפן סיפר כי בחר בשיר שכתב אביו והלחין יהודה פוליקר, "פחות אבל כואב", וזכה לתשואות מהקהל.
אחרי ההופעה בראשון לציון, גפן אמור היה להופיע בקריית גת אולם זו לא התקיימה בשל תקלת סאונד ולוח זמנים לחוץ. הזמר כבר הגיע לעיר והמתין בחדר האמנים, אלא שתקלת סאונד עיכבה את ההופעה של נועה קירל שעלתה לפניו. אחרי המתנה של יותר מחצי שעה, גפן נאלץ לעזוב מבלי להופיע בשל ההתחייבות להופעה בתל אביב.
מעיריית קריית גת נמסר בתגובה: "לצערנו בשל תקלות בסאונד הפקת המופע הקודם לאביב גפן, נאחרה ההופעה זמן רב ואביב גפן שהמתין ארוכות עד שתסתיים ההופעה של נועה קירל, נאלץ לעזוב בשל התחייבות להופעות נוספות בת"א ולכן לא הופיע. אנו מתנצלים על השיבושים שנגרמו ומבטיחים לברר את העניינים לאישורם".
כפי שפורסם כאן לראשונה, גפן כאמור הודיע כי ביקש אישור מרב כדי להופיע בזמן שהוא יושב שבעה על אביו, היוצר והכותב, יהונתן גפן. הרב אישר לגפן להופיע בתנאי שיזכיר את אביו, וכי לא יפיק מההופעות רווחים אישיים אלא ישקיע אותם לזיכרון אביו, ובנוסף - לאור העובדה כי אי קיום ההופעות של גפן בעצמאות יפגע בפרנסתם של אחרים.
לכתבות נוספות בנושא:
אמש, הופיע ב"שרים בכיכר" בתל אביב, בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה. במסגרתו ביצע את "הנסיך הקטן", שגם אותו כתב אביו, פחות משבוע לאחר פטירתו.