אחרי התקרית החריגה שנחשפה ב-ynet, ושבמהלכה גורש הזמר קובי פרץ מבסיס בצפון כשקצינים שנכחו במקום טענו כי הגיע להופיע ללא אישור - הזמר מגיב למקרה: "חוויתי ביזיון כזה שאני לא יודע את נפשי מרוב צער ועוגמת נפש".
כזכור, אמש (ג') פורסם כי פרץ הגיע לבסיס המדובר במטרה לקיים הופעה, אולם בפתח המקום הערימו קשיים על כניסתו, ואחרי שכבר צלח - מערכת ההגברה במקום כובתה והחיילים נדרשו לעזוב את האולם. "כל הגדוד לחדרים עכשיו", צעקו המפקדים במקום שביקשו להרחיק את החיילים מההופעה, "וחבל שאני אראה פה חייל אחד".
מאוחר יותר התפתח עימות חריף בין פרץ שצעק לעבר קצין צה"ל "אידיוט", בעוד הקצין השיב לו: "עופו מפה. עכשיו תצא מבסיס צבאי, נכנסת ללא אישור". עדת ראייה שנכחה במקום סיפרה ל-ynet: "קובי הגיע להופעה מלווה באדם שתורם לחיילי צה"ל וגורש משם. אמרו לנו שזה בגלל שקובי אמר בהופעותיו 'שיישרף לכם הכפר'".
2 צפייה בגלריה
קובי פרץ
קובי פרץ
קובי פרץ
(צילום מסך)
"אני כותב עם דמעות בעיניים", פתח פרץ את הפוסט שלו ברשתות החברתיות. "במשך חמישה חודשים מפרוץ המלחמה, קיבלתי על עצמי להופיע בהתנדבות מול חיילי צה"ל ולתרום לחיזוק רוח חיילינו היקרים. קיימתי עשרות הופעות, אולי יותר מכל זמר אחר בארץ, וקידשתי את שם השם ברבים בחלוקת תפילין לחיילים מכספים ותרומות שגייסתי למען מטרה זו מיהודים בארץ ובעולם. אני נותן את הלב והנשמה כדי לשמח את מי שעומדים על משמר ארצנו.
"למרות שאני חולה, נסעתי שלוש שעות עד למחנה ירדן שנמצא על גבול לבנון, בדרך תפס אותנו מטח טילים מטורף ובמשך דקות ארוכות מצאתי את עצמי משתטח על האדמה ומתפלל שרק לא אפגע. אני ממשיך עוד צפונה למרות האיומים והחשש הביטחוני בנסיעה עד לבסיס להופעה שהוזמנה על ידי צה"ל, ושנקבעה מראש לפני למעלה משבוע. לתדהמתי, כשאני על הבמה, מולי עשרות חיילים שרק מחכים שאתן להם רגעים של שמחה ולפתע פתאום מישהו כיבה את החשמל ואמר לי 'עוף מפה, אין לך אישור להופיע כאן'. הייתי בהלם, לא הבנתי מה קרה, אז אמרו לי, 'לא רוצים אותך פה כי אתה שר 'שיישרף לכם הכפר'.
"ניסיתי למחות ולהגיד - 'אתם אלו שהזמנתם אותי. נסעתי שעות בדרכים במיוחד, זה בכלל בהתנדבות, ההופעה תואמה ופורסמה מראש כבר לפני שבוע, למה אתם פוגעים בי ובחיילים ככה בבושת פנים?'", המשיך הזמר לתאר את האירוע. "החיילים ניסו גם הם למחות נגד אותו מפקד אך אמרו לי: 'זו הוראה מלמעלה, אין לך אישור ותצא מכאן'. רק אותו מפקד חצוף וחוצפן שכח שהצבא הוא זה שהזמין אותי, אני לא מגיע לאף בסיס על דעת עצמי כמו שמציינים בערוצי תקשורת שמוציאים דברים מהקשרם…
2 צפייה בגלריה
קובי פרץ
קובי פרץ
קובי פרץ
(צילום: ענת מוסברג)
"כעת אני בדרכי חזרה הביתה, בליבי צער כבד, ואני שואל את עצמי - למה? על זה שאני שר שעזה וכל המחבלים יימח שמם ימחו מעל האדמה? שאני מאחל למחות את זכר עמלק? על זה אני לא בסדר? תגידו, השתגענו?? ככה צה"ל רוצה לנצח? זו רוח הלחימה? מה מורשת הקרב שלנו - לרחם על גדולי האכזרים ולהתפלל לשלום ועלי של זית?
עם זאת, הזמר הדגיש שהוא לא יפסיק לבוא ולשמח את חיילי צה"ל, אך הוסיף: "אחרי 150 יום מהאסון והטבח של העזתים, מסתבר עכשיו שאסור חס וחלילה לקלל אותם, כי חס וחלילה מה העולם יגיד. אז אני רוצה לומר - הבושה לא עליי, אלא על המדינה וגם על מפקדי צבא ההגנה לישראל, במיוחד על אותו מפקד עלוב וחצוף שמבייש את המדים... אתם אלו שמאפשרים את הרפיסות הזו מול אויבינו כאילו לא למדנו דבר מ-7 באוקטובר".
פרץ סיים את דבריו באמירה "עם ישראל חי", וקרא לכולם להשקיע את המאמצים בהחזרת התושבים המפונים לבתיהם.
בתגובה לפרסום אמש, מדובר צה"ל נמסר: "הופעתו של הזמר לא אושרה בצירים המקובלים בהתאם לפקודות והמדיניות בצה"ל, על כן הזמר התבקש לעזוב. נסיבות והתנהלות המעורבים באירוע ייבדקו והנהלים יחודדו".