הזמר, היוצר והמוזיקאי מארק לאנגן הלך לעולמו בגיל 57 - כך נודע היום (ג') בהודעה שפורסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "החבר האהוב שלנו מארק לאנגן הלך לעולמו הבוקר בביתו שבקילרני, אירלנד. זמר אהוב, כותב, סופר ומוזיקאי, הוא היה בן 57 והותיר אחריו את אשתו שלי. בשעה זו אין מידע נוסף. המשפחה מבקשת מכולם לכבד את פרטיותה כעת".
בחודש מרץ האחרון חלה לאנגן בקורונה, ואחרי התמודדות קשה עם המחלה - שכללה אובדן שמיעה, תרדמת לאחר שהתמוטט בביתו ואשפוז ארוך שכלל טיפולי דיאליזה - הוציא בינואר האחרון ספר בשם Devil In a Coma שפירט את חוויותיו. בשלב זה, טרם ידוע אם להשפעות הקורונה היה קשר למותו.
1 צפייה בגלריה
מארק לנגן
מארק לנגן
מארק לאנגן
(צילום: EPA)
לאנגן, מחלוצי סצנת הגראנג' בשנות ה-90, פרץ כזמר של להקת הסקרימינג טריז, ובהמשך הקים את ההרכב The Gutter Twins יחד עם גרג דולי מלהקת אפגן וויגז, ושיתף פעולה עם יוצרים רבים בהם קווינס אוף דה סטון אייג' והזמרת איזובל קמפבל, שאיתה הקליט שלושה אלבומים.
במורד הדרך התמודד לאנגן עם בעיות התמכרות לסמים ואלכוהול, ולפני כשנתיים פרסם את ספר זכרונותיו שבו סיפר על ילדותו הקשה בצל אב שתיין ואם מתעללת - והתוודה כי לו היה מצליח כמו חברו הקרוב קורט קוביין, גם הוא היה מוצא את מותו בגיל צעיר. "יש דברים שעשיתי או לא, שהיה להם אפקט שלילי על אנשים שאהבתי", סיפר בריאיון ל-ynet, האחרון שהעניק לכלי תקשורת ישראלי, "נשים, חברים, כולם. זה לא ספר שאני גאה בו. זה לא סיפור הרואי. יש פה הכול מלבד גבורה. אבל אין לי סיפור אחר".
במהלך השנים הרבה לאנגן להופיע בישראל וצבר מעריצים רבים מאז שהופיע כאן לראשונה יחד עם גרג דולי. "אני אוהב להופיע בישראל והקהל תמיד היה נדיב כלפיי, הפך אותי לסוג של משפחה. זאת הרגשה מיוחדת, זה לא קורה בכל מקום", סיפר בריאיון ל-ynet. הופעתו האחרונה בישראל התקיימה ב-2018. בשנת 2012 התארח לאנגן באולפן ynet לריאיון מיוחד.
מאז פורסם דבר מותו של לאנגן, רבים מחבריו המוזיקאים נדרשו לרשתות החברתיות כדי לספוד לו. "נוח בשלום, חבר וותיק", צייץ המוזיקאי מובי, "באמת, יותר ויותר מהטובים ביותר כבר אינם איתנו". "מארק לאנגן היה אדם מקסים", ספד לו בטוויטר פיטר הוק מלהקת ניו אורדר, "היו לו חיים פרועים שכמה מאיתנו היו יכולים רק לחלום עליהם. הוא מותיר אותנו עם מוזיקה ומילים פנטסטיות! תודה לאל שדרך כולנו הוא יחיה לנצח. שינה ערבה. אוהב, הוקי".