בפוסט שפרסם היום (ו') אוזי אוסבורן ב-X (טוויטר לשעבר), המוזיקאי סיפר כי הוא סירב לבקשתו של קניה ווסט להשתמש בשיר של להקתו, בלאק סבאת', וכינה אותו "אנטישמי".
2 צפייה בגלריה
אוזי אוסבורן, קניה ווסט
אוזי אוסבורן, קניה ווסט
אוזי אוסבורן, קניה ווסט
(צילום: AP)
"קניה ווסט ביקש רשות לסמפל קטע אינסטרומנטלי של השיר War Pigs, מתוך הופעה חיה שלנו בארצות הברית בשנת 1983", כתב אוסבורן בפוסט וסיפר כי למרות ההחלטה ווסט כן השתמש בשיר. "סירבנו לבקשה כי הוא אנטישמי וגרם לרבים כאב לב. אך הוא השתמש בקטע בכל מקרה במסיבת האזנה לאלבום שלו שנערכה אמש. אני לא רוצה שום קשר עם האיש הזה!".
המוזיקאי הוותיק התייחס למעשה למסיבת האזנה שאירח הראפר אמש בשיקגו, וששודרה ברשת, לרגל אלבומו החדש Vultures, שבו הוא משתף פעולה עם המוזיקאי טיי דולה סיין. האלבום היה אמור לצאת היום - אך נכון לכתיבת שורות אלה הוא זמין לרכישה רק באתר של הראפר ויצא בחלק מפלטפורמות הזרמות המוזיקה, בהן אפל מיוזיק.
בחודשים האחרונים קניה ווסט היה במרכזן של כמה סערות סביב יחסו לקהילה היהודית, כך למשל בספטמבר האחרון דלף שיר שלו בשם "ישראל", שבו הוא שר על מפגש עם השטן ועל "משה הכו*י" (Nig**r Moses). כמו כן, בנובמבר פרסם את שירו Vultures (שיר הנושא של האלבום) - שיר שבו לוקחים חלק גם הראפרים טיי דולה סיין וליל דורק - שם הוא שר: "איך אני יכול להיות אנטישמי? בדיוק ז***תי כלבה יהודייה". בחלק אחר של השיר, הוא מתייחס למנהלו לשעבר, סקוטר בראון היהודי, ואומר: "בדיוק ז***תי את הכלבה של סקוטר", ובהמשך מזכיר את הטבח בתיכון קולומביין מ-1999.
זוהי לא הפעם הראשונה שווסט מסתבך בשל אמירות אנטישמיות בעייתיות, ב-2022 שיתף ברשתות החברתיות שהילדים שלו לומדים בבית ספר שמציין את חג הקוואנזה ואמר: "אני מעדיף שהילדים שלי יכירו את חנוכה במקום את קוואנזה. ככה לפחות זה יגיע עם קצת יתרונות כלכליים" - אמירה שמהדהדת סטיגמה אנטישמית חזקה על פיה יהודים שולטים בכלכלת העולם. לאחר ציוצים נוספים וכן פרסום של קטעים מריאיון עימו - הוא נחסם מאינסטגרם וטוויטר, וכן אדידס, בלנסיאגה ועוד ביטלו ואת שיתופי הפעולה המסחריים שלהן איתו. גם סוכנות CAA הודיעה כי לא תייצג אותו יותר, וסרט דוקו שתוכנן להצטלם עליו בוטל.
2 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: EPA)
לעומת זאת, לפני כחודשיים פרסם פוסט התנצלות מפתיע למדי, בעברית רוויית טעויות ושגיאות דקדוק: "אני מתנצל בכנות לקהילה היהודית על כל התפרצות לא מכוונת שנגרמה על ידי מילותיי או פעולותיי", כתב אז כשהטעויות במקור והמשיך, "זה לא היה כוונתי לפגוע או להוריד מכבוד, ואני מתחרט מאוד על כאב שאולי גרמתי. אני מחויב להתחיל עם עצמי וללמוד מהחוויה הזו כדי להבטיח רגישות והבנה גדולה יותר בעתיד. סליחתכם חשובה לי, ואני מחויב לתיקון ולקדם אחדות".