אחרי שלושה חודשי דחייה, טקס הגראמי ה-64 שהתקיים לפנות בוקר (ב') לראשונה בלאס וגאס חזר לבמה עם קהל. כבכל שנה הוא כלל פרסים, הופעות ומחוות, אבל מה שייזכר ממנו הוא הנאום שהוקלט מראש מבונקר בקייב ובו פנה נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, למשתתפי הטקס ואמר "אפילו בזמנים הכי חשוכים, למוזיקה יש את הכוח להרים את הנפשות ולתת לנו תקווה למחר בהיר יותר. אין אף אחד שצריך קצת תקווה יותר מאנשי אוקראינה", ושאל: "מה ההיפך ממוזיקה? השקט של הערים ההרוסות ושל האנשים שנהרגו".
"המוזיקאים שלנו לובשים אפוד מגן במקום חליפות טוקסידו. הם שרים לפצועים בבתי החולים, אפילו לאלה לא יכולים לשמוע אותם", הוא תיאר את המציאות הכואבת בארצו וסיים בבקשה: "מלאו את השתיקה במוזיקה. ספרו את הסיפור שלנו. ספרו את האמת על המלחמה ברשתות החברתיות ובטלוויזיה. תמכו בנו בכל דרך בה תוכלו, מלבד בשתיקה". אחריו עלו לבמה ג'ון לג'נד והמוזיקאים האוקראינים, מיקה ניוטון וסוזאנה איגלידן לצד המשורר ליובה יקימצ'וק, יחד הם ביצעו שיר שהוא גם תפילה - Free.
6 צפייה בגלריה
מתוך הנאום של וולודימיר זלנסקי שהוקרן בטקס פרסי הגראמי
מתוך הנאום של וולודימיר זלנסקי שהוקרן בטקס פרסי הגראמי
מתוך הנאום של וולודימיר זלנסקי שהוקרן בטקס פרסי הגראמי
(צילום מסך, CBS)
את הטקס פתח טרוור נואה המנחה בקריצה נאה לאירוע הסטירה של וויל סמית' לכריס רוק בטקס האוסקר בשבוע שעבר. "אנחנו נאזין לקצת מוזיקה, אנחנו נרקוד, אנחנו נשיר, אנחנו נשאיר שמות של אנשים מחוץ לפה שלנו", אמר. לאחר מכן ניתן האות לחלוקת הפרסים וההופעות. השנה הוחלט להעניק רק תשעה פרסים בשידור עצמו, היתר ניתנו מראש ואת הזרקור הפנו כראוי למוזיקה.
מי שבלט מעל כולם ויצא עם לא פחות מחמישה פרסים בהם אלבום השנה (We Are) הוא מוזיקאי הג'אז, ג'ון באטיסט, שהיה מועמד ל-11 פרסים בתחילה. הצמד המוזיקלי סילק סוניק, הלוא הם ברונו מארס ואנדרסון פאאק, לקחו ארבעה פרסים בהם שניים מארבעת הפרסים החשובים של הטקס לשיר Leave the Door Open שגרף את סינגל השנה ושיר השנה. הם גם ביצעו את הלהיט על הבמה בתחילת הטקס בתלבושות הסבנטיז התואמות.
אוליביה רודריגו, סנסציית הפופ הצעירה בת ה-19 שפרצה השנה עם אלבום הבכורה שלה Sour והייתה מועמדת לארבע הקטגוריות החשובות, גרפה שלושה פרסים בסך הכל, בהם גם את פרס האמן החדש הטוב ביותר. "תודה למעריצים ששינו את חיי!" הזמרת הודתה בנאום הזכייה שלה. היא ביצעה את להיט הפריצה שלה Drivers License כשהיא יושבת במרצדס ישנה.
6 צפייה בגלריה
ג'ון באטיסט בטקס פרסי הגראמי
ג'ון באטיסט בטקס פרסי הגראמי
ג'ון באטיסט
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי
אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי
אוליביה רודריגו בטקס פרסי הגראמי
(צילום: AP)
בטקס לא שכחו גם להתייחס למותו הפתאומי של מתופף פו פייטרס, טיילור הוקינס, לפני יותר משבוע. המחווה כללה סרטון שבו נראה הוקינס מנגן עם הלהקה על רקע הלהיט שלהם My Hero. פו פייטרס היו אמורים להופיע בטקס השנה, אך על רקע האירועים ביטלו את הופעתם. למרות זאת הם זכו בשלושה פרסים בסך הכל: הופעת הרוק הטובה ביותר, שיר הרוק הטוב ביותר ואלבום הרוק הטוב ביותר.
עוד בין הזוכים היו קניה ווסט (יה) שהיה אמור להופיע אך הופעתו בוטלה בעקבות "התנהגות מדאיגה ברשתות החברתיות"- הוא זכה בשני פרסים, שיר הראפ על Jail, ומופע הראפ המלודי על Hurricane. ואילו הקומיקאי לואי סי קיי זכה בפרס אלבום הקומדיה הטוב ביותר על Sincerely Louis CK, ספיישל הסטנד-אפ בכיכובו, חמש שנים אחרי פרשת ההטרדות המיניות שעליה התנצל.
6 צפייה בגלריה
סילק סוניק בטקס פרסי הגראמי
סילק סוניק בטקס פרסי הגראמי
סילק סוניק בטקס פרסי הגראמי
(צילום: AP)
בגזרת ההופעות נצפו ג'סטין ביבר שפתח את הביצוע ללהיט Peaches בגרסת פסנתר שקטה ולאחר מכן הצטרפו אליו דניאל סיזר וגיבעון שהעלו את הקצב; ליל נאס אקס, שהיה אחד המועמדים הבולטים לזכייה, חזר הביתה בידיים ריקות אך העניק ביצוע סוחף ללהיט הענק Montero (Call Me By Your Name) כשעל הבמה הצטרפו אליו עשרות רקדנים בכוריאוגרפיה מהפנטת. בילי אייליש נתנה ביצוע עוצמתי לשירה Happier Than Ever בעודה לובשת חולצה עם תמונתו של טיילור הוקינס. ליידי גאגא עשתה מחווה משל עצמה לטוני בנט שפרש מהבמות בשנה שעברה בגיל 95, ושיתף איתה פעולה רבות בעבר.
6 צפייה בגלריה
ליל נאס בטקס פרסי הגראמי
ליל נאס בטקס פרסי הגראמי
חוזר בידיים ריקות, אבל מחייך. ליל נאס אקס
(צילום: AP)
על רקע לא מעט תכנים כבדים, היו גם אתנחתות קומיות בערב הזה. דוג'ה קאט שעלתה לבמה לקבל את פרס הופעת הצמד הטובה ביותר עם SZA אמרה, "אף פעם לא השתנתי כל כך מהר בכל חיי", לאחר שזרזו אותה לצאת מהשירותים אל הבמה כדי לקבל את הפרס. הערב העמוס נגמר בהופעה של הזוכה הגדול, ג'ון באטיסט, שאמר: "אני מאמין בזה בכל לבי: אין מוזיקאי הכי טוב, אמן הכי טוב, רקדן הכי טוב, שחקן הכי טוב. האמנויות הן סובייקטיביות והן מגיעות לאנשים בנקודה שבה הם צריכים אותם יותר מכל".
6 צפייה בגלריה
SZA ו-דוג'ה קאט בטקס פרסי הגראמי
SZA ו-דוג'ה קאט בטקס פרסי הגראמי
SZA ו-דוג'ה קאט משוות פרסים
(צילום: AP)
רשימת הזוכים:
אלבום השנה: ג'ון באטיסט, We Are
סינגל השנה: סילק סוניק, Leave the Door Open
שיר השנה: סילק סוניק, Leave the Door Open
הופעת הצמד: דוג'ה קאט ו-SZA, Kiss Me More
אלבום הפופ הווקאלי: אוליביה רודריגו, Sour
אלבום האר נ' בי: ג'סמין סאליבאן, Heaux Tales
הופעת הראפ: בייבי קים וקנדריק לאמאר, Family Ties
פריצת השנה: אוליביה רודריגו
שיר השנה: סילק סוניק, Leave the Door Open
מפיק השנה: ג'ק אנטנוף
אלבום הקומדיה: לואי סי קיי, Sincerely
אלבום הפופ המסורתי: טוני בנט וליידי גאגא, Love For Sale
הופעת הפופ סולו: אוליביה רודריגו, driver’s license
אלבום הג'אז הווקאלי: אספרנזה ספאולדינג, Songwrights Apothecary Lab
שיר הראפ: קניה ווסט, Jail
הופעת הראפ המלודי: קניה ווסט, ליל בייבי ודה וויקנד, Hurricane
שיר האר נ' בי: סילק סוניק, Leave the Door Open
אלבום האר נ' בי המסורתי: H.E.R, Fight for You
הופעת האר נ' בי: סילק סוניק, Leave the Door Open בתיקו עם ג'סמין סאליבן, Pick Up Your Feelings
האלבום האלטרנטיבי: סנט וינסנט, Daddy’s Home
אלבום הרוק: פו פייטרס, Medicine at Midnight
שיר הרוק: פו פייטרס, Waiting on a War
הופעת המטאל: דרים ת'יאטר, The Alien
הופעת הרוק: פו פייטרס, Making a Fire
הסרט המוזיקלי: קווסטלאב, Summer of Soul
הקליפ: ג'ון באטיסט, Freedom
האלבום ההיסטורי: ג'וני מיטשל, Joni Mitchell Archives, Volume 1: The Early Years
אלבום הדאנס/אלקטרוני: בלאק קופי, Subconsciously
שיר הדאנס/אלקטרוני: רופוס דה סול, Alive
טקס פרסי הגראמי ה-64 שודר לפנות בוקר (שעון ישראל) בשידור ישיר וזמין לצפייה ב-yes VOD וב-STINGTV. הטקס הערוך והמתורגם ישודר הערב (ב') בשעה 22:30 ב-yes TV DRAMA וב-STINGTV.