האקדמיה האמריקנית הכריזה הלילה (ג') על הרשימה הקצרה לטקס האוסקר ה-94 שייערך ב-27 במרץ ומתוכה יורכבו בחודש הבא רשימות המועמדים הסופיות. "ויהי בוקר" של ערן קולירין, שזכה בפרס אופיר ונבחר לייצג את ישראל בפרס האוסקר - לא נכנס לרשימה ויצא מהמירוץ בקטגוריית הסרט הזר. הסרט, שהוקרן בפסטיבל קאן האחרון בפרמיירה שהוחרמה על ידי שחקניו הערביים, מבוסס על ספרו של סייד קשוע ומתאר מצור בכפר פלסטיני, אליו נקלעים איש הייטק ערבי-ישראלי מירושלים ובני משפחתו שהגיעו לחתונת אחיו הצעיר.
2 צפייה בגלריה
מתוך "ויהי בוקר"
מתוך "ויהי בוקר"
מתוך "ויהי בוקר"
(צילום: שי גולדמן)
נציגות ישראלית נרשמה בכל זאת בין המועמדים הפוטנציאליים להשתתף בטקס הקרוב, יוצרי הדוקו ובני הזוג דניאל סיון ומור לושי, שיצרו יחד את הסרט "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה" עבור נטפליקס מועמדים ברשימה הקצרה לסרט הדוקומנטרי הקצר.
15 סרטים זרים נכנסו לרשימה הקצרה לפרס הסרט הזר, בין היתר מאיראן, איטליה, יפן ודנמרק ומתוכם ייבחרו בהמשך חמישה. גם כאן אפשר למצוא קשר ישראלי אצל נציג פנמה, "פלאזה קתדרל" אותו ביים הבמאי אבנר בן נעים, בן לאב ישראלי שחי ולמד בישראל.
2 צפייה בגלריה
מור לושי ודניאל סיון
מור לושי ודניאל סיון
מור לושי ודניאל סיון
(צילום: באדיבות המצולמים)
בין הסרטים העלילתיים שרשמו את הנוכחות הבולטת ביותר ברשימה הקצרה נמנים "לא זמן למות", סרטו האחרון של דניאל קרייג בתור ג'יימס בונד והסרט ה-25 בסדרה שגרף חמישה מועמדויות בסך הכל; ואפוס המד"ב "חולית" של הבמאי דני וילנב שגרף ארבע.