הגיטריסט קרלוס סנטנה התנצל הלילה (בין חמישי לשישי) בעקבות דבריו נגד הקהילה הטרנסית, שאותם אמר במהלך ההופעה שלו באטלנטיק סיטי בחודש שעבר וצצו ברשת ביממה האחרונה.
1 צפייה בגלריה
קרלוס סנטנה
קרלוס סנטנה
קרלוס סנטנה
(צילום: Rob Grabowski/AP)
"אני מתנצל על דברי חסרי הרגישות. הם לא משקפים שאני רוצה לכבד את האידיאלים והאמונות של כל בני האדם", כתב סנטנה בחשבון הפייסבוק שלו. "אני מבין שמה שאמרתי פגע באנשים וזו לא הייתה כוונתי. אני רוצה להתנצל מעומק ליבי בפני הקהילה הטרנסית וכל מי שנפגע".
"אני רוצה לכבד את כל האידיאלים והאמונות, אם הם של אנשי הקהילה הגאה או לא", הוא המשיך. "לכולנו בכוכב הזה ניתנה מתנה של רצון חופשי. ועכשיו אני ארדוף אחר המטרה, שהיא להיות שמח וליהנות, ושכולם יאמינו במה שהם רוצים ואחר מה שהם מאמינים בו בליבם ללא כל פחד. נדרש אומץ להיות אמיתיים ואותנטיים. אנו גדלים ולומדים לגרום לאור שלנו לזרוח על ידי פיזור אהבה".
בווידאו, שהפך ויראלי ב-24 השעות האחרונות, סנטנה דיבר עם הקהל שהגיע להופעתו ובין היתר אמר: "כשאלוהים יצר אתכם ואותי, לפני שיצאנו מהרחם של אמא שלנו, ידעתם מי אתם ומה אתם. בהמשך, כשיצאתם אל העולם וגדלתם, ראיתם דברים, והתחלתם להאמין שאתם יכולים להיות משהו שנשמע טוב, אבל אתם יודעים שהוא לא נכון. כי אישה היא אישה וגבר הוא גבר - זה הכול. מה שאתם רוצים לעשות בארון, זה העסק שלכם. אני בסדר עם זה".
בהמשך אותו סרטון סנטנה הזכיר גם את הקומיקאי דייב שאפל. "אני ככה קרוב לאחי דייב שאפל", אמר כשהצמיד את ידיו. לפני כשנתיים שאפל הסתבך עם הקהילה הגאה וספג ביקורת קשה בעקבות דבריו במהלך אחד ממופעי הסטנדאפ שלו ששודרו בנטפליקס.