"כבוד גדול, יש ראויים ממני, אני אהיה מוכן לוותר למען מישהו שחושבים שמגיע לו יותר ממני", כך אמר הבדרן שלום אסייג ל-ynet אחרי שהתבשר כי נבחר להשיא משואה בטקס בהר הרצל ביום העצמאות ה-75 למדינה שייערך בשבוע הבא.
1 צפייה בגלריה
טקס פרסי הטלוויזיה
טקס פרסי הטלוויזיה
שלום אסייג
(צילום: מוטי קמחי)
אסייג קיבל בהתרגשות רבה את השיחה מהשרה מירי רגב על הבחירה בו: "הופתעתי מאוד, כבוד גדול, זה לא משהו שחשבתי עליו בחיים".
"נראה לי שיש אנשים ראויים ממני, שעושים מעשים גדולים. סבבה, אני עושה סטנדאפ", אמר אסייג. "אני כן הבאתי ייצוג לפריפריה, לטלוויזיה ולשכונה. לבית שלנו. זה כיף לדעת שהדברים שעשיתי מוערכים".
"לפעמים צריך לעבור כברת דרך של שנים כדי לשנות תפיסה", הוסיף אסייג, שפרץ כמעט כל תקרת זכוכית אפשרית, כשהחל את דרכו בתור סטנדאפיסט מטירת הכרמל, והעביר לילות שלמים בדרכים לתל אביב. "יש דברים שהיו כל כך חקוקים וקבועים בתפיסה, והדור שלי ושל עוד חבר'ה מזרחים כמוני קצת שינה את הטלוויזיה. רוב הבדרנים היום מעדות המזרח. זה היה מאוד מוזר לילד מהפריפריה להגיד 'אני הולך להיות בדרן', זה כאילו באת מעולם אחר. זה לוקח זמן, זה מחלחל".
אסייג מעיד כי לגמרי במקרה, לראשונה מזה 30 שנה, הוא ללא הופעות ביום העצמאות, וזאת משום שבבמות השנה ויתרו על הנחיות, וכי בגלל סיבה טכנית לא הספיק לפתוח הופעה משלו. "זה באמת מקרי, אבל יצא כבוד גדול. אני זוכר שהייתי צופה עם ההורים שלי בטקס הזה. לא העליתי על דעתי אף פעם שאהיה שם".