בוקר טוב, אם אפשר להגיד בוקר טוב על בוקר שבו ברוס וויליס פורש ממשחק וכנראה יקדיש את זמנו לעולם נטול שפה או קוגניטיביות. אבל אם גם אתם, כמוני, מעוניינים בהסחת דעת רגעית במצב טוב יד ראשונה מאסקפיסטית, הגעתם למקום הנכון. רגע לפני הגמר "הישרדות" נפרדת מהמודחת האחרונה לעונה זו, והפעם מדובר בשירה. האישה שכמעט בשום שלב לא היה אף אחד שרצה להגן עליה, לכרות איתה ברית, להתקדם איתה במשחק, ובכל זאת, לא מעט בזכות אותה ישות נעלה הקרויה ברית נשים, הצליחה להגיע לרביעייה האחרונה. איזה טוב השם.
שירה הודחה עם שלושה קולות למרות בניית ציפיות אצל הצופים כאילו אנחנו עומדים בפני מבחן אש בינה ובין אלה. אבל אלה, ששמה מעולם לא נכתב על פתק במהלך העונה ושום תוכנית להדיח אותה לא נרקמה אי פעם, למעט אולי ב"מירוץ למיליון", גייסה בצו חירום את חברותיה הטובות – מאניה, דיפרסיה ופארנויה, ויחד הן הבהירו לשלוש הנשים האחרות שאם היא מודחת גם אלף אקונומיקות לא יספיקו כדי למרק להן את המצפון. אודליה, שגנבה את הפתק של ג'קי ורצתה להשאיר בידי הבורא גם את ההחלטה מי תודח, חזרה בה אחרי מועצת השבט והחליטה להדיח את שירה.
הפרק הזה היה המלקוש בעונה שמרחה את הפרקים שלה בלי להתבייש, וככזה הוא כמובן לקח את הזמן. שליש ממועצת השבט הכמעט אחרונה הוקדש לשורדים עוצמים עיניים ומדמיינים את עצמם בסלואו-מושן עם כל מיני הבעות מהעונה, שליש לשאלות על החיים כמו האם את כלב או חתול, שליש לביצוע של להקת המושבעים לשיר שיובל כתב ושתי דקות למשחק עצמו ולהצבעה. הדקות שהוקדשו למשחק הדגישו בעיקר את מחלת הרקע של העונה הזאת: ארבע נשים אחרונות, אף אחת לא מעזה לומר בפה מלא שהיא רוצה לנצח ושהיא מחשבת לאחור את דרכה אל המיליון.
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
ברית נשים? מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
2 צפייה בגלריה
מתוך "הישרדות"
מתוך "הישרדות"
אף אחת לא מעזה לומר בפה מלא שהיא רוצה לנצח. מתוך "הישרדות"
(צילום מסך)
כשאודליה נשאלת על קולות המושבעים היא מתעקשת שהיא בכלל לא חושבת על זה, מה פתאום. היא פה כדי לקרוא תהילים ולזמר. אלה מצפה משירה לוותר על הגמר כי היא 'מסודרת בחיים' ורומזת ששירה לא מוסרית כי היא "תופסת מקום של מישהי שצריכה את הכסף" (מה לעשות, הזרקות הן עניין לא זול). אבל השיא נרשם כש"הישרדות" שינתה את פניה והפכה לרגע לדרמת הטרו-קריים המותחת, "פתק שני הקולות". הפתק שזוהר העניק לג'קי בסוף המועצה הקודמת והיא הניחה בתיק שלה, נעלם! המשטרה כבר פתחה בחקירה אבל היא מתקשה לפענח את המקרה נוכח העדויות הסותרות שהיא אוספת מכל החשודים.
זה התחיל מאודליה, שהציעה לג'קי שהיא תעלים את הפתק ותשלח אותו לישון עם הדגים, עבודה נקייה, אף אחד לא יוכל להאשים את ג'קי, וג'קי לא תוכל להשתמש בפתק. אבל ג'קי מייד שמה ידיים על האוזניים ואמרה 'לה לה לה אני לא רוצה לשמוע', ואז הלכה הצידה, וכשהיא חזרה – הפתק לא היה בתיק! ואין לה מושג מה קרה! אודליה טוענת שהיא לקחה את הפתק ברשותה של ג'קי, אבל ג'קי לא מעוניינת לטנף את הרזומה שלה בבגידה באלה, או שהיא באמת רוצה להביא את אלה אל הגמר, אלוהים יודעת מדוע (לדעתי ג'קי לא יודעת איך לאכול את הדאונס הרגשיים של אלה וקצת חוששת ממנה כשהיא מעורערת רגשית). כך או כך, הפתק איננו, הוא לא יכול להעיד ואנחנו נשארנו עם משחק מסורס עד כדי כך, שאנשים מפחדים להגיד שהם רוצים לנצח, וצריכים לכבס את הדרייב שלהם במין רצון עמום להגיע לגמר - אבל לגמרי במקרה, ממש בלי כוונה, הם בכלל התכוונו להגיע לחופשה בחרסון.
אנחנו ממש רגע לפני סיום. הגמר ההיסטורי, כמו כל גמר של "הישרדות", ישודר בשבת. דבר אחד אפשר לומר על העונה הזאת: זהות המנצחת לא באמת ברורה והפתעות בהחלט יתכנו. ועד אז, בפעם האחרונה לעונה זו, תהיו חזקים.