ג'וס ווידון שובר שתיקה: הבמאי בן ה-57 החליט להגיב לכל ההאשמות נגדו בנוגע להתנהגות שלו על הסט של "ליגת הצדק" וסדרת הדגל אותה יצר בשנות התשעים, "באפי ציידת הערפדים".
3 צפייה בגלריה
גג
גג
"לא איימתי על גל גדות" ג'וס ווידון
(צילום: AP)
בריאיון ארוך שסיפק ל"ניו יורק מגזין" ווידון דחה את הטענות של גל גדות (שגילמה את וונדר-וומן) לפיהן הוא איים על הקריירה שלה בזמן שהשניים היו על הסט של "ליגת הצדק", אותו הוא מונה לביים לאחר שזאק סניידר, הבמאי המקורי, נאלץ לפרוש מההפקה בשל טרגדיה משפחתית.
"אני לא מאיים על אנשים. מי עושה את זה?", ווידון אמר בריאיון. "אנגלית היא לא שפת האם שלה ואני נוטה להיות מתחכם בצורה מרגיזה בדיבור שלי".
ווידון טוען כי אמר לגדות שהיא תצטרך לקשור אותו למסילת רכבת לפני שהוא יחתוך סצנה שהיא רצתה להוריד, ושהשחקנית הישראלית הבינה זאת כאילו אמר שהוא מאיים לקשור אותה למסילה. בריאיון צוטטה גדות, שהגיבה: "הבנתי מצוין".
3 צפייה בגלריה
"הבנתי מצוין". גל גדות
"הבנתי מצוין". גל גדות
"הבנתי מצוין". גל גדות
(צילום: EPA)
בתחקיר שפורסם ב"הוליווד ריפורטר" לפני מספר חודשים נכתב שהפיצוץ הכי גדול בין השניים היה כשגדות סירבה להקליט שורות תסריט שהיא לא אהבה. עד ראייה סיפר שווידון אמר שנמאס לו ממנה. "הוא אמר לה שהוא הכותב ושהיא הולכת לשתוק ולהגיד את השורות שלה ושהוא יכול לגרום לה להיראות מטומטמת לחלוטין בסרט".
מקור אחר סיפר שגדות לא אהבה שהדמות שלה הייתה יותר תוקפנית מהדמות אותה גילמה ב"וונדר וומן". לפי הכתבה, גדות ופטי ג'נקינס, במאית הסרט, פנו אל מנהלי האולפן, האחים וורנר, כדי ליישב את הסוגייה הזאת.
הבמאי גם השיב למתקפה של ריי פישר (סייבורג) נגדו, שביקר אותו בחריפות בריאיונות לכלי תקשורת רבים, והכול החל בעקבות ציוץ שצייץ ביולי 2020. פישר טען שהתנהגותו של ווידון הייתה "מגעילה, מתעללת, לא מקצועית ופשוט לא מקובלת" ונאמר לו כי הוא החליט להבהיר את הסרט כי הוא לא אוהב את גוון העור שלו. דבריו הובילו לחקירה פנימית של האחים וורנר נגד ווידון. השחקן הרחיב על כך בריאיון שהעניק ל"הוליווד ריפורטר" באפריל 2021, במקביל ליציאת גרסת זאק סניידר ל"ליגת הצדק".
פישר סיפר שהביע את החשש שלו בפני ווידון על כך שדמותו מקבלת מעט מאוד זמן מסך, כשהבמאי ענה לו לכאורה: "זה מרגיש כאילו אני מקבל עכשיו ביקורת ואני לא אוהב לקבל ביקורת מאף אחד – אפילו לא מרוברט דאוני ג'וניור".
3 צפייה בגלריה
אמור היה להיות "הנוקמים" של DC. "ליגת הצדק", 2017
אמור היה להיות "הנוקמים" של DC. "ליגת הצדק", 2017
בלגן על הסט. מתוך "ליגת הצדק"
(באדיבות yes)
על כך הגיב ווידון בריאיון ל"ניו יורק מגזין" שהוא הבהיר את כל הסרט, כולל את הפרצופים של השחקנים, והוא דיבר על כך עם פישר במשך שעות. עוד טען כי הסיבה שקיצץ בסצנות בהשתתפותו של סייבורג הייתה כי "אין שום היגיון בסיפור שלו" ושהופעתו של פישר הייתה לא מספיק טובה. הוא דחה את טענותיו של פישר ואמר כי "לא הייתה בהן שום אמת".
"יש בדברים שלו כוונת זדון", תקף ווידון. "אנחנו מדברים פה על שחקן גרוע".
לפני כשנה הייתה זו כריזמה קרפנטר, מי שגילמה את קורדיליה ב"באפי ציידת הערפדים" ובספין-אוף "אנג'ל", שחשפה את מה שהתנהל לכאורה מאחורי הקלעים. קרפטנר טענה שווידון היה "אכזרי אליה באופן קבוע" ואף קרא לה שמנה כשהיא נכנסה להריון ושאל אותה אם היא "מתכוונת להמשיך עם ההיריון". שחקנים נוספים מהקאסט, כולל שרה מישל גלר, דייויד בוריאנז ואלייזה דושקו, הביעו בה תמיכה.
תחקיר שנעשה על ידי "וראייטי" אימת את דבריה של קרפטנר, כששחקנים נוספים שכיכבו לצידה טענו שווידון יצר על הסט מעין "פולחן אישיות עצמי" והתנהג בצורה מבזה ומזלזלת לאנשים שהוא לא חיבב.