רון שחר מרגיש שהוא שליח ציבור. זאת הסיבה שתראו אותו מגיב בעמודי אינסטגרם שונים לטובת "שיפור השיח", לדבריו. מבחינתו, החרמות על ילדים מתחילים ונגמרים בהורים שלהם. "בעידן הנוכחי של הרשתות החברתיות, שכולם נהיו עיתונאים וכותבי ביקורת, או מטנפים על בן אדם, אני רואה דברים נוראיים שכותבים על אנשים. ממש נותנים חוות דעת פסיכאטרית", הוא מסביר בריאיון לפודקאסט "מחוץ לפריים" מבית ynet radio.
"אני מנסה להילחם בלשון הרע. במקום מסוים, אני מרגיש שאני שליח ציבור. הכוח שאני מקבל נותן לי הרבה, גם ברמת העבודה שלי, ואני צריך להחזיר את זה. אני לא יכול לשדר נתק ולהסתכל על הציבור מהצד כאילו שאני מעליו. אני מודע לאחריות, מודע למילים, ולכן אני הרבה פעמים נכנס לתגובות שכותבים על מישהו. פעם היו סוקלים באבנים, היום לוקחים בן אדם וסוקלים אותו מילולית".
שחר מסביר כי בתו בת ה-12 לומדת בבית ספר אנתרופוסופי, שם נאסר על שימוש בטלפונים חכמים - אולם לדבריו זה לא מעלים את הבעיה. "שם זה קורה פנים מול פנים, שזה הרבה יותר קשה. יש לי חבר שהבן שלו עבר שלושה בתי ספר. לילדים אין עדיין את היכולת להבין כמה מילים יכולות לפגוע. ההבנה הזאת מתחילה מההורה, מהבית שאמור לשמש דוגמה ולשים גבולות".
שחר בן ה-52 נחשב לאחד השחקנים האהובים במדינה, כשבעשור האחרון בלט בעיקר בתור המנחה של תוכנית הטלוויזיה "המירוץ למיליון". אחרי שהתוכנית עברה מערוץ רשת לקשת - הודיעו לשחר כי הוא לא ימשיך להנחות את התוכנית. "לפני שבוע התקשרו אליי מההפקה ואמרו שבעקבות המעבר, קשת עשו את ההחלטה שלהם והם רוצים לבנות הכול מחדש. הוחלט שלא אמשיך להנחות את התוכנית, שהייתה אזור נוחות בשבילי", הוא מסביר.
4 צפייה בגלריה
השקה פאנץ'
השקה פאנץ'
רון שחר
(צילום: ענת מוסברג)
מה היה במהלך השיחה? מי התקשר? "הייתה הכנה, זה לא נפל עליי כרעם ביום בהיר. קיבלנו כבר טלפון שקשת בודקים וחושבים, שאולי זה הדבר הנכון לעשות מבחינתם וזה בסדר. אחר כך התקשר אליי המפיק של 'המירוץ' (עידו ברון, ר"ב), איש שאני מאוד אוהב. הבנתי כבר לפי הקול שלו שזו שיחה לא קלה עבורו. הוא אומר לי 'היי אהוב, לא יודע כל כך איך להגיד את זה. תשמע ניסינו וחשבנו, אבל בסופו של דבר נפלה החלטה שעושים הכול חדש'. הגיע בעלים חדש לחברה, והוא מחליט להחליף את הקודקודים, גם אם הם היו מצוינים וזה לגיטימי".
השיחה מגיעה זמן קצר לפני הפרסום של כותב שורות אלה על מחליפו המסתמן - השחקן יהודה לוי שינחה את "המירוץ למיליון".
איך הרגשת? "הלב נמעך. 'המירוץ' זה הבייבי שלי. כאילו לקחו לי תינוק מהידיים ואמרו לי תביא את התינוק, הוא לא שלך יותר. זה שבר נורא, כאב נוראי, אבל גם מקום לצמיחה. אין ברירה. הפורמט הוא לא שלי, הכסף שהולכים להרים עכשיו בהפקה הוא לא שלי, אני לא יכול להחליט בשביל אף אחד".
מה הדבר הראשון שאתה עושה אחרי? "בוכה. יושב ובוכה. לגיטימי. כאב. איבדת משהו, משהו שאתה מאוד אוהב לעשות, משהו שאתה מרגיש שגידלת אותו, שהיית חלק ממנו והוא היה חלק ממך, שהוא הזהות שלך. אתה בוכה כי כואב, ומאכזב, ופגוע והכל. אבל כן, זה מה שאני עשיתי".
היית מצפה להתנהלות אחרת? "לא. אני לא מצפה אף פעם מאף אחד לשום דבר. בכל מערכת יחסים שתעשה בחיים, בין אם זה מקצועית ובין אם זה אישית - אם אתה יכול להיפטר מהמילה 'ציפייה' אתה רק תצליח. כולל בזוגיות".
דווקא אתה, גרוש פעמיים, נותן טיפים לזוגיות? "היום אני די מומחה לדברים שצריך לעשות בזוגיות כדי שהיא תצליח, וזה אך ורק על סמך טעויות מהעבר. אני לא חושב שבן אדם שמצליח במשהו כל הזמן יכול בכלל להבין מה זה לא להצליח. מה צריך לתקן".
4 צפייה בגלריה
רון שחר ב"מחוץ לפריים" עם רן בוקר
רון שחר ב"מחוץ לפריים" עם רן בוקר
רון שחר ב"מחוץ לפריים" עם רן בוקר
(צילום: קובי קואנקס )
אז מה המתכון שלך לזוגיות? "אתה מכיר את המונולוג של מייקל ג'ורדן, שהוא זרק כל כך הרבה זריקות, והחטיא כל כך הרבה סלים, ונכשל כל כך הרבה פעמים - ורק בגלל שהוא נכשל הוא הצליח? אז אני רוצה להיות ג'ורדן בגרסה שלי. אני רוצה להיות ג'ורדן עם הבחירות שלי וההחלטות שלי והנפילות והקימות שלי. אין דבר כזה לא ליפול. לקום - יש כאלה שלא קמים. אז לא משנה כמה פעמים תפיל אותי - אני תמיד קם. כאב לי, התאכזבתי, בכיתי, התעצבתי, לקחתי סוף שבוע להסתגר בבית עם הכלבות שלי, לחבק אותן ולבכות, והן ליקקו לי את הפנים והדמעות".
"המירוץ למיליון" מאחוריך? "די מאחורי. אני במקום מסוים אפילו קרוב להגיד תודה. כתבו לי 700-800 הודעות בפרטי. התרגשתי מאוד, לא חשבתי שאני כזה קונצנזוס. גם אני ישבתי עם עצמי וחשבתי, 'רגע, אני רון מ'המירוץ', עשור שלם הייתי רון מ'המירוץ', לקחו לי את זה עכשיו'. ולרגע התבלבלתי ונבהלתי, חשבתי שלקחו לי את הזהות, אבל לא לקחו לי את מי שאני. יש הרבה מקומות טובים ואיכותיים שאני יכול לתת בהם את עצמי, ואני גם אעשה את זה".
אז בלי "המירוץ למיליון", רון שחר כבר מסמן את היעדים הבאים: הוא עובד על פורמט ריאליטי מקורי משלו, ובימים אלה מככב בסדרת הילדים המצליחה "שקשוקה" בכאן חינוכית. "הבת שלי מאוד רצתה שאני אשחק בסדרת ילדים ונוער", הוא מסביר את ההחלטה ומפרגן ליוצרי הסדרה. "זה כתוב אחלה, זה מצחיק וזה כיפי וזה מבוים יפה, הייתה חוויה ממש כיפית לשחק בזה".
עושה רושם ששחר מודע לכל מילה שיוצאת לו מהפה, וכתוצאה מכך הוא מבקש להודות שטעה על בימת תיאטרון בית ליסין בעבר, בעת שכיכב בהצגה "אפס ביחסי אנוש" וצעק על הבמה "יחי מנדלבליט", כשהיועץ המשפטי לשעבר הגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו. שחר הושעה, והיום הוא מודה שהעונש שניתן לו היה ההחלטה הנכונה. "הבמה היא לא שלי, הבמה היא של התיאטרון וזאת הייתה טעות לעמוד על הבמה ולהגיד דעה שלי".
4 צפייה בגלריה
גאלה גדולים מהחיים
גאלה גדולים מהחיים
רון שחר
(צילום: ענת מוסברג)
מה הדעה הייתה? "זה שאולמרט עמד למשפט כאחד האדם ושילם עבור עבירות שהוא עשה ולא טייחו את זה, זה שהוא בא ושילם על זה, הרגשתי שאני חי במקום בריא. אצל פוטין זה לא היה קורה, הוא היה לוקח את בית המשפט ומעמיד אותו מול כיתת יורים. אני שמח שאני חי במקום שכולנו שווים בפני החוק, לפחות כך אני מקווה וכך אני רוצה שיקרה".
מה עמדתך לגבי מה שקורה היום עם המהפכה המשפטית? ״עצוב. אני חושב שצריך רפורמה. אני לא נגד רפורמה, אני חושב שהדרך פה היא הבעיה, לא הצורך. זה שצריך שינוי אני לגמרי מסכים. אנחנו צריכים לעשות את ההתאמות, אנחנו כבר לא איפה שהיינו לפני 20 ו-30 שנה, וצריך למצוא את הדרך. אני לא חושב שצריך לעשות דברים בכוח. מה שמפחיד אותי עכשיו זה שאנחנו חס וחלילה נחווה אירוע בלתי הפיך בהפגנה, ואנחנו קרובים לשם". האזינו לפרק.
בכל יום חמישי בשעה 12:00 ב-ynet radio רן בוקר עם כל מה שלא בוער לתקשורת הישראלית לסקר
מחפשים המלצות האזנה או רוצים להמליץ על פודקאסטים שאתם אוהבים? הצטרפו לקהילת הפייסבוק שלנו פודקאסט להמונים