פסטיבל דוקאביב ה-25 יוצא לדרך ויתקיים ברחבי תל אביב בין ה-11 ל-20 במאי. אחרי שקיבלנו טעימה מהתוכנית הישראלית, היום (ה') נחשפו גם הסרטים הבינלאומיים שהתקבלו לפסטיבל במספר תוכניות, כולל התחרות הבינלאומית. ובנוסף אירועים מיוחדים ואורחים שינחתו בארץ, יזכו למחוות ויעבירו סדנאות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "20 ימים במריופול"
מתוך "20 ימים במריופול"
מתוך "20 ימים במריופול"
(צילום: Mstyslav Chernov)
אחד הסרטים המדוברים בפסטיבל השנה הוא "20 ימים במריופול", על צוות העיתונאים היחיד הנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית לאוקראינה, שמשתתף בתחרות הבינלאומית, כשהבמאית מסטיסלב צ'רנוב צפויה לכבד את ההקרנה בנוכחותה. מלבדו מתחרים גם "אפולוניה אפולוניה", זוכה פרס IDFA, שמתמקד בצעירה כריזמטית שגדלה בלב הבוהמה הפריזאית ומגלה את עצמה כאמנית וכאישה; "דבר מה שאינו במקומו" של הבמאי עטור הפרסים ניקולאוס גיירהאלטר, העוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים; "הזיכרון הנצחי", זוכה פרס השופטים בפסטיבל סאנדאנס, של מייטה אלברדי - על 25 על שנות אהבה עומדות למבחן כשזיכרונו של כתב פוליטי בכיר בצ'ילה הולך ומתפוגג; "הטירה", סיפורה של יוסטינה, שירשה את הטירה שבה שימשה כמנקה מגיל חמש; "נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה" על האמן שהיה גם נביא שחזונו הטכנולוגי רלוונטי היום יותר מתמיד; "עתיד מבטיח", על חלום חייה של ג'יזל המשותקת להיות מורה לאנגלית ולמצוא אהבה; "פרדייז" - כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם; "פרפרים מברזל", תחקיר יוצא דופן בעומקו וסגנונו מנסה לברר מי באמת הפיל את המטוס המלזי בקיץ 2014; "קוקומו סיטי", על ארבע טרנסג'נדריות שחורות בתעשיית המין האמריקנית שמספרות הכול; "תיאטרון של אלימות", על דומיניק אונגוון, שהיה ילד חייל בצבאו של ג'וזף קוני באוגנדה, קורבן ורוצח.
תוכנית המוזיקה השנה מספקת מבט רחב על שורה של יוצרים וסיפוריהם המרתקים. "Love to Love You, Donna Summer" - בתה של דונה סאמר מנסה לפענח את דמותה המורכבת של אמה; "ג'ואן באאז - אני רעש" על סיפור חייה של הזמרת הנפלאה הנשזר לצד תיעוד מסע ההופעות האחרון שלה; "ליטל ריצ'רד: אני הכל", סרטה של ליסה קורטס המציג שפע של חומרי ארכיון וראיונות (עם מיק ג'אגר, פול מקרטני, טום ג'ונס ואחרים), המשיבים לליטל ריצ'רד את מקומו הראוי בתולדות המוזיקה; "מיושה: קולה של הבוסה נובה" - סיפורה של מיושה, כוכבת הבוסה נובה שעל אף כישרונה העצום נותרה בצלם של ענקים; "משבר זהות ללילה אחד בלבד", הבמאי מרטין סקורסזה מספר את סיפורו של המוזיקאי והשחקן דייויד ג'והנסן; והסרט "פיאנופורטה" על מאחורי הקלעים של תחרות הפסנתר היוקרתית בוורשה ע"ש שופן.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ליטל ריצ'רד אני הכל"
מתוך "ליטל ריצ'רד אני הכל"
מתוך "ליטל ריצ'רד: אני הכל"
(צילום: LITTLE RICHARD I AM EVERYTHING Stills)
בין סרטי האמנות והתרבות ניתן למצוא את "וישניאק", על סיפור חייו העסיסי של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע מהולל ומי שתיעד את הרגעים האחרונים בחיי הקהילות היהודיות באירופה; "לרקוד את פינה" - 14 שנה לאחר מותה, יצירותיה של פינה באוש עדיין מלהיטות רקדנים צעירים ומגלות להם את גופם מחדש; "קארו וגוטליב: לקרוא כל עמוד", על העבודה המשותפת של שני ענקי הספרות התחקירן הפוליטי זוכה הפוליצר רוברט קארו והעורך בוב גוטליב; "ורמיר מקרוב" - ההכנות לתערוכת הענק של ורמיר בעיצומן, בזמן שמאחורי הקלעים מתחוללות סערות.
סרטים בולטים נוספים כוללים את "הכת שבקצה העולם", העוסק בכת היפנית שמאמיניה צברו נשק וגז לקראת יום הדין וביצעו את הפיגוע הקטלני ברכבת התחתית בטוקיו ב-1995; "המלכה של טיים סקוור", על צ'לי וילסון היהודייה שהקימה אימפריית בתי קולנוע לפורנו בניו יורק; "פטריק והלווייתנית", על מערכת היחסים של צלם ימי עם לווייתנים. "בובי ויין: הנשיא של כולם" - ראפר מקומי מצליח שצמח בגטו, הופך מזמר למנהיג וגיבור עממי כדי להשיב את הדמוקרטיה לאוגנדה. "סלבטורה: חלומות על נעליים" של הבמאי לוקה גוואדנינו, על מעצב הנעליים של כוכבות הוליווד סלבטורה פראגאמו; "קוראים לי אלפרד היצ'קוק" של מארק קאזינס, על הבמאי המהולל שמותחניו הבלשיים היו אבן דרך בקולנוע.
3 צפייה בגלריה
מתוך "הכת שבקצה העולם"
מתוך "הכת שבקצה העולם"
מתוך "הכת שבקצה העולם"
(צילום: Aum Shinrikyo Victims Support Organization)
בנוסף, לרגל חגיגות שנת ה-25 לדוקאביב, הוחלט לקדם תוכנית אקלים וסביבה ולתת לה במה מרכזית בפסטיבל תחת השם "דוקאקלים". במקביל, תתקיים לראשונה תערוכת מציאות מורחבת (XR) שתכלול 40 עבודות שנוצרו בטכנולוגיית מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) על ידי יוצרים ישראליים ובינלאומיים, אשר עוסקים בתמות של אקולוגיה, סביבה ויחסי אדם-טבע במטרה לספר את סיפורו של כדור הארץ בימים אלה.