שירות הסטרימינג ספוטיפיי חושף היום (ג') את רשימת האמנים והשירים המושמעים ביותר בישראל לשנת 2019 וקשה לומר שהיא מפתיעה. בזירה הלועזית, הישראלים לא שונים בהרבה מהשוק העולמי ואילו בשוק המקומי שולט אותו אמן כבר שנה שנייה. אולם, בעוד הישראלים אוהבים לשמוע יוצרות ומבצעות מחו"ל, בזירה המקומית ישנה נוכחות נשית דלה עד לא קיימת.
6 צפייה בגלריה
בילי אייליש ואריאנה גרנדה
בילי אייליש ואריאנה גרנדה
בילי אייליש ואריאנה גרנדה
(צילום: Rich Fury/GettyimagesIL, AP)
בגזרה הלועזית, האמנית המושמעת ביותר היא אריאנה גרנדה ומיד אחריה בילי אייליש שמחזיקה ב-6 מיליארד האזנות בשוק הגלובלי ואלבומה When we fall a sleep, where do we go - הוא האלבום המושמע ביותר בעולם השנה. במקום השלישי נמצא אד שירן ואחריו צועדת לא אחרת מלהקת קווין שזכתה לתהילה מחודשת השנה בעקבות הסרט "רפסודיה בוהמית". את החמישייה הראשונה סוגר פוסט מלון שעומד על 6.5 מיליארד האזנות בשוק העולמי. אחריהם, אפשר למצוא בסדר יורד את הביטלס, אמינם, שון מנדס, חאלד ודרייק.

בזירה המקומית: במקום הראשון, בדיוק כמו בשנה שעברה, נמצא עומר אדם, ושירו "יעשו לנו כבוד" נמצא במקום השמיני ברשימת השירים המושמעים. עדן חסון, שני ברשימת האמנים המושמעים, מצעיד שני שירים במקומות השני והשלישי ברשימת השירים - "אין יותר מועדונים" ו-"כפיות" בהתאמה. במקום השלישי ברשימת האמנים נמצא אייל גולן ואחריו עידן רייכל, וישי ריבו סוגר את החמישייה הראשונה. האישה הראשונה והיחידה ברשימה היא עדן בן זקן במקום השישי ואחריה בסדר יורד: איתי לוי, רביד פלוטניק, שלמה ארצי ודניס לויד - שהשיר שלו Never Go Back הוא השיר המושמע ביותר בישראל בשנה האחרונה.
במקום הרביעי ברשימת השירים הישראלים המושמעים נמצא הדואט של אייל גולן ובניה ברבי - "ממה את מפחדת", אחריו איתי לוי עם "קירות", ואז הלהיט "יאסו" - של עדן בן זקן, סטטיק ובן אל וסטפן לגר. בהמשך הרשימה נמצא אליעד עם "מסע", ישי ריבו במקום התשיעי עם "לשוב הביתה" וגיל ויין ורון בוחניק סוגרים את רשימת עשרת השירים המושמעים עם "צבעים".
ספוטיפיי הושקה בישראל במרץ 2018, כך ששנת 2019 היא השנה המלאה הראשונה של שירות הסטרימינג בארץ. והשיר הלועזי המושמע ביותר השנה שייך לקמילה קביו ושון מנדס - Señorita, שעומד על למעלה ממיליארד האזנות ברשימה העולמית. שיתוף הפעולה הזוגי השני שכיכב השנה, זה של ליידי גאגא ובראדלי קופר - Shallow - נמצא במקום השביעי.
במקום השני נמצא 7Rings של גרנדה, כאמור, הזמרת המושמעת ביותר ובמקום השלישי Soldi של מחמוד - להזכירנו שהשנה גם אירחנו בישראל את האירוויזיון. במקום הרביעי Bad Guy של בילי אייליש שמחזיק כמעט מיליארד האזנות במצעד הגלובלי, שם הוא צועד במקום השני. ואחריו הדואט של אד שירן וג'סטין ביבר, I Don't Care, ו-Happier של מרשמלו. השיר המדובר ביותר השנה שגם שבר כמעט את כל השיאים האפשריים - Old Town Road של ליל נאס אקס ובילי סיירוס צועד במקום השמיני.
6 צפייה בגלריה
עומר אדם בהופעה
עומר אדם בהופעה
עומר אדם בהופעה
(צילום: יאיר שגיא)

באופן מפתיע, לזמרת העשור של טקס פרסי המוזיקה, טיילור סוויפט, אין נציגות ברשימת האמנים או ברשימת השירים. אמנית נוספת שנעדרת מרשימות ההשמעה הישראליות אבל מובילה את הרשימות הלועזיות היא ליזו, שלצד בילי אייליש מובילה את המועמדויות לטקס פרסי הגראמי הקרוב. וכאמור, נעדרות מהרשימה הישראלית כל המוזיקאיות הישראליות פרט לבן זקן.