אחרי משפט ארוך במיוחד וסאגה שהסתיימה בהרשעתו של השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70") בשני מקרי אונס, שרליין אולמדו, שופטת בבית המשפט העליון בלוס אנג'לס, גזרה עליו את העונש המקסימלי הקבוע בחוק - 30 שנה בכלא.
1 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון
(צילום: AP)
השחקן, ששהה במעצר מחודש מאי האחרון, ישב באולם בזמן ששתי הנשים שהוא אנס, דיברו. "אתה אנסת אותי. אתה גנבת ממני", אמרה אחת מהן עוד לפני שהוקרא גזר הדין. "זה בדיוק מה שאונס אומר - גניבה של הנשמה. אתה מעורר רחמים, מופרע ואלים לחלוטין. העולם הוא מקום טוב יותר כשאתה יושב בכלא".
על פי כתב התביעה, השחקן אנס שלוש נשים, בהן את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצה עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון בן ה-47, שזכור כהייד בתוכנית "מופע שנות ה-70", טען במהלך המשפט לחפותו ועורך דינו גרס שכל המעשים היו בהסכמה.
ההגנה ביקשה בתחילה משפט חוזר ולאחר מכן בדקה אפשרות להקל בגזר הדין במטרה שהעונש יהיה בין 15 שנים למאסר עולם, כשדרישת התביעה הייתה ל-30 שנה בכלא, העונש המקסימלי הקבוע בחוק - גזר הדין שבסופו של דבר נקבע על ידי השופטת אולמדו.
בחודש יוני האחרון מסטרסון הורשע כאמור בשני סעיפים של אונס אחרי שבחודש נובמבר האחרון רוב חבר המושבעים הצביע לזיכויו מכל שלושת הסעיפים. במהלך המשפט הראשון שנערך באוקטובר 2022, אחת המתלוננות מסרה את עדותה הראשונה ופרצה בבכי בעת ששחזרה את גרסתה לאירועים שהתרחשו בשנת 2003. "התעוררתי במיטה של מסטרסון כשהוא מעליי וחודר לתוכי", העידה המתלוננת, שביקשה להישאר בעילום. "לא יכולתי לנשום. הוא לחץ ממש בכוח, חשבתי שאני עומדת למות".
במשפט נגדו העידו המתלוננות כי הרגישו חלשות ומטושטשות בעקבות משקה שהכין להן מסטרסון, אך התובעות לא טענו באופן רשמי שהשחקן הכניס משהו לשתייה שלהן. בדצמבר 2022 הוכרז על פסילתו של המשפט ונקבע משפט חוזר, לאחר שהמושבעים לא הגיעו להחלטה פה אחד, ואף נטו לזיכויו בכל אחד משלושת הסעיפים בהם הוא מואשם.
במשפט החוזר, שנפתח במרץ 2023, התביעה שינתה את גישתה ונטען כי "הנאשם סימם את קורבנותיו כדי להיות בשליטה", כאשר התובעת הראשית הוסיפה ואמרה: "הוא עושה זאת בשביל לשלוט בהן פיזית, לקחת מהן את היכולת להסכים".
מסטרסון שיחק בין 1998 ל-2006 בסדרה הפופולרית "מופע שנות ה-70" לצד כוכבים כמו מילה קוניס ואשטון קוצ'ר. כמו כן, הוא כיכב יחד עם האחרון בסדרה "החווה" של נטפליקס, עד שפוטר ב-2017 בעקבות ההאשמות שאנס ארבע נשים. בתגובה לכך, טען כי "רשויות החוק חקרו את הטענות הללו לפני למעלה מ-15 שנה וקבעו כי הן חסרות ראיות". ב-2020 נעצר לראשונה באשמת שלושת סעיפי האונס של שלוש הנשים.