בשיתוף מפעל הפיס
בשבת, 7 באוקטובר, הייתה סמ"ר עדן אלון לוי ז"ל, מ"כית טירונים בבא"ח זיקים, בתורנות סוף שבוע בבסיס. סמוך לשעה שש בבוקר היא עלתה לשמירה בעמדת הש"ג לצד חייל טירון מפלוגתה. כ־20 דקות לאחר תחילת המשמרת, החלה מתקפת מחבלי החמאס על הבסיס. עדן תפקדה בקור רוח. היא שלחה את הטירון שלידה להזעיק עזרה ולהורות לשאר הטירונים להתחבא באזור מוגן.
עדן נפלה במהלך הקרב ההרואי, יחד עם לוחמות ולוחמים מסגל הבסיס. במותם הצילו מספר רב של טירונים וחיילי מנהלה, ומנעו כנראה את כיבושו של הבסיס על ידי מחבלים. "אי אפשר להגיד שהופתענו", אמרה אמה ענבר. "זה הבית שהיא גדלה בו. עדן הייתה עם המון עוצמה פנימית, המון נחישות. כשהיא החליטה לעשות משהו היא עשתה אותו עד הסוף, לא הפתיע בכלל".
עדן מהיישוב נירית עמדה לצאת למיונים לקורס טיס, אבל יותר מהכל היא אהבה לרקוד. באחד מריקודי הדואט שלה בקבוצת המחול, היא רקדה לצלילי "באת לי פתאום" של הזמרת קרן פלס.
2 צפייה בגלריה
עדן אלון לוי
עדן אלון לוי
סמ"ר עדן אלון לוי ז"ל
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא. קרן פלס פגשה את ענבר אלון לוי, אמה של עדן, ואת נופר, אחותה. לכבוד עדן הגיבורה שרה פלס באולפן את "באת לי פתאום".
קרן פלס סיפרה שהשיר נכתב בהתחלה "באת לי פתאום" בלשון זכר ולא נקבה. "לא ביצעתי אותו שנים, ואז יום אחד הבנתי שאני צריכה לשנות השיר הזה ל'באת לי פתאום' בגלל הכוח של נשים", היא משתפת. "זה בדיוק מה שקורה פה עכשיו בנסיבות מאוד קשות, כשיש שכול ואובדן גדול ומתגלה גבורה של אישה צעירה כל כך".
2 צפייה בגלריה
סמ"ר עדן אלון לוי וקרן פלס
סמ"ר עדן אלון לוי וקרן פלס
סמ"ר עדן אלון לוי ז"ל וקרן פלס
בשיתוף מפעל הפיס
פורסם לראשונה: 08:00, 04.01.24