בוקר טוב לכולכם ובהצלחה לדיירת החדשה בבית, מזוודת מיליון השקלים שקיבלה אקווריום משלה ובמשך השבועיים וחצי האחרונים לעונה היא תוכל לצפות בדיירים מקרוב, לנהל איתם שיחות מבעד לזכוכית, לפלרטט עם טליה, לצווח על נתנאל, לחפור לשחף ובסוף להחליט למי היא רוצה ללכת. בהתחשב בשוק האינפלציוני הנוכחי, אל תתפלאי אם תצאי מהבית כשאת שווה קצת פחות מאיך שנכנסת, ראי מקרה דיאן.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
שלושה דיירים סיימו את העונה שלהם אמש (שבת) בהדחה המשולשת ועברו ישירות לשלב ההשקות וראיונות המגזין. לא צריך להיות מתמטיקאי מחונן כדי להבין שהמכנה המשותף בין שני מודחים לפחות, שרין ואופק, הוא הבאמפר שהם היוו במערכת היחסים המתהווה של שחף וטליה. שרין כבר הייתה במסלול האל-חזור ל"טרלול" בעקבות האובססיה שלה לשחף, והנוכחות שלה הפריעה לטליה להתמסר לבחור. אופק הסתובב בבית כמו אנדרטה מהלכת לבחירה הלא נכונה שלה בתחילת הדרך, כלומר בחירה בבחור שהתמסר מהר מדי ולא השאיר מרווח נשימה לשלב שהיא הכי אוהבת – פלירטוטים וכיבושים. מה היה חלקה של מרינה בסיפור והאם יש לה קשר לנרטיב הזה, אין לי מושג. אין מנוס אלא מהנחה זהירה שלא הכול בבית סובב סביב טליה, בניגוד למה שסבור חלק עצום ממצביעי "האח הגדול".
על שרין ומרינה אין בי צער. שרין לא הצליחה להוות קולב ראוי לעלילה גם כשפרקים שלמים נתלו עליה באופן מאולץ. מרינה הצחיקה אותי מדי פעם אבל יחסית למיתוג שלה – לסבית שעלתה לארץ לא מזמן וניסתה להיטמע בתרבות זרה – והקשיים שהתמודדה איתם, היא הייתה פרווה לחלוטין והסתפקה בהיותה דמות משנה שמרימה לנתנאל.
אופק לעומת זאת, זה סיפור אחר. בכל עונה כמעט יש את הדייר (או הדיירת) שנבלעים בסיפור של מישהו אחר במקום לשחק בתפקיד הראשי בסיפור של עצמם. לאופק היה ועדיין יש הרבה מה להציע כדמות בבית, אבל האינטראקציה מול טליה שיבשה לו את הנרטיב לחלוטין, והוא כנראה צעיר מכדי לשמור על הציר שלו ולא להיסחף אחרי עלילות משנה. וכש"האח הגדול" מגבה את המגמה הזאת ומדיר אותו כמעט לחלוטין מהפרקים, אפשר להבין איך הוא נעלם מהתודעה. גם כשלוקחים בחשבון את כל אלה, עדיין בלתי סביר בעיניי שאילנה, דרור או נתנאל - אזהרת הטריגר המהלכת - קיבלו יותר קולות ממנו בהצבעה הזאת, בהתחשב בדפוס ההדחות עד כה. עם כל ההסתייגות שלי מאופק הצטערתי שהוא יצא מהבית ועוד יותר הצטערתי על האופן שבו הוא יצא מהבית. מה בער לאח הגדול להוציא את כל הדיירים לחצר ולשלוח את אופק על קרחון החוצה, מבלי לתת לו הזדמנות להיפרד ממישהו חוץ מדניאל? האבנט דה טול פיפל סאפרד אינאפ?
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
האינטראקציה מול טליה שיבשה לו את הנרטיב לחלוטין. אופק יוצא מבית "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
ההדחה הזאת משאירה אותנו בעיקר עם דרמת הבית, להלן היחסים של טליה ושחף. עד כה הרעיון של דחיית מימוש היחסים התאים לטליה מאוד – פלירטוט נצחי הוא הרבה יותר מפתה ומקסים ממערכת יחסים של ממש. כיבוש לשם הכיבוש מאבד את המשמעות שלו ברגע שהוא מקבל גושפנקה, והכיבוש, כמו שאנחנו יודעים, משחית. האיטיות והאדישות של שחף התאימו לטליה מאז ומעולם. הוא שיתף פעולה עם הפלירטוטים והסכים, בניגוד לאופק הלוחץ, להשאיר את היחסים בחצי כוח. אלא שגם מערכת יחסים כזאת לא יכולה להישאר אטרקטיבית לנצח, גם לזה מתרגלים בסוף.
המצב כרגע הוא שטליה עוד מנסה לשלהב את עצמה עם השערות על זה ששחף לא באמת מרגיש אליה אלא מביים פריימים למצלמה, אבל בפועל הם עוברים לאט ובטוח לשלב של מערכת היחסים שבה האופי של כל הצדדים מחליף את מקומה של הפנטזיה וההשלכה. כלומר הם מנהלים ויכוחים על מערכת יחסים שאינה קיימת בפועל, ודיונים מסוגת "האם תבוא לראשון או להרצליה או לג'אסר א-זרקא או לא בכלל". "האח הגדול" אולי הניח בתמימותו שכשהוא יסיר את אבני הנגף במערכת היחסים של טליה ושחף היא תפרח ויהיה לו מה לשדר, אבל האמת היא הפוכה: מערכת היחסים של שחף וטליה זקוקה לכמה שיותר מהמורות כדי להישאר בשלב ההתחלתי שלה כמה שיותר זמן, וגם זה, באופן בלתי נמנע, יבאיש בסוף.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
גם זה יבאיש בסוף. טליה ושחף בבית "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אחד הדברים היפים בבית האח הגדול הוא שהוא מאפשר לך, או יותר נכון מאלץ אותך, להיות בקשר קרוב עם אנשים שהם לא המיליה שלך, ואפילו כאלה שחטאו לך לא פעם. אתה חייב ללמוד לסלוח אחרת לא יישארו לך אנשים לדבר איתם בבית, אתה חייב להבין בלית ברירה את האדם שבחיים האמיתיים כבר היית מזמן חותך ממנו, לקבל אותו בכל מיני גרסאות. היחסים של בר וטליה הם סוג של התפתחות כזאת בעיניי, והם חלון הצצה מעניין לקשר בין שני טיפוסים מנוגדים והסקאלה שעליה הוא נע. "האח הגדול" בחר לצמצם אותן לסיפור על נשים שרבות על אותו גבר (וגם זה חזר אליו בבומרנג כשהכניס, מבלי להתכוון, את הזוכה של העונה, אם לסמוך על הסקרים) אבל הריב ביניהן היה עוד נקודת חיכוך עם סאבטקסט וטקסט.
לטליה ובר, שתי נשים חכמות ובעלות יכולת העמקה, יש לא מעט רגעים מעניינים ביחד שהפרקים לא טורחים לדגום. בר, לרוב טיפוס חד ורהוט, לא הצליחה למקד את הטענה שלה מול טליה בנוגע לריזלות, מפני שהקורבנות של טליה אכן חמקמקה וצלופחית, והתסכול הזה זירז את ההידרדרות של בר לצרחות ולאיבוד שליטה. מבלי להיכנס לשאלה מי צודקת בריב ומה בעצם הייתה הטענה של בר מול טליה, האופן שבו בר מתווכחת לעולם לא ייתפס כמוצדק, והוא לנצח יוציא אותה המפסידה בכל ויכוח. כמו קאזם, גם אצל בר הנטייה הזאת היא דיל ברייקר. היא כמו אידרת העצם שמקשה על הצופים לעכל את שניהם בשלמותם. מצד שני, אם קאזם לא היה מושך ויורק אש, ספק אם היינו רואים אותו בכלל בפרקים, וההפסד כולו שלנו.
4 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
חלון הצצה מעניין לקשר בין שני טיפוסים מנוגדים. בר וטליה מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
בפרק הבא: שחף וטליה חותמים על הסכם ממון. תהיו חזקים.