בוקר טוב, כלונסאות מיינדפולנס שכמוכם. אחרי רעידת האדמה שבה הודחה דיאן (לא לפני שסיפקה את המשפט האלמותי "בנאדם ששלם עם עצמו לא מייצר אנטגוניזם"), נפרדנו אמש (א') מדנה, הבחורה שנכנסה כדי לרכב על רומן עם דניאל אבל הודחה במילוי תפקידה כפקודה בפלוגה של בר כהן. קשה, קשה לכתוב על דנה, מהסיבה הפשוטה שהיא לא הייתה קיימת בפרקים למעט הטחות זעם אקראיות או שרבובי שפתיים בפרצופם של דוד או אופק. הקרב האחרון שלקחה בו חלק היה על התור במקלחת, אבל אפילו שם היא נדחקה לדרגת שחקנית משנה אחרי שריוואה השתלטה על המערכה. היא הודחה אל עולם שכולו הפסקת אש ויכולה להתנחם בזה שהיא לפחות יצאה אליו נקייה ומקולחת. יום אחד יכינו הדיירים ספר חוקים של הבית ונוהל מקלחת יקרא על שמך.
בהתחשב באלפי האנשים שמשוטטים כרגע בבית, אני מוכנה להמר שלא נרגיש בחסרונה של דנה. יחד עם ליה, דוד, לירן, דרור ומשה, דנה היא לא יותר מבשר לתותחים שתפרנסנה את ההדחות הקרובות. אנחנו כבר 60 יום אל תוך העונה והבית עדיין עמוס לעייפה בדיירים, מה שבטח משבש את הנרטיב הטבעי של הפורמט. בזמן הזה כבר היינו אמורים להיות בשלב האינטימי, זה שבו הדיירים מעטים יחסית ואין להם לאן ואל מי לברוח. עכשיו אנחנו מפוטמי כניסות, ובהתאם העריכה נכנעה ופשוט מדלגת לחלוטין על מערכות היחסים של הדיירים החדשים. הם צצים רק כשהם מעצבנים את הוותיקים. לפעמים נדמה לי שהאח הגדול בחר לכניסה השנייה דיירים אנמיים בכוונה, כי הליהוק של דיירי הכניסה הראשונה היה כל כך טוב, שהוא לא רצה לשבש את הדינמיקה הראשונית ביניהם. זאת כלומר, אם הייתי חושדת בו שהוא מתוחכם מספיק, מה שאני לא.
גם האח הגדול הבין שניפוי הוא כורח המציאות, והשבוע ארבעה אנשים יצאו מהבית (ואני רוצה לקוות שגם לא יחזרו אליו, כן? אבל עם הניסוחים החמקמקים האלה קשה לדעת). אני מתארת לעצמי שמי שישלם את המחיר יהיו ליה, לירן, דרור, משה ודוד, שגם יסיים אחת ולתמיד את סאגת הבישולים ההזויה הזאת (אלוהים שישמור, כמה קשה להרחיק בנאדם אחד מהמטבח?). זה לא בהכרח אומר שנקבל פרקים יותר מעניינים, וכן, שרין, אני מסתכלת עלייך. שרין מפטרת את משה. שרין עדיין להוטה אחרי שחף. שרין בוכה בחדר האח. שרין צועקת. שרין מגנה על משה. שרין משחררת את משה ואז מקטרת שהוא משוחח עם דיירים אחרים. שרין לא מדברת עם משה. והשאלה בעינה עומדת: למה שרין?
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
שרין, מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
גם בחירתה של סופי לא הייתה מעניינת אף אחד אם סופי הייתה טיפוס משעמם, קורבני ונטול כריזמה כמו שרין. מצטערת, שרין היא הביצה שהתחפשה. היא לא מצליחה לייצר אצלי עניין בדילמות שלה, לא משנה בכמה דקות מסך תפנקו אותה בכל פרק. הלאה, אפשר להתפזר, אין פה שום דבר מעניין. במקום זה הייתי שמחה לקבל קצת הבהרות על הצ'ילבות, אופק וטליה. הסכסוך עם אופק הפך את טליה לדיירת מבודדת, שמנהלת מערכות יחסים מאוד עמוקות עם איילנר ופס תוחם. האקורד האחרון שקיבלנו היה האשמה קולנית ולא אופיינית של טליה כלפי אופק שכל ההערות שלו הן מקטינות ומתנשאות.
אני לא תמימה. אני יודעת שלאופק יש נטייה לקנטרנות, התנהגות מוזרה אצל אדם שמעיד שהוקטן לא פעם בחייו על ידי הסביבה. העקיצה שהוא שיגר אל טליה ("האקסית שלי יפה פי ארבע ממך") היא הערה שנועדה להקטין ולפגוע במקום הרגיש אצל טליה, המראה שלה. דינה סיכמה את זה באופן הכי מדויק: התכוונת להצחיק? ובכן, זה לא מצחיק.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
טליה, מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך)
אני יודעת גם שבניית המותג של טליה מבוססת על התמסכנות והתייסרות עצמית. זה לא מקרה שהיא נטולת חברות וחברים בבית. אפילו דינה, האישה שכל אסופי שנקלע לדרכה מאומץ על ידה לאלתר - ואולי האישה היחידה בבית שמסוגלת להתעלות מעל ריבי המקלחת ולראות נכוחה - לא נותנת לה חסות. אין לי מושג למה. כי במקום שיראו לנו את המקומות שבהם אופק באמת מקטין ומתנשא, או משהו שייתן קצת בסיס למערכת היחסים שלו עם טליה, שלא יצניח אותנו לסיטואציות מהאמצע או מהסוף, אנחנו נאלצים לצפות בנתנאל חורז חרוזים של כיתה מאותגרת בחדר האח.
ואני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לציין שחדר האח בעונה הזאת התייתר לחלוטין. אין לי מושג איפה זה השתבש, אולי אלו הדיירים שמדקלמים את מה שהם חושבים שמצופה מהם, אולי זה האח הגדול שהפך מאוזן קשבת לגורו עצות והעצמה אישית. כך או כך, הכול שם צפוי, בנאלי וחסר ברק. זה הזמן לבדק בית יסודי או לשחרר. 60 יום אל תוך העונה, עדיין לא סימנתי לעצמי פייבוריט מובהק, ובמובן מסוים זה דווקא סימן טוב, משום שזה אומר שיש יותר מאדם אחד שלא אתאכזב אם הוא יזכה. אחד מהם הוא שחף "תבחרי מצלמה", שתופס יותר ויותר מקום בפרקים. אני בעד. ונסיים במילותיה של דינה (אני מנשקת את ידייך) לאופק: האמת לא תמיד חייבת להיאמר. תהיו חזקים.