פחות מיממה לאחר הודעת שר הבריאות יולי אדלשטיין על פתיחת המועדונים והברים בכפוף לתו הירוק, הגיעו היום (ב') לאולפן ynet שאול מזרחי, הבעלים של מועדון ההופעות בארבי, ושלומי דיין, יו"ר איגוד הברים והמועדונים, לשיחה על האתגרים הצפויים נוכח הפתיחה המשותפת. צפו:
במהלך השיחה, השניים מתחו ביקורת על קצב קבלת ההחלטות, שלא מאפשר לדבריהם היערכות ראויה. "הגדילו לנו את המינון ל-500 איש בשלבים הראשונים", קבל מזרחי, "אבל קצב ההחלטות הוא מטאורי... אם לפני כמה ימים הודענו לקהל דבר X, היום אנחנו מודיעים לו דבר Y. בשבוע הבא יתחילו המועדונים, מה שאומר שמופעי הישיבה יתבטלו באופן אוטומטי ויהפכו להיות מופעי עמידה. אנחנו בקצב מתגלגל כל כך גבוה וגדול שנוצר מצב שאנחנו לא עומדים בקצב של קבלת ההחלטות".
2 צפייה בגלריה
שאול מזרחי
שאול מזרחי
שאול מזרחי
זה נראה שאתה קצת לחוץ מקצב ההחלטות המהיר הזה. "מצד אחד את אומרת לקהל 'תשמעו, בואו נבטל לכם כרטיסים כי אין לכם תו ירוק ואין אפשרות להתחסן במהירות שיא ואין אפשרות להיבדק'. מצד שני אתמול התבשרנו שכבר יש בדיקות מהירות. הקצב הוא מטאורי, אתמול היינו אמורים לעשות מופע בישיבה, ועוד זמן קצר זה יהפוך לעמידה - כי אם במועדונים יעמדו וירקדו, אז גם אנחנו נעבור לפאזה הזאת".
בהינתן מופעי עמידה עם התקהלות, כמו שאנחנו מכירים ממועדונים, תוכל לשמור על ההנחיות? שמירת מרחק ומסכות? "בואי נשים את הדברים על דיוקם: אם אנחנו עם תו ירוק וכולם מחוסנים או מחלימים, ויש גם בדיקות מהירות, אני לא חושב שצריך לשמור על ריחוק. תסבירו לי את ההיגיון מאחורי כל דבר הזה. עם כל הרצון הטוב לא נוכל לשמור על ריחוק ב-100 אחוז, ואם אני אגיד לך שכן, אגיד שאנחנו משקרים".
אז אנחנו נראה הופעות כמו שראינו לפני הקורונה? "לא, אנחנו לא נראה את זה כיוון שיש פה חיסונים. חבר'ה, תפסיקו להלחיץ את הציבור הרחב. יש כמות של מתחסנים. אנחנו רואים ירידה דרסטית בתחלואה במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
מחאה חתונה אמנים בארבי הבארבי 17.6.20
מחאה חתונה אמנים בארבי הבארבי 17.6.20
"שיפסיקו להפחיד אנשים ממקומות סגורים". מועדון הבארבי
(צילום: רז גרוס)
אבל לפי ההנחיות, עדיין חובה לעטות מסכה. "אנחנו תוך כדי תנועה מבינים שהשד כבר לא כזה נורא, ואפשר רגע להוריד הילוך ולפתוח את השוק טיפה יותר... הגיע הזמן שיחזירו את האנשים לשגרה, ושיפסיקו להפחיד את האנשים ממקומות סגורים". מזרחי מוסיף: "להזכירם, לא נגענו במעליות בגלל שהלחיצו אותנו. הגיע הזמן שיורידו את גובה הלהבות. אני מבין ששעתם היפה של הפרופסורים הולכת ונשחקת ונגמרת, תודה לאל על כך. הם יחזרו סוף סוף למעבדות, לבתי החולים, ובשעה טובה אפשר לחזור לשגרה".
בוא נדבר על מה ריאלי ומה לא. פרופ' רהב אמרה שהיא תשמח שכולם יהיו עם מסיכות, האם זה ריאלי? שלומי דיין: "תראי, בסוף זה עניין של הציבור. אני חייב להודות שיהיה לנו קשה לאכוף את זה. אנחנו נהיה שם, אנחנו נציב יותר סדרנים מבדרך כלל, אנחנו נעיר לאנשים בלי מסיכות. אבל בסופו של דבר זה עניין של הציבור והוא שומע אתכם כל היום בתקשורת ושומע את הפרופסורים ושומע את הדגש. אני מקווה שאנשים יוכלו להפנים. אנחנו לא יכולים להיות השוטרים של כל הציבור, אנחנו כן נעשה את המיטב כדי לעמוד בהנחיות".