לורטה לין, אחת מכוכבות מוזיקת הקאנטרי הגדולות, הלכה אמש (ג') לעולמה בגיל 90 בטנסי. "אמא היקרה שלנו, לורטה לין, נפטרה בשלווה הבוקר, 4 באוקטובר, בשנתה בביתה בחווה האהובה שלה בהוריקן מילס", נכתב בהצהרה מטעם משפחתה.
3 צפייה בגלריה
לורטה לין
לורטה לין
לורטה לין
(AP Photo/Christoper Berkey, File)
לין זכורה רבות בשל האוטוביוגרפיה שלה Coal Miner's Daughter, הקרויה על שם אחד מלהיטיה, שאף עובדה לסרט. "בתו של כורה פחם" (1980), בכיכובה של סיסי ספייסק שזכתה באוסקר על התפקיד, תיאר את סיפור חייה של הזמרת שהחל בילדותה כבת למשפחה קשת יום והפיכתה לזמרת מפורסמת בכל ארצות הברית.
עוד במדור מוזיקה:
לין, שגם ידועה רבות בזכות העובדה שכתבה רבים משיריה, נחשבה בשנות ה-60 לזמרת הקאנטרי הבולטת ביותר במצעדי הלהיטים ובשנות ה-70 היא נחשבה שנייה רק לדולי פרטון.
הזמרת נולדה בשם לורטה ווב בקנטקי, בשנת 1932, למשפחה בת שמונה ילדים ואב כורה פחם. היא נישאה בגיל 15 לאוליבר לין בן ה-21, חודש לאחר שפגשה אותו. למרות שנודע כי הוא בגד בה ונאבק באלכוהוליזם, בני הזוג נשארו יחד 48 שנים, עד למותו ב-1996. לזוג שישה ילדים משותפים.
אוליבר קנה ללין גיטרה כמתנת יום נישואין בתחילת שנות ה-50 והיא הקימה להקה עם אחיה. תוך זמן קצר החלה לכתוב שירים משלה והוציאה את סינגל הבכורה שלה, I'm a Honky-Tonk Girl, בשנת 1960. הוא שוחרר בלייבל עצמאי קטן, והיא ואוליבר שיווקו את הסינגל בעצמם ונסעו מתחנת רדיו אחת לאחרת. השיר נחל הצלחה ודורג במצעדים ברחבי ארצות הברית.
3 צפייה בגלריה
לורטה לין
לורטה לין
לורטה לין
(AP Photo)
רבים משיריה, כמו גם שירה הראשון, תיארו לעתים קרובות נשים שבורות לב ומערכות יחסים בעייתיות. אחד מלהיטיה הגדולים הוא Fist City, שנכתב כמעין איום על נשים שלא להתקרב לבעלה. בנוסף, שירה The Pill שהוקלט בשנות ה-70, תיאר אישה המרוצה מכך שהיא יכולה סוף סוף לשלוט ביכולת שלה להיכנס להיריון. השיר עורר מחלוקת רבה, במיוחד בהתחשב בז'אנר המוזיקלי שנחשב שמרן, אך הוא זכה להצלחה רבה ודורג במצעד הבילבורד.
החל משנות ה-80, הוציאה לין שירים בקצב איטי יותר, אבל היא זכתה לאהדה מחדש ב-2004 עם האלבום Van Lear Rose, שהופק על ידי ג'ק ווייט, סולן הווייט סטרייפס. גם ב-2016 הוציאה אלבום שזכה להצלחה רבה וכלל דואטים עם ווילי נלסון ואלביס קוסטלו. האלבום האחרון שלה הוא Wouldn't It Be Great מ-2018.
3 צפייה בגלריה
לורטה לין
לורטה לין
לורטה לין
(Photo by Rich Fury/Invision/AP, File)
דולי פרטון, חברתה של לין, פרסמה הצהרה ברשתות החברתיות, "אני כל כך מצטערת לשמוע על אחותי, חברתי לורטה". עוד כתבה, "היינו כמו אחיות כל השנים האלו בנאשוויל והיא הייתה אדם נפלא. היא הייתה כישרון נפלא, היו לה מיליוני מעריצים ואני אחת מהם. אני מתגעגעת אליה מאוד כמו כולנו. תנוח על משכבה בשלום".
השחקנית סיסי ספייסק ספדה גם היא לזמרת, "היום הוא יום עצוב. העולם איבד בן אדם מפואר. לורטה לין הייתה אמנית גדולה, חלוצת מוזיקת קאנטרי חזקה וחברה יקרה. אני שבורת לב. תנחומיי למשפחתה הנפלאה, לחבריה ולמעריציה הנאמנים", אמרה ספייסק בהצהרה ל-CNN.