ערב סוער בפסטיבל ונציה: סרטו החדש של וודי אלן זכה אמש (ב') למחיאות כפיים סוערות בתום הקרנת הבכורה של סרטו החדש, כשבמקביל מחוץ לאולם התקיימה מחאה נגד הבמאי בן ה-87.
1 צפייה בגלריה
וודי אלן ואשתו סון-יי פרווין בפסטיבל ונציה
וודי אלן ואשתו סון-יי פרווין בפסטיבל ונציה
וודי אלן ואשתו סון-יי פרווין בפסטיבל ונציה
(Pascal Le Segretain / Staff / Getty Images)
Coup De Chance, סרט המתח החדש ודובר-הצרפתית של אלן, סרטו ה-50 במספר, זכה לביקורות המשבחות ביותר להם זכה הבמאי בעשר השנים האחרונות, מאז "יסמין הכחולה". בתום ההקרנה נעמד הקהל ומחא כפיים במשך כשלוש דקות, בטרם אלן החל לעזוב את האולם. גם מחוץ לאולם הקולנוע, עם הגעתו למקום יחד עם אשתו סון-יי פרווין, זכה אלן לקבלת פנים נלהבת ומחיאות כפיים על השטיח האדום.
אלא שלא כולם היו שותפים להתלהבות: מחוץ לאולם נרשמה גם מחאה נגד אלן, אשר הואשם בהתעללות מינית בדילן פארו, שהייתה בתו המאומצת. תהלוכה של נשים מוחות צעדו אל מול הכניסה לאולם הקולנוע שבו התרחשה הפרמיירה, וקראו קריאות נגד אלן, כמו גם נגד לוק בסון ורומן פולנסקי: שני קולנוענים נוספים אשר התקבלו בברכה השנה בפסטיבל ונציה עם סרטיהם החדשים, וזאת למרות ההאשמות נגדם בתקיפה מינית ובאונס.
"לא לתרבות האונס!", קראו המפגינות, ו"אנו מדברות עבור אלו שאין להם קול, נגד הבמאים הטורפים". המחאה החלה ברגע שאלן הגיע לשטיח האדום, והמוחות אף פשטו את חולצותיהן בטרם הובלו החוצה מהמתחם על ידי המשטרה המקומית.
עוד קודם לכן התפרסם במגזין "וראייטי" ריאיון עם אלן, שבו סיפר על האפשרות שיפרוש מעשיית סרטים, וכינה את תרבות הביטול "מטופשת". "אני לא חושב על זה", הוסיף, "אני לא יודע מה זה אומר, להיות מבוטל. אני כן יודע שבמהלך השנים הכול היה אותו הדבר בשבילי. אני עושה סרטים. אני עובד, וזו השגרה שלי".
אלן גם הוסיף: "עשיתי 50 סרטים. תמיד היו לי תפקידים טובים מאוד לנשים. תמיד היו נשים בצוות שלי, תמיד שילמתי להן בדיוק את מה ששילמתי לגברים. עבדתי עם מאות שחקניות, ומעולם לא קיבלתי ולו תלונה אחת מהן. אף לא אחת באה ואמרה: 'הוא היה מרושע או מטרידן'. זה לא היה עניין. העורכות שלי היו נשים. אף פעם לא הייתה לי בעיה עם זה. אני שוכר את מי שטוב לתפקיד".
אתמול, בריאיון שהעניק לעיתון "אל מונדו" הגן אלן על נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית, לואיס רוביאלס, שעמד במרכזה של שערורייה לאחר שנישק על שפתיה את כוכבת הנבחרת ג'ני הרמוסו. "הוא לא אנס אותה, רק נישק. מה רע בזה?", אמר אלן.