נשיא ההתאחדות לכדורגל בספרד, לואיס רוביאלס, שעומד במרכזה של שערורייה שמסרבת לשכוך כבר כמה שבועות, סופג ביקורות מכל כיוון על מעשיו בגמר מונדיאל הנשים. עם זאת, היום (שני) קיבל רוביאלס חיזוק לא צפוי מלא אחר מאשר הבמאי וודי אלן. כזכור, רוביאלס נישק את כוכבת הנבחרת ג'ני הרמוסו על שפתיה ללא רצונה בסיום אותו משחק בו הוכתרו הספרדיות כאלופות העולם, ומאז הושעה על ידי פיפ"א ל-90 יום, כאשר רבים במדינה יצאו נגדו ודרשו ממנו להתפטר.
"הנשיקה שלו לשחקנית הייתה שגויה, אבל זה לא שהוא שרף בית ספר", אמר אלן בן ה-87 בריאיון לעיתון 'אל מונדו'. "הוא בהחלט צריך להתנצל על מה שעשה, אבל הוא לא עשה את זה בהיחבא או בסמטה אפלה. הוא לא אנס אותה, רק נישק אותה כחברה. מה לא בסדר בזה? קשה לי להבין איך אדם יכול לאבד את העבודה שלו ולהיענש בצורה כזו על כך שנישק מישהי".
2 צפייה בגלריה
וודי אלן
וודי אלן
"לא עשה את זה בהיחבא, או בסמטה אפלה". וודי אלן
(צילום: AP)
וודי אלן נחשב לאחד הבמאים החשובים בהיסטוריה, אך כתם גדול מעיב על הקריירה שלו. כבר בשנות ה-90 נשמעו לראשונה הטענות כי אלן תקף מינית את בתו המאומצת דילן פארו, בתה של השחקנית מיה פארו, כשהייתה ילדה. לדבריה, האירוע הראשון התרחש בבית אימה ב-1992, כשהייתה בת שבע ואלן נגע באיבריה האינטימיים. עם עלייתה של תנועת MeToo בשנת 2017, הוצפו מחדש הטענות בתקשורת, והתרבו הקריאות להחרים את אלן מצד במאים, שחקנים ואנשי תעשייה נוספים.
לאורך כל השנים, אלן טען בעקביות כי טענותיה של פארו שקריות, ונובעות מ"שטיפת מוח" שמיה פארו כפתה על בתה מאז ילדותה. בשנת 2021 עלתה ב-HBO מקס סדרה תיעודית בשם "אלן נגד פארו", ובה הציפה מחדש את הטענות שלפיהן הבמאי התעלל מינית בבתו. עקב ההאשמות נגדו, רבים משחקני הוליווד לא מוכנים לעבוד איתו עוד, ולרוב הפסטיבלים הגדולים הוא כלל אינו מוזמן. למרות זאת, ממש היום הוא צפוי לכבד בנוכחותו את הקרנת הבכורה לסרטו החדש Coup de chance בפסטיבל ונציה.

רוביאלס מתבצר בעמדתו

למרות הטענות הקשות נגדו והדרישות להתפטרותו, לואיס רוביאלס מסרב לעזוב את תפקידו וטוען כי הוא זה שנעשה לו עוול. בהודעה רשמית שפרסם המשיך לטעון כי הנשיקה להרמוסו על הפודיום בסיום גמר המונדיאל "הייתה בהסכמת שני הצדדים". עוד כתב: "אני חוזר ואומר: מה שקרה על הפודיום היה בהסכמה. הן בחיבוקי החיבה, כמו גם במה שקרה לאחר מכן. הראיות הרלוונטיות, חוות דעת המומחים, התיעוד והסרטונים מוכיחים את המציאות האמתית. אלו אינם דעות, אלא עובדות ברורות".
רוביאלס תקף את הרשויות בספרד, שלטענתו בוחרים צד אחד לסיפור: "לאורך כל התקופה הזו סבלתי מלינץ' פוליטי ותקשורתי חסר תקדים. אני מודאג במיוחד מכך שחלק מאותם גופים שצריכים לסייע לי ולהבטיח את הפרדת הרשויות בארצנו, מתעקשים לקחת חלק במסע הציד נגדי".
2 צפייה בגלריה
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
לואיס רובילאס ג'ני הרמוסו
מתבצר בעמדתו. רוביאלס עם ג'ני הרמוסו בטקס הנפת הגביע לאחר גמר המונדיאל
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
נוסף על כל זה, רוביאלס גם ביקש התנצלות: "עשיתי כמה טעויות ברורות, שאני מתחרט עליהן. על טעויות כאלה ביקשתי סליחה, ועכשיו אני עושה את זה שוב בענווה. למדתי שלא משנה עד כמה השמחה והרגש עמוקים, גם כשמנצחים בגמר גביע העולם, יש לדרוש התנהגות למופת ממנהיגי ספורט". בנוסף, הוא ציין כי "אסור להרוס גבר או אישה בשם הפמיניזם – ללא משפט הוגן".
כזכור, משרד התובע הכללי בספרד פתח בשבוע שעבר בחקירה נגד רוביאלס בגין תקיפה מינית. בהודעה גם נכתב כי לג'ני הרמוסו, אותה נישק רוביאלס בסיום אותו משחק בו הוכתרה ספרד כאלופת העולם, תהיה הזדמנות להגיש תביעה בעצמה. בנוסף, גם ההתאחדות לכדורגל בספרד הסירה את תמיכתה מהנשיא, כשפרסמה דרישה כי יגיש את התפטרותו.
עוד לפני, יש לציין, גורמים בהתאחדות הספרדית הביעו תמיכה פומבית ברוביאלס, למרות גל הפרישות של שחקניות הנבחרת והגינויים מצד ראשי המועדונים במדינה. אותם גורמים בהתאחדות איימו לעזוב את אופ"א אם הנשיא יודח סופית מתפקידו. צעד כזה, שכאמור לא ייצא לפועל, היה עלול כמובן להשפיע רבות על הקבוצות הספרדיות ולגרום להדחה שלהן מהמפעלים האירופים.
סירובו של רוביאלס לעזוב את תפקידו גרר תגובות נזעמות מצד מספר רב של גורמים. 81 שחקניות מהליגה הספרדית, ביניהן גם כל שחקניות הסגל של אלופת העולם הטריה, הודיעו כי לא יופיעו במדי הנבחרת עד אשר רוביאלס יודח מתפקידו. לבינתיים, סופה של הפרשה לא נראה באופק, אך תהיו בטוחים, שהשערורייה הזו תלווה את הכדורגל הספרדי עוד זמן רב.