המפיק האמריקאי דן שניידר, מושא סדרת הדוקו "שקט על הסט" שהסעירה את ארצות הברית בחודשים האחרונים כשהתמקדה בהתנהלות הבעייתית שלו ושל אנשים לצידו בצילומי סדרות הילדים בניקלודיאון, משיב אש ותובע את יוצריה בגין השמצה.
2 צפייה בגלריה
דן שניידר
דן שניידר
דן שניידר
(צילום: Michael Buckner/GettyImagesIL)
בתביעה, שהוגשה אתמול (ד') לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס, הוא מאשים את האחים וורנר, מקסין הפקות, סרטי סוני ואת המפיקות מרי רוברטסון ואמה שוורץ, בהוצאת דיבה שמטרתה הייתה "חיסול ממוקד" ובכך ש"הרסה את המורשת ואת המוניטין שלו".
"אין ספק שהנתבעים ישתדלו לטשטש את מהות התביעה ויצביעו על הדברים שלגביהם הם כן צדקו - ושניידר יהיה הראשון להודות שחלק ממה שנאמר אכן נכון", נכתב בתביעה. "לפעמים הוא היה עיוור לכאב שחלק מההתנהגויות שלו גרמו לעמיתיו, לאנשים הכפופים לו ולחברי צוות מסוימים. הוא יתחרט ויכפר על התנהגות זו עד סוף חייו. אבל דבר אחד הוא לא - וזה הדבר שיפגע לנצח במוניטין שלו בעבר ובהווה - הוא לא פגע מינית בילדים".
כזכור, שניידר, שהיה חתום על סדרות להיט כמו "זואי 101", iCarly ו"דרייק וג'וש", עזב את ניקלודיאון ב-2018, כשבשנים שחלפו מאז החלו להתפרסם תחקירים עיתונאיים שחשפו אווירה רעילה, מפחידה, אלימה מילולית ומטרידה מינית על הסטים של הסדרות הללו. במרץ האחרון, הסדרה "שקט על הסט" צללה לעומק הטענות נגד שניידר, כשנכנסה לעומקם של הסיפורים הללו. הגילוי המשמעותי ביותר בדוקו היה ההתעללות המינית שעבר השחקן דרייק בל בידי בראיין פק, מאמן המשחק הבכיר בצוות של שניידר.
2 צפייה בגלריה
דרייק בל, דן שניידר
דרייק בל, דן שניידר
דרייק בל, דן שניידר
(צילום מסך, יוטיוב/מקס)
מקרה פלילי נוסף שתואר בדוקו נחשף על ידי אימה של כוכבת-אורחת בת 11 ב"המופע של אמנדה", שסיפרה כיצד חילופי מיילים תמימים לכאורה בין בתה לבין עוזר הפקה בשם ג'ייסון הנדי, הסתיימו כשגילתה תמונה של הנדי מענג את עצמו בתיבת הדואר הנכנס של הילדה. הנדי נידון ב-2004 לשש שנות מאסר בגין פורנוגרפיית ילדים וניצול מיני של ילדים - וכל זה קרה מתחת לאף של דן שניידר.
שניידר לא הופיע ב"שקט על הסט", אבל זמן קצר לאחר יציאתו העלה לאתר שלו סרטון בן 20 דקות, שבו שוחח עם בוגי (BooG!e), אחד ממשתתפי iCarly. "כשצפיתי בתוכנית ראיתי את הכאב בעיניים של כמה אנשים, וזה גרם לי להרגיש חרטה גדולה", אומר שניידר בסרטון. "הלוואי ויכולתי לחזור אחורה, במיוחד לשנים המוקדמות של הקריירה שלי, ולהביא את הצמיחה והניסיון שיש לי עכשיו ופשוט לעשות עבודה טובה יותר, ולעולם, לעולם לא להרגיש שזה בסדר להיות מניאק לאף אחד, אף פעם".
כעת כאמור, לתגובתו מצטרפים גם הליכים משפטיים: "לאחרונה 'שקט על הסט' הדגיש טעויות שעשיתי ושיקול דעת לקוי שהפגנתי במהלך תקופתי בניקלודיאון", כתב עם פרסום ההליכים ברשתות החברתיות, "רובם התרחשו לפני עשרות שנים במהלך הקריירה המוקדמת שלי כמפיק ואין ספק שלפעמים הייתי מנהיג רע. אני באמת מתנצל ומצטער על ההתנהגות הזו, ואני אמשיך לקחת עליה אחריות.
"עם זאת, לאחר שראיתי את הדוקו, את הטריילר שלו, ואת התגובות אליהם, לצערי אין לי ברירה אלא לנקוט בצעדים משפטיים נגד האנשים שמאחוריו", המשיך. "בניסיונם המוצלח להטעות את הצופים ולהגדיל את הרייטינג, הם חרגו מעבר לדיווח על האמת ורמזו באופן כוזב שהייתי מעורב או שסייעתי לפשעים נוראיים שבגינם הועמדו לדין והורשעו טורפים מיניים של ילדים. אין לי התנגדות שמישהו ידגיש את הכישלונות שלי כבוס, אבל זה לא נכון להטעות מיליוני אנשים ולהוביל אותם למסקנה שקרית שהייתי מעורב במעשים מתועבים כמו אלה. אני חייב להתעקש על האמת עבור עצמי, עבור משפחתי ועבור האנשים הנפלאים הרבים שהיו מעורבים ביצירת התוכניות האלו".