רוצים להכיר סצנה שקוונטין טרנטינו כתב ל"ספרות זולה" ומעולם לא נכנסה לסרט הסופי, ושרק אתם והוא תדעו עליה? טרנטינו מצטרף לטרנד המכירות ברשת של פריטי אמנות לאספנים בקובצי NFT ובטכנולוגיית בלוקצ'יין. הוא חבר לחברה הישראלית SCRT Labs של האחים גיא וניר זיסקינד, אשר פיתחו טכנולוגיה שדרכה יועמדו למכירה פומובית שבעה פריטים סודיים מ"ספרות זולה".
2 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו בערב המחווה לסרטי קאנון, פסטיבל ירושלים
קוונטין טרנטינו בערב המחווה לסרטי קאנון, פסטיבל ירושלים
קוונטין טרנטינו
(אלכס גמבורג)
בין היתר יהיו שם חלקים מכתב היד הראשון והבלתי ערוך של "ספרות זולה", כולל פרשנות אישית מפי טרנטינו אשר חושפת סודות עליו ועל הסרט עצמו. כמו כן, יימכרו סצנות שנפלו בעריכה וחלקי תסריט בכתב ידו.
Non Fungible Token, בקיצור NFT, או בעברית "אסימון חסר תחליף", הוא טרנד חדש בעולם ההיי-טק, המשלב אספנות עם טכנולוגיה גבוהה. הטכנולוגיה מאפשרת לאספן לקנות פריטים במרחב הווירטואלי. יצירות מסוג זה של אמנים שונים נמכרו בשנים האחרונות במעל מיליון דולר לפריט. ההערכות הן שכל אחד מהפריטים של טרנטינו – הקולנוען הראשון שמבצע מכירה כזאת – יניב מאות אלפי דולרים.
2 צפייה בגלריה
ג'ון טרבולטה (משמאל) וסמואל ל. ג'קסון ב'ספרות זולה'
ג'ון טרבולטה (משמאל) וסמואל ל. ג'קסון ב'ספרות זולה'
ג'ון טרבולטה (משמאל) וסמואל ל. ג'קסון ב'ספרות זולה'
(צילום: AFP)
טרנטינו אמר אמש (ג') ל"ידיעות אחרונות": "אני ממש מתרגש לחשוף את הסצנות מ'ספרות זולה' שלא נחשפו מעולם. אני בטוח שמעריצים רבים של הסרט ימצאו עניין רב במה שהודענו היום וירצו להתמודד על הזכות לרכוש את הקטעים הסודיים. הטכנולוגיה הזו היא שלב חדש ומרגש בעולם האמנות, שיאפשר לאמנים רבים להתחבר למעריצים שלהם במגווון רחב מאוד של דרכים".
טרנטינו השתתף אמש בפאנל בניו יורק, שעסק בין היתר ביוזמה הזו. גיא זיסקינד, ממייסדי Secret Network והמנכ"ל של SCRT Labs, סיפר כי "NFTs יכולים להיות אחת הטכנולוגיות המהפכניות ביותר בעשור הקרוב. קהילת האמנות מלאה בחדשנות בימינו, וחוקרת באופן אקטיבי את כל השימושים שיכולים להיות לטכנולוגיה הזו".