ריי ליוטה עשה את הפריצה הגדולה שלו ב"החבר'ה הטובים", כשגילם מאפיונר בתחילת דרכו בסרט המופתי של מרטין סקורסזה. שלושים שנה אחרי הוא סוגר מעגל וחוזר לתפקיד הגנגסטר, הפעם בסרט הפריקוול של "הסופרנוס", הסדרה שהושפעה מהסרט.
ב"הקדושים של ניוארק", שמוצג שבימים אלה באקרנים, ליוטה מגלם דיק הוליווד, אביו של דיקי מולטיסנטי (וסבו של כריסטופר מהסדרה). בריאיון ל-ynet הוא מודה שהוא נלחם עבור התפקיד ורצה אותו במיוחד. "בזמנו דיוויד (צ'ייס, יוצר "הסופרנוס". ש"ג) הציע לי לגלם דמות באחת העונות אבל זה לא הצליח בסוף. אז כששמעתי על הפרויקט רציתי להיות חלק ממנו. אבל לא שמעתי מאף אחד, בסוף אמרתי לסוכן שלי שאני רוצה לדבר איתם והם הסכימו להיפגש איתי לצהריים אבל לא הבטיחו כלום. עד סוף הארוחה הם הציעו לי תפקיד", הוא אומר.
האם לעבוד עם דיוויד צ'ייס היה כמו שחשבת? "הייתה לי דעה עליו. הוא איש מאוד אינטנסיבי ומעניין ואני מתכוון לזה במובן החיובי. הוא יודע מה הוא רוצה והוא לא מוכן לקבל בולשיט מאף אחד. אני חושב שזו הסיבה ש'הסופרנוס' הצליחה כל כך'".
1 צפייה בגלריה
מתוך "הקדושים של ניוארק"
מתוך "הקדושים של ניוארק"
מתוך "הקדושים של ניוארק"
לחלק מהאנשים הייתה דעה דומה עליך. כשדיוויד צ'ייס צפה בך על המסך הוא אמר "זה בן אדם מסוכן", למה אתה חושב שתופסים אותך ככה? "אני לא מסוכן, אבל אנשים מניחים כל מיני דברים על סמך מה שהם רואים על המסך. אני לא חושב שאני צריך להרוג מישהו כדי לגלם רוצח. בסופו של דבר אנחנו רק משחקים בקאבויים ואינדיאנים".
כבר הרבה שנים שלא גילמת גנגסטר, איך היה לחזור לז'אנר הזה? "זה כיף, בחיים שלי לא הלכתי מכות. גם אהבתי בדמות שהוא לא הבחור הראשי יותר. הוא יכול לעשות קצת כיף בזמן שהבן שלו משתלט על העסק אז הוא יכול ליהנות מעצמו. אבל מה שקורה זה שהדרכים הרעות שלו מתחילות לצוץ שוב. אז יש פה הכול מהכול, והכול מבוסס על הכתיבה של דיוויד". לריאיון המלא צפו בווידיאו שבתחילת הכתבה.