פעילים רפובליקנים בניו מקסיקו שבארצות הברית מתחו ביקורת על הפסלים של הדמויות וולטר וייט (בריאן קראנסטון) וג'סי פינקמן (ארון פול) מ"שובר שורות", שנחשפו בסוף חודש יולי האחרון, זאת בטענה שהפסלים "מפארים יצרני מת'".
1 צפייה בגלריה
בריאן קרנסטון ב'שובר שורות'
בריאן קרנסטון ב'שובר שורות'
בריאן קרנסטון ב'שובר שורות'
(צילום: יח"צ)
הפסלים שעשויים מברונזה, הוצבו במרכז הכנסים של אלבקרקי בניו מקסיקו, שם התרחשה עלילת הסדרה המצליחה וכן עלילת סדרת הבת שלה "סמוך על סול" שעונתה האחרונה הגיעה לסיומה השבוע. הם נתרמו על ידי חברת "סוני" ויוצר "שובר שורות" וינס גיליגן, כשהמטרה היא למשוך תיירים לעיר. בטקס החשיפה של הפסלים השתתפו צוות הסדרה ושחקניה לצד ראש העיר של אלבקרקי, טים קלר.
בשיחה עם פוקס ניוז, הפוליטיקאי הרפובליקני רוד מונטויה מתח ביקורת על הפסלים: "באמת? אנחנו הולכים בדרך של פיאור יצרני מת'?"
שדר הרדיו המקומי, אדי אראגון, אמר בשידור: "זה לא סוג ההכרה שאנחנו רוצים לעיר אלבקרקי, או למדינה שלנו". והוסיף כי הסיפור של הסדרה הוא חלק מהמציאות של החיים במקום. אראגון גם תקף את ההחלטה להציב אותם משום שרק לפני שנתיים החליטה המדינה להוריד את פסלו של הכובש הספרדי חואן דה אוניאטה, שהיה המושל הספרדי הראשון של ניו מקסיקו בשל יחסו לאוכלוסיה האמריקאית הילידית.
"עכשיו יש לנו פסלים חדשים לגמרי", אמר אראגון. "עכשיו הקמנו פסלים שראש העיר הפרוגרסיבי שלנו עומד מאחוריהם. אנחנו מממנים אותם, אז זה בסדר להיפטר מדמויות היסטוריות אמיתיות ועכשיו, איכשהו זה אפילו טוב יותר, לשים במרכז דמויות בדיוניות של סוחרי סמים".
עוד בטלוויזיה:
ראש העיר קלר הגן על הפסלים וטען כי הם ראויים לאור ההשפעה הכלכלית החיובית שהייתה לסדרה על העיר לאורך השנים, "למרות שהסיפורים הם בדיוניים מציאות החיים פה, המשרות והעבודות, הן אמיתיות. העיר היא כמו דמות ולכן יש לה גם מאפיינים טובים וגם מאפיינים רעים".